Concepción Cabrera de Armida

De Wikipedia
Concepción Cabrera de Armida
Vida
Nacimientu San Luis Potosí8 d'avientu de 1861
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Muerte Ciudá de Méxicu3 de marzu de 1937[1] (75 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu[2]
Oficiu mística
Santoral
3 de marzu
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata

María de la Concepción Loreto Antonia Cabrera Arias Lacavex Rivera (nació en San Luis Potosí, Méxicu, 8 d'avientu de 1862 - Méxicu, D. F. 3 de marzu de 1937) yera una llaica católica seglar, esposa y madre de familia mexicana, fundadora de les Obres de la Cruz. Considerada como prolífica escritora y mística mexicana.

Biografía[editar | editar la fonte]

Infancia y Adolescencia[editar | editar la fonte]

María Concepción Cabrera de Armida o Conchita (nome col que foi conocida), nació'l 8 d'avientu de 1862 nel senu d'una familia acomodada na ciudá de San Luis Potosí, Méxicu. Los sos padres Octaviano Cabrera Lacavex y Clara Arias Rivera, yeren de posición acomodada pero senciella. Cuntando con 21 años d'edá robló compromisu con Francisco Armida, contrayendo nupcias na Ilesia del Carmen el 8 de payares de 1884. El matrimoniu tuvo ente 1885 y 1899 nueve fíos. El 17 de setiembre de 1901 muerre Francisco Armida. Concepción Cabrera dedicóse, en quedando vilba, al estudiu y al sofitu del estudiu de los sos fíos, nunca entró a la vida relixosa. La so primer obra foi l'Apostoláu de la Cruz en 1895, p'aquelles persones que deseyen santificar los actos de la so vida.

Foi una neña senciello y común, noble y traviesa como cualesquier otra, refier: "Desobedecía a los mios padres, pegába-yos a los mio hermanos, robábame'l dulce y la fruta", sicasí profesaba un amor especial a la Eucaristía.

Les sos Obres como seglar[editar | editar la fonte]

1. Apostoláu de la Cruz, que impulsa a los que quieren santificar tolos actos de la so vida.
2. La Congregación de les Relixoses de la Cruz del Sagráu Corazón de Jesús, que'l so principal propósitu ye l'adoración al Santísimu Sacramentu día y nueche y expiar les inxuries inferíes al Corazón de Jesús.
3. L'Alianza d'Amor col Sagráu Corazón de Jesús, pa llaicos quien s'esforcien en cultivar nel mundu l'espíritu de les Relixoses de la Cruz.
4. La La Fraternidá de Cristu Sacerdote, que trata d'axuntar a los sacerdotes diocesanos que participen de les Obres de la Cruz.
5. La so quinta obra y la de mayor puxanza ye la fundación de la congregación sacerdotal de los Misioneros del Espíritu Santu en 1914 xunto col padre Félix Rougier Olanier. Con presencia en Méxicu, Estaos Xuníos d'América, Colombia, Costa Rica, Chile, España ya Italia. Na república mexicana tiempu dempués un Misioneru del Espíritu santu, el Padre Luis Manuel Guzman Guerrero fundaría na solemnidá del pentecostés el grupu Círculu del Espíritu Santu y de la Cruz, conocíu como C.Y.C. que tamién ye una caña de les obres de la cruz.

Combinó la vida marital con una vida llaica espiritual. Al respeutu, Conchita dicía: "A mi nunca m'esmolió'l novialgu nel sentíu de que me torgar ser menos de Dios. Faíame tan fácil xuntar los dos cuesas. Al chame, yá cuando taba sola, pensaba en Panchu y dempués na Eucaristía que yera la mio delicia. Tolos díes diba comulgar y dempués a velo pasar. L'alcordanza de Panchu nun me torgar les mios oraciones, afatábame y componía namái pa gusta-y a él, diba a los teatros y a los bailles col únicu fin de velo. Tou lo demás nun m'importaba".

Conchita escribió un legáu teolóxicu de sesenta y seis volúmenes manuscritos, que representa una obra tan amplia como la de Santu Tomás d'Aquino.

La so muerte y el so procesu de beatificación[editar | editar la fonte]

Morrió'l 3 de marzu de 1937, a la edá de 75 años. Anguaño los sos restos mortales, atopar na cripta del Templu San José del Altillo, nel númberu 1700 de l'Avenida Universidá de la Ciudá de Méxicu.

El Arzobispu de Méxicu empecipió la Causa de beatificación y canonización col Procesu Ordinariu instruyíu nos años 1956-1959, a esti procesu añadió'l procesu rogatorial de San Luis Potosí. La Congregación pa les Causes de los Santos aprobó'l decretu'l 27 de febreru de 1986. El 19 d'ochobre de 1999 el congresu de teólogos y el Cardenal Alfonso López Trujillo, declararon que "la Sierva de Dios María de la Concepción Cabrera reparara les virtúes teologales, les cardinales y amestar a éstes en forma heroica". Foi reconocida como Venerable en Roma'l 20 d'avientu de 1999 por Xuan Pablo II.

Autorización del Papa Francisco pa la promulgación del decretu d'un milagru atribuyíu a Conchita[editar | editar la fonte]

El 8 de Xunu de 2018, Solemnidá del Sagráu Corazón de Jesús, el papa Francisco autorizó a la Congregación de la Causes de los Santos la promulgación d'un decretu pa reconocer un milagru atribuyíu a la Venerable Conchita Cabrera de Armida. Esto dexa la celebración pa declarala Beata.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Concepción Cabrera de Armida, Marie-Michel Philipon. Diariu Espiritual d'una madre de Familia. Ed. Ciudá Nueva.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]