Concepción Company Company

De Wikipedia
Concepción Company Company
Vida
Nacimientu Madrid[1]18 d'avientu de 1954[1] (69 años)
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu  (1978 - [1]
Estudios
Estudios Facultad de Filosofía y Letras (Universidad Nacional Autónoma de México) (es) Traducir
Direutor de tesis Juan Miguel Lope Blanch
Llingües falaes castellanu[2]
Oficiu escritora, llingüistafilóloga
Emplegadores Universidá Nacional Autónoma de Méxicu
Miembru de Academia Mexicana de la Lengua (es) Traducir[3]
El Colegio Nacional (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Vicente Quirarte y Concepción Company Company.

Concepción María del Pilar Company Company (18 d'avientu de 1954Madrid) ye una llingüista, filóloga, investigadora y académica mexicana d'orixe español. Les sos árees d'investigación son la teoría del cambéu llingüísticu, la sintaxis histórica del español, filoloxía, variación llingüística y ecdótica.

Estudios y docencia[editar | editar la fonte]

Realizó la llicenciatura en Llingua y Lliteratura Hispániques (1980), según la maestría (1983) y doctoráu (1988) en Llingüística Hispánica na Facultá de Filosofía y Lletres de la Universidá Nacional Autónoma de Méxicu (UNAM). Ye profesora na so alma máter ya impartió cursos de posgráu como profesora convidada n'universidaes del país como: El Colexu de Méxicu, Universidá de Sonora, Universidá de Guanajuato, El Colexu de Michoacán, Universidá Autónoma de Aguascalientes y El Colexu de Sinaloa; n'universidaes internacionales como: Universidá de L'Habana, Universidá de Salamanca, Universidá de Buenos Aires, Universidá Autónoma de Madrid, la Fundación Duques de Soria, Universidá de Santiago de Compostela, Universidá de Málaga, Universidá Nacional de Que'l so, Universidá Complutense de Madrid, Universidá de Granada, Universidá de Barcelona, Universidá Autónoma de Barcelona, Universidá de Coimbra, Universidá de Maryland College Park, Universidá Hebrea de Xerusalén, Universidá de California Berkeley y Universidá de la República (Uruguái).[4]

Investigadora y académica[editar | editar la fonte]

Ye investigadora emérita del Institutu d'Investigaciones Filolóxiques de la UNAM y miembru nivel III del Sistema Nacional d'Investigadores del Conseyu Nacional de Ciencia y Teunoloxía. Foi miembru del Comité Directivu de la International Society for Historical Linguistics (ISHL) de 2001 a 2009. Foi escoyida miembru de númberu de l'Academia Mexicana de la Llingua el 23 de setiembre de 2004, tomó posesión de la siella V el 25 de payares de 2005 y ye presidenta de la Comisión de Lexicografía de dicha institución.[5] Como presidenta de la Comisión foi direutora del proyeutu y dirixó la edición del Diccionariu de mexicanismos publicáu pola Academia en payares de 2010, que la so segunda edición totalmente revisada ta prevista pa 2017. Forma parte de la Xunta de Gobiernu d'El Colexu de Méxicu dende 2010. Foi nomada vicepresidenta de l'Asociación Internacional d'Historia de la Llingua Española en 2011. En payares de 2016 foi nomada miembru d'El Colexu Nacional. Ye considerada como la más destacada sintactóloga de Méxicu.

Premios y distinciones[editar | editar la fonte]

Obres publicaes[editar | editar la fonte]

Amás de dirixir el proyeutu Medievalia y codirixir la revista homónima, ye miembru de los conseyos editoriales del Journal of Historical Linguistics, Romance Philology, Revista de Filoloxía Española, Anuariu de Lletres, Signos, Revista Internacional de Llingüística Iberoamericana, Llingüística (ALFAL), Transactions of the Philological Society, Nueva Revista de Filoloxía Hispánica, ente otres. Publicó decenes d'artículos especializaos en llingüística histórica, teoría de cambéu llingüísticu, gramaticalización y hestoria de la llingua española; ente les sos obres atópense:[6]

  • La frase sustantiva nel español medieval. Cuatro cambio sintácticos, de 1991.
  • Documentos llingüísticos de la Nueva España. Altiplanu central, de 1994.
  • Léxicu históricu del español de Méxicu, en coautoría con Chantal Melis, de 2002.
  • Sintaxis histórica de la llingua española. Primer parte: La frase verbal, (dir.), en dos volúmenes, de 2006.
  • El sieglu XVIII y l'identidá llingüística de Méxicu", de 2007.
  • Manual de gramática histórica, en coautoría con Javier Cuétara, de 2008.
  • Sintaxis histórica de la llingua española. Segunda parte: La frase nominal, (dir.), en dos volúmenes, de 2009.
  • Sintaxis histórica de la llingua española. Tercer parte: Alverbios, preposiciones y conxunciones. Rellaciones interoracionales, (dir.), en tres volúmenes, de 2014.
  • Corpus diacrónicu y diatópico del español d'América (CORDIAM), (en codirección con Virginia Bertolotti), [www.cordiam.org]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 URL de la referencia: http://www.elem.mx/autor/datos/105793. Data de consulta: 8 xineru 2022.
  2. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: pna2016915521. Data de consulta: 1r marzu 2022.
  3. URL de la referencia: https://www.academia.org.mx/academicos-2005/item/concepcion-company-company.
  4. «la pilastra_company_company.pdf Concepción Company Company». Foru Consultivu Científicu y Teunolóxicu. Consultáu'l 31 d'avientu de 2010.
  5. «Miembro de l'Academia Mexicana de la Llingua». Academia Mexicana de la Llingua. Archiváu dende l'orixinal, el 9 de xineru de 2011. Consultáu'l 31 d'avientu de 2010.
  6. «Concepción Company». Feria Internacional del Llibru de Guadalaxara. Archiváu dende l'orixinal, el 29 de setiembre de 2015. Consultáu'l 31 d'avientu de 2010.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]