Comunión anglicana

De Wikipedia
Comunión anglicana
Doctrina
Deidá Dios (Santísima Trinidá)
Testu sagráu Biblia
Organización
Líder relixosu Justin Welby, arzobispu de Canterbury
Sede Catedral de Canterbury, en Canterbury, Kent, Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Siguidores
Nome de siguidores anglicanos, episcopalianos.
Númberu de siguidores Aproximao 98 000 000.
Otros
Llingua llitúrxica Munches: úsase un idioma entendíu pol pueblu.
[editar datos en Wikidata]

La Comunión anglicana ye una afiliación mundial d'Ilesies anglicanes en plena comunión cola Ilesia d'Inglaterra y específicamente cola so primáu, el arzobispu de Canterbury. Con noventa y ocho millones de miembros, la Comunión anglicana ye la tercer comunión cristiana más grande del mundu, tres la Ilesia católica y la Ilesia ortodoxa.

La condición de tar en plena comunión significa que tolos ritos efeutuaos nuna Ilesia son reconocíos pola otra. Dalgunes d'estes Ilesies reconócense explícitamente como anglicanes, espresando nel so nome'l so venceyu con Inglaterra (Ecclesia Anglicana significa la Ilesia anglicana» en llatín), otres, tales como les Ilesies episcopales estauxunidenses y escoceses, o la Ilesia d'Irlanda, prefieren un nome distintu. Cada Ilesia tien la so propia doctrina y lliturxa, basaes, na mayoría de los casos, nes de la Ilesia d'Inglaterra; y cada Ilesia tien el so propiu sistema llexislativu y política episcopal, so la direición d'un primáu local (obispu moderador, arzobispu, obispu presidente, o otra nominación).

L'arzobispu de Canterbury, xefe relixosu de la Ilesia d'Inglaterra, nun tien nenguna autoridá formal fora de la so xurisdicción, pero ye reconocíu como xefe simbólicu de la Comunión anglicana mundial. Ente los otros primaos, él ye un primus inter pares, o «primero ente iguales». Si comparar al arzobispu de Canterbury con otros líderes relixosos, como'l papa católicu, por casu, esto ye debíu namái al so papel prominente y figuración nos medios de comunicación, yá que nun tener nenguna autoridá formal fora de la so provincia. Sicasí, les Ilesies non pueden considerase parte de la Comunión anglicana nun siendo que tean en completa comunión con él.

Anque nun se consideren miembros, dellos cuerpos non anglicanos (nin por orixe nin por tradición) entraron en comunión cola Comunión anglicana na so totalidá o con dalguna de les sos Ilesies constitutives en particular.

Esiste tamién un númberu de comunidaes d'orixe y tradición anglicana que, sicasí, dixebráronse d'una Ilesia miembru de la Comunión anglicana. Dexaron asina, por casu, de tar en comunión con Canterbury, anque pueden tar en comunión con dalguna otra provincia individual de la Comunión. Sicasí, estos cuerpos se autodefinen como anglicanos y son referíos como anglicanos pol arzobispu de Canterbury. Munchos son parte del Movimientu Anglicanu de Continuación.

Elementos y factores d'unión de la Comunión anglicana[editar | editar la fonte]

La Comunión anglicana nun tien nengún tipu d'esistencia llegal oficial o estructura de gobiernu que pudiera exercer dalguna forma d'autoridá sobre les Ilesies con membresía nella. Hai una Oficina de la Comunión Anglicana en Londres, sol amparu del arzobispu de Canterbury, pero cumple solamente un rol organizador y de soporte. En llugar d'estructures y normatives, la Comunión atópase amestada por una hestoria compartida, espresada na so eclesioloxía, nes sos polítiques y na so ethos; y tamién pola so participación n'órganos consultivos internacionales.

Eclesioloxía, política y ethos[editar | editar la fonte]

Tres elemento fueron importantes en caltener la Comunión anglicana xunida: primero, la estructura eclesial compartida poles Ilesies, manifestada nuna política episcopal caltenida pola socesión apostólica de los sos obispos y l'exerciciu del gobiernu sinodal; segundu, el principiu de la fe espresada n'adoración, confiriendo muncha importancia a l'aprobación de bonos llibros d'oración y otros testos llitúrxicos; y terceru, los documentos históricos y la teoloxía estandarizada qu'influyeron la tradición de la Comunión.

Orixinalmente, la Ilesia d'Inglaterra yera única y confiaba la so unidá ya identidá al so propiu aportar históricu, a la so estructura llegal y episcopal tradicional, y a la so situación como Ilesia oficial del Estáu inglés. Como tal, l'anglicanismu foi dende los sos entamos un movimientu explícitamente episcopal, una carauterística que foi vital nel caltenimientu de la unidá, tresmitiendo'l papel del episcopáu que manifiesta visiblemente catolicidá y ecumenismu.

Dende tempranu nel so reforma, la Ilesia d'Inglaterra produció un llibru d'oración en vernáculu, llamáu Llibru d'Oración Común. A diferencia d'otres tradiciones cristianes, l'anglicanismu nunca foi gobernáu por un maxisteriu nin supeditáu a un teólogu fundador, tampoco precisó formular un resume doctrinal más allá de los credos (tal como la Confesión de Fe de Westminster na Ilesia presbiteriana). Nel so llugar, l'anglicanismu recurrió al yá mentáu Llibru d'Oración Común y a los sos renuevos como guía teolóxica y de práutica. Esto tuvo como efeutu inculcar nel anglicanismu'l principiu del denomináu lex orandi, lex credendi (“la llei de la oración ye la llei de la creencia”) como fundamentu d'identidá y confesión anglicana.

L'enllargáu conflictu desenvueltu mientres el sieglu XVII ente protestantes radicalizaos, d'un llau, y católicos que queríen reconocer la supremacía absoluta del papa, por otru, dio llugar a una Ilesia que yera deliberadamente folgazana con al respective de los sos principios doctrinales, destacando'l desenvolvimientu de parámetros de "esviación tolerable" dientro de la Ilesia. Estos parámetros fueron articulaos lo más claramente posible nes varies anotaciones incluyíes nos socesivos Llibros d'Oración, según nos Trenta y nueve Artículos de Relixón. Estos artículos, anque nunca venceyantes, tuvieron gran influencia nel ethos de la Comunión anglicana, un ethos reforzáu pola so interpretación y estensión a manes de tempranos ya influyentes teólogos, tales como: Richard Hooker, Lancelot Andrewes, John Cosin, y otros.

Cola espansión del anglicanismu fora de les islles britániques, la Comunión buscó establecer nuevos vehículos d'unidá. La primer espresión importante d'esta busca fueron les Conferencies de Lambeth pa tolos obispos de la Comunión, convocaes per primer vegada en 1867 pol arzobispu de Canterbury Charles Thomas Longley. Dende'l principiu, estes xuntes nunca intentaron mover o menguar l'autonomía de les emerxentes provincies de la Comunión, sinón “aldericar asuntos d'interés práuticu, y pronunciar lo que xulgamos conveniente en resoluciones que puedan sirvir como guíes segures pa l'aición futura”. Una de los primeros resoluciones d'influencia duradera d'esta conferencia foi con respectu al denomináu Cuadrilátero Chicago-Lambeth de 1888, un intentu por apurrir bases pal discutiniu d'una xunta coles Ilesies católico y ortodoxo, que tuvo, sicasí, l'efeutu indireutu d'establecer claramente cuatro parámetros específicos de la identidá anglicana. Esos cuatro principios son:

  1. Les Sagraes Escritures del Antiguu y del Nuevu Testamentu, "contienen toles coses necesaries pa la salvación", y constitúin la regla y máxima norma de fe.
  2. El Credo de los Apóstoles, como Símbolu Bautismal, y el Credo Niceno son declaraciones abondes de la Fe Cristiana.
  3. Los dos sacramentos "ordenaos por Cristu mesmu" -Bautismu y Cena del Señor- tienen de ser alministraos col usu indefectible de les pallabres de la so institución, fecha por Cristu, y los elementos ordenaos por Él.
  4. Tien De reivindicase l'episcopáu históricu, afechu llocalmente a les diverses necesidaes de les naciones y pueblos llamaos por Dios a la unidá de la so Ilesia.

Preseos d'unidá[editar | editar la fonte]

La Comunión anglicana nun tien nenguna organización xurídica internacional. L'arzobispu de Canterbury cumple un rol puramente simbólicu y unificador, y los trés organismos internacionales de la Comunión son namái consultivos y de collaboración, los sos resoluciones nun tienen nengún efeutu llegal nes provincies independientes de la Comunión. Tomaos nel so conxuntu, sicasí, estos cuatro elementos funcionen como verdaderos “preseos d'unidá”, onde toles Ilesies que participen de la Comunión alleguen. N'orde d'antigüedá, tán:

La cátedra de san Agustín, tronu episcopal na Catedral de Canterbury, en Kent, sede del arzobispu de Canterbury nel so papel de cabeza de la Comunión anglicana.
  1. El arzobispu de Canterbury (Ab origine) que cumple funciones como xefe espiritual de la Comunión, ye'l focu de la so unidá, yá que nenguna Ilesia demanda calidá de miembru na Comunión ensin tar en comunión con él. L'actual titular ye Justin Welby.
  2. La Conferencia de Lambeth (axuntada per primer vegada en 1867) ye la más antigua instancia internacional de consulta. Ye un foru pa los obispos de la Comunión, onde refuercen la so unidá y manifiesten el calter colexáu del episcopáu. Sirve tamién p'aldericar asuntos de mutua esmolición y p'aprobar resoluciones que sirvan como puntos de referencia pa les decisiones de cada provincia. Axúntase cada diez años y l'invitación ye fecha pol arzobispu de Canterbury.
  3. El Conseyu Consultivu Anglicanu (aconceyáu per primer vegada en 1971) foi creáu por un resolución de la Conferencia de Lambeth de 1968, y axúntase davezu cada trés años. Al Conseyu alleguen representantes del episcopáu, del cleru y del laicado escoyíos poles trenta y ocho provincies. Esti cuerpu tien una secretaría permanente, la Oficina de la Comunión Anglicana, de la cual l'arzobispu de Canterbury ye presidente.
  4. La Xunta de los Primaos (axuntada per primer vegada en 1979) ye la instancia más recién de consulta y deliberación internacional. Foi convocada per primer vegada pol arzobispu Donald Coggan como un foru pal pensamientu pausáu, la oración y la consulta fonda”.

Puesto que nun hai autoridá obligatoria na Comunión anglicana, estos cuerpos internacionales son namái un vehículu de consulta y persuasión. Ye por ello que, n'años recién, desenvolviéronse fuertes alderiques sobre la necesidá o non de tener una postura común en ciertes árees de doctrina, disciplina, adoración y ética. L'exemplu más notable d'estos desalcuerdos foi la oxeción, per parte de delles provincies de la Comunión (particularmente d'África, Asia y América hispana) al cambéu de rol de los homosexuales nes Ilesies norteamericanes (por casu, la bendición de matrimonios ente persones del mesmu sexu, la ordenación y consagración de gais y lesbianes non célibes), y al procesu por aciu el cual esos cambeos fueron entamaos. Los que s'oponen a estos cambeos, condergar como contrarios a les Escritures, unillaterales, y tomaos ensin l'alcuerdu previu de la Comunión. En respuesta, la Ilesia episcopal nos Estaos Xuníos (ECUSA, poles sos sigles n'inglés) y la Ilesia anglicana del Canadá señalaron qu'estes aiciones: fueren entamaes dempués d'una reflexón teolóxica bien llarga y basada nes Escritures; taben llegalmente acordies colos sos propios cánones y constituciones; y resolviérense tres estenses consultes coles provincies de la Comunión.

La Xunta de los Primaos votó pa solicitar a estos dos provincies que retiraren a los sos delegaos de la xunta 2005 del Conseyu Consultivu Anglicanu, y Canadá y los Estaos Xuníos decidieron asistir a la xunta pero ensin exercer el so derechu a votu. Nun s'espulsó nin suspendió a estes provincies, yá que nun esiste nengún mecanismu nesta asociación voluntaria pa suspender o espulsar a una provincia independiente de la Comunión. Puesto que la calidá de miembru basar na comunión d'una provincia col arzobispu de Canterbury, la posibilidá d'espulsión riquiría del arzobispu una denegación de la so comunión coles xurisdicciones afeutaes. Conforme a una suxerencia del Informe de Windsor, Williams estableció un grupu de trabayu pa esaminar la viabilidá d'un Pactu Anglicanu (Anglican Covenant) qu'articule, de dalguna manera, les condiciones pa tar en comunión.[1]

Provincies de la Comunión anglicana[editar | editar la fonte]

Mapa coles provincies de la Comunión anglicana:
     Ilesies independientes            Ilesia de la provincia de les Indies Occidentales            Ilesia anglicana d'América del Sur      Ilesia anglicana del Sur d'África      Ilesia de la provincia d'África Central      Ilesia de la provincia d'África Occidental      Ilesia episcopal en Xerusalén y Mediu Oriente      Ilesia de la provincia del océanu Índicu      Ilesia anglicana en Aotearoa, Nueva Zelanda y Polinesia      Ilesia de la provincia de Melanesia      Diócesis d'Europa de la Ilesia d'Inglaterra      Extraprovincial del arzobispu de Canterbury      Ilesia de la provincia del Sureste d'Asia      Ensin presencia anglicana entamada
Nota: la Ilesia d'Irlanda sirve tantu n'Irlanda del Norte como na República d'Irlanda; la Ilesia episcopal de Sudán sirve tantu en Sudán como en Sudán del Sur; y la Ilesia anglicana de Corea sirve en Corea del Sur y, teóricamente, en Corea del Norte. La Ilesia d'India del Norte y la Ilesia d'India del Sur parten el territoriu de la India pal serviciu espiritual. La diócesis d'Europa en Xibraltar tamién ta presente en Portugal y España. La Ilesia episcopal —convocación americana d'Ilesies episcopales n'Europa— tien filiales en Francia, Bélxica, Austria, Suiza, Italia y Kazakstán.

Los trenta y ocho provincies de la Comunión anglicana son Ilesies independientes, caúna col so propiu obispu o arzobispu primáu y la so propia estructura de gobiernu. Estes provincies pueden tomar la forma d'Ilesies nacionales (por casu, en Canadá, Uganda o Xapón) o arrexuntar un ciertu númberu de naciones (tales como Indies Occidentales, África Central, Sureste d'Asia o América del Sur). Les provincies de la Comunión anglicana son les siguientes:

Provincies ya Ilesies nacionales (añu de la so independencia) Xurisdicción territorial Provincies y diócesis Hestoria Miembros
Ilesia anglicana en Aotearoa, Nueva Zelanda y Polinesia Nueva Zelanda, Islles Cook, Fixi, Samoa, Tonga 14 diócesis Independencia en 1857 como Ilesia de la provincia de Nueva Zelanda. Nome actual camudáu en 1992. 581 000
Ilesia anglicana d'Australia Australia

Independencia en 1962.

3 900 000
Ilesia de Bangladex (xunida) Bangladex 2 diócesis Independencia en 1974, dixebrada de la Ilesia de Paquistán. 16 000
Ilesia episcopal anglicana de Brasil Brasil 9 diócesis y el distritu misional del Oeste de Brasil Independencia en 1965. 120 000
Ilesia anglicana de Burundi Burundi 7 diócesis Independencia en 1992 de la Ilesia de la provincia de Ruanda, Burundi, y Boga-Zaire. 800 000
Ilesia anglicana de Canadá Canadá 4 provincies: Columbia Británica y el Yukón (6 diócesis), Canadá (7 diócesis), Ontario (7 diócesis), Tierra de Rupert (11 diócesis y l'obispu nacional indíxena) Independencia en 1893. Hasta 1977 llamóse Ilesia d'Inglaterra nel Dominiu de Canadá, cuando adoptó'l d'Ilesia episcopal de Canadá. En 1989 adoptó'l nome actual. 1 600 000
Ilesia de la provincia d'África Central Botsuana, Malaui, Zambia, Zimbabue 15 diócesis Independencia en 1955. 900 000
Ilesia anglicana de la Rexón Central d'América Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Nicaragua, Panamá 5 diócesis Independencia en 1998 de la Ilesia episcopal. 35 000
Provincia de la Ilesia anglicana del Congo República Democrática d'El Congu, República del Congo 10 diócesis Independencia en 1992 de la provincia de Ruanda, Burundi y Zaire. 500 000
Ilesia d'Inglaterra Inglaterra, Islla de Man, Islles de la Canal, diócesis d'Europa (Xibraltar, Asia Central, Marruecos, Rusia, Turquía y Europa menos les islles britániques nin la península ibérica) 2 provincies: Canterbury (29 diócesis y la diócesis d'Europa), York (12 diócesis) Independencia en 1534 de la Ilesia católica. 26 000 000
Ilesia anglicana de Hong Kong (Hong Kong Sheng Kung Hui) Ḥong Kong, Macáu 3 diócesis y l'área misional de Macáu Independencia en 1998. 29 000
Ilesia de la provincia del océanu Índicu Madagascar, Mauriciu, Seixeles 8 diócesis Independencia en 1973. 505 000
Ilesia d'Irlanda República d'Irlanda, Irlanda del Norte 2 provincies: Armagh (7 diócesis), Dublín (5 diócesis) Independencia en 1871. 410 000
Ilesia anglicana en Xapón (Nippon Sei Ko Kai) Xapón 11 diócesis Independencia en 1972. 57 000
Ilesia episcopal en Xerusalén y Mediu Oriente Arxelia, Baḥréin, Xipre, Xibuti, Exiptu, Etiopía, Eritrea, Xordania, El Líbanu, Libia, Irán, Iraq, Israel, Kuwait, Omán, Qatar, Arabia Saudita, Palestina, Somalia, Siria, Tunicia, Emiratos Árabes Xuníos, Yeme 4 diócesis Independencia en 1976. 40 000
Ilesia anglicana de Kenia Kenia 35 diócesis Independencia en 1970, por división de la provincia d'África Oriental independizada en 1960. 5 000 000
Ilesia anglicana de Corea Corea del Sur, Corea del Norte 3 diócesis Independencia en 1993. 65 000
Ilesia anglicana de Melanesia Nueva Caledonia, Islla Salomón, Vanuatu 9 diócesis Independencia en 1975. 200 000
Ilesia anglicana de Méxicu Méxicu 5 diócesis Independencia en 1995. 100 000
Ilesia de la provincia de Myanmar Birmania 6 diócesis Independencia en 1970. Llamóse Ilesia de la provincia de Birmania hasta 1989. 62 000
Ilesia de Nixeria Nixeria 14 provincies: Abuya (13 diócesis), Aba (7 diócesis), Bendel (13 diócesis), Enugu (10 diócesis), Ibadan (17 diócesis), Jos (10 diócesis), Kaduna (11 diócesis), Kwara (7 diócesis), Lagos (12 diócesis), Lokoja (9 diócesis), Níxer (10 diócesis), Níxer Delta (16 diócesis), Ondo (12 diócesis), Owerri (12 diócesis) Independencia en 1979 por división de la provincia d'África Occidental independizada en 1951. 18 000 000
Ilesia del Norte de la India (xunida) Tolos estaos de la India sacante Andhra Pradesh, Karnataka, Kerala, Tamil Nadu, Telangana y les Islles Andamán y Nicobar y Laquedivas 27 diócesis Creada en 1970. 1 500 000
Ilesia de Paquistán (xunida) Paquistán 8 diócesis Creada en 1970. 500 000
Ilesia anglicana de Papúa Nueva Guinea Papúa Nueva Guinea 5 diócesis Independencia en 1975 de la provincia de Queensland de la Ilesia anglicana d'Australia. 167 000
Ilesia episcopal nes Filipines (1990) Filipines 7 diócesis Independencia en 1990. 125 000
Provincia de la Ilesia anglicana en Ruanda Ruanda 11 diócesis Independencia en 1992. 1 000 000
Ilesia episcopal escocesa Escocia 7 diócesis Independencia en 1689. 44 000
Ilesia de la provincia del Sureste d'Asia Brunéi, Camboya, Indonesia, Laos, Malasia, Nepal, Singapur, Tailandia, Vietnam 4 diócesis Independencia en 1996. 98 000
Ilesia del Sur de la India (xunida) Estaos d'Andhra Pradesh, Karnataka, Kerala, Tamil Nadu, Telangana y les Islles Andamán y Nicobar y Laquedivas na India y Jaffna en Sri Lanka 24 diócesis Independencia en 1927 como provincia de la India, Birmania y Ceilán. Ilesia xunida en 1947. 4 000 000
Ilesia anglicana del Sur d'África Angola, Lesothu, Mozambique, Namibia, Santa Lena, Ascensión y Tristan da Cunha, Sudáfrica, Suazilandia

Independencia en 1870. En 2006 camudó'l so nome d'Ilesia de la provincia del África del Sur al actual.

3 000 000 - 4 000 000
Ilesia anglicana d'América del Sur Arxentina, Bolivia, Brasil, Chile, Paraguái, Perú, Uruguái 7 diócesis Independencia en 1981. En 2014 camudó'l so nome d'Ilesia de la provincia del Conu Sur d'América al actual. 23 000
Provincia de la Ilesia episcopal de Sudán del Sur y Sudán Sudán del Sur, Sudán 6 provincies: Bahr El Ghazal (9 diócesis), Central (3 diócesis), Loryko (10 diócesis), Minye (6 diócesis), Norte (5 diócesis), Alto Nilo (8 diócesis) Independencia en 1974. 4 500 000
Ilesia anglicana de Tanzania Tanzania 27 diócesis Independencia en 1970 por división de la provincia de Kenia y Tanzania. 2 000 000
Ilesia de la provincia de Uganda Uganda 34 diócesis Independencia en 1961 como provincia de Uganda y Ruanda-Urundi (dende 1962 provincia de Uganda, Ruanda y Burundi). En 1980 Ruanda y Burundi formaron una provincia separada. 8 000 000
Ilesia episcopal nos Estaos Xuníos y Ilesia evanxélica luterana n'Estaos Xuníos Estaos Xuníos, Colombia, República Dominicana, Ecuador, Convocatoria de les Ilesies episcopales n'Europa, Guam, Haití, Hondures, Islles Marianes del Norte, Puertu Ricu, Saipán, Taiwán, Venezuela, Islles Vírxenes 9 provincies: I (7 diócesis), II (9 diócesis, la diócesis d'Europa, la d'Haití y la de los Ministerios Federales), III (13 diócesis), IV (20 diócesis), V (14 diócesis), VI (8 diócesis), VII (12 diócesis), VIII (17 diócesis y la diócesis de Taiwán), IX (7 diócesis n'América del Centru y del Sur) Independencia en 1789. 6 700 000
Ilesia en Gales Gales 6 diócesis Independencia en 1920 de la Ilesia d'Inglaterra. 84 000
Ilesia de la provincia d'África Occidental Camerún, Cabu Verde, Gambia, Ghana, Guinea, Liberia, Senegal, Sierra Lleona 2 provincies: Ghana (11 diócesis), África Occidental (6 diócesis) Independencia en 1951. En 1979 dixebróse la Ilesia de Nixeria. 300 000
Ilesia de la provincia de les Indies Occidentales Aruba, Barbados, Les Bahames, Belize, Islles Caimán, Guyana, Xamaica, Islles de Barloventu, Trinidá y Tobagu, Islles de Sotaventu 8 diócesis Independencia en 1883. 770 000

Amás, hai seis Ilesies extraprovinciales, cinco de les cualos tán so l'autoridá del arzobispu de Canterbury como arzobispu metropolitanu.

Ilesies extraprovinciales Metropolitanu Xurisdicción territorial Provincies y diócesis Historia
Ilesia de Ceilán Arzobispu de Canterbury Sri Lanka 2 diócesis Separada en 1970 de la Ilesia de la India, Paquistán, Birmania y Ceilán.
Ilesia episcopal de Cuba El concilio metropolitanu entiende:
  • Primáu de la Ilesia anglicana de Canadá :*

Arzobispu de les Indies Occidentales

  • Obispu presidente de la Ilesia episcopal
Cuba 1 diócesis Separada de la Ilesia episcopal en 1966.
Diócesis anglicana de les Bermudes Arzobispu de Canterbury Bermudes 1 diócesis Separada en 1919 de la diócesis de Terranova.
Ilesia lusitana católica apostólica evanxélica Arzobispu de Canterbury Portugal 1 diócesis Establecida en 1980.
Ilesia española reformada episcopal Arzobispu de Canterbury España 1 diócesis Establecida en 1980.
Parroquia de les Islles Malvines Arzobispu de Canterbury Islles Malvines 1 parroquia |

Separada de la provincia del Conu Sur d'América en 1977.

Alcuerdu de comunión con otres Ilesies[editar | editar la fonte]

Ilesies xuníes[editar | editar la fonte]

Les Ilesies xuníes nel subcontinente indiu tán integraes por anglicanos y por otros grupos protestantes y formáronse en 1970 a partir de la división de la Ilesia anglicana de la India, Paquistán, Birmania y Ceilán. Amás de ser parte de la Comunión anglicana son miembros de la Comunión Mundial d'Ilesies Reformaes, y los dos Ilesies indies tamién del Conseyu Metodista Mundial.[2] Dende 1978 les Ilesies del Norte y Sur de la India y la Ilesia siro-malankara de Mar Thoma formen la Comunión d'Ilesies na India.

  • La Ilesia de Paquistán: xunió en 1970 a anglicanos de la Ilesia anglicana de la India, Paquistán, Birmania y Ceilán con presbiterianos de la Ilesia d'Escocia, metodistes xuníos y luteranos. La mayoría de los sos fieles son anglicanos.

Alcuerdu de Bonn[editar | editar la fonte]

A partir del Alcuerdu de Bonn de 1931 les Ilesies vétero católiques de la Unión d'Utrecht (de la Conferencia Internacional d'Obispos Católicos Antiguos) tán en plena comunión cola Comunión anglicana:[4]

L'Alcuerdu de Bonn inclúi tamién a partir de 1965 a:

Dende 2005 la Unión de Utrech ta tamién en plena comunión cola Ilesia de Suecia.[5]

Comunión de Porvoo[editar | editar la fonte]

La Comunión de Porvoo ye un alcuerdu de plena comunión robláu en 1994 por Ilesies anglicanes y luteranes d'Europa:

Dende 1995
Dende 2001
Dende 2010
Dende 2014

Ilesies que participa como observadora:

Historia[editar | editar la fonte]

La Comunión anglicana ye un conceutu relativamente recién. Desque la Ilesia d'Inglaterra (qu'hasta'l sieglu XX incluyía a la Ilesia en Gales) rompió la so comunión col catolicismu mientres el reináu d'Enrique VIII, pensó de sigo mesma non como una nueva fundación, sinón que como una continuación reformada de l'antigua “Ilesia inglesa” y reafitáu los derechos d'esa ilesia. Pero tal fenómenu foi por bastante tiempu daqué claramente local. D'esta manera, los únicos integrantes de lo que güei conocemos como Comunión anglicana a mediaos del sieglu XVIII yeren la Ilesia d'Inglaterra, la so estrechamente amestada Ilesia hermana, la Ilesia d'Irlanda (que tamién rompió col papa baxu Enrique VIII), y la Ilesia episcopal escocesa, qu'a fines del sieglu XVII y principios del sieglu XVIII yera parcialmente clandestina (sospechosa de simpatíes jacobitas).

Sicasí, la enorme espansión del Imperiu británicu mientres los sieglos XVIII y XIX llevó a la Ilesia consigo. Por eso, dende'l principiu, toles ilesies coloniales tuvieron so xurisdicción del obispu de Londres, pero tres la Revolución americana, les parroquies d'esi nuevu país independiente atoparon necesariu romper formalmente con una Ilesia que'l so Gobernador supremu yera (y sigue siendo) el Monarca británicu. D'esa manera, formaron les sos propies diócesis y la so propia ilesia nacional, la Ilesia episcopal nos Estaos Xuníos d'América, nun procesu de separación, otra manera, abondo amistosu.

Naquella mesma dómina, los países que siguíen siendo colonia británica calteníen los sos venceyos cola Corona. Por ello, la Ilesia d'Inglaterra empezó a designar obispos coloniales. En 1787 nomar a un obispu de Nueva Escocia con xurisdicción estraordinaria sobre tou la Norteamérica británica; coles mesmes designáronse dellos otros obispos en ciudaes del actual Canadá. En 1814 foi nomáu un obispu pa Calcuta; en 1824 foi unviáu'l primer obispu a les Indies Occidentales y en 1836 tamién a Australia. Antes de 1840 había solamente diez obispos coloniales na Ilesia d'Inglaterra, pero inclusive esti empiezu tan pequeñu facilitó grandemente'l desenvolvimientu del anglicanismu alredor del mundu. En 1841 instalóse un Conseyu Colonial Diocesanu” y llueu se crearon munches más diócesis.

Col tiempu, aportó a natural arrexuntar estes diócesis en provincies y designar a un obispu metropolitanu pa caúna. Anque de primeres esti sistema establecer en munches colonies del Imperiu, escontra 1861 foi habitual que, nun siendo que se dispunxera específicamente lo contrario, la Ilesia d'Inglaterra tuviera malapenes la mesma posición llegal que cualesquier otra ilesia. Asina, un obispu colonial anglicanu y la so diócesis teníen una naturaleza xurídica dafechu distinta de les sos contrapartes na metrópolis. Col tiempu, los obispos vinieron ser designaos más bien llocalmente que dende Inglaterra, y los sínodos nacionales empezaron, eventualmente, a tener una llexislación eclesiástica independiente d'Inglaterra.

Un pasu crucial nel desenvolvimientu de la comunión moderna tuvo na organización de les Conferencies de Lambeth, colos discutinios qu'ellí se desenvolvieron. Estes conferencies demostraron qu'obispos d'Ilesies desemeyaes podíen manifestar la unidá de la Ilesia na so colegialidad episcopal, a pesar de l'ausencia de llazos llegales universales. Dellos obispos tuvieron primeramente pocu dispuestos a allegar, tarreciendo que la xunta declarara un conseyu con poder llexislativu pa la Comunión anglicana; pero estes medranes estenar col tiempu y al aprobase resoluciones de tipu namái consultivu. Les Conferencies de Lambeth fueron convocaes aproximao cada diez años dende 1878 (que foi la segunda conferencia), y permanez como la convocatoria más visible de tola Comunión.

Discutinios[editar | editar la fonte]

Un efeutu de la "autoridá esvalixada" de la Comunión anglicana foi que'l conflictu y el discutiniu llevantáronse con cierta regularidá a lo llargo de la so historia, sobremanera con al respective de los efeutos que práutiques y doctrines diverxentes d'una parte de la Comunión tuvieron n'otres. Les disputes que se dieron antaño nel senu d'Ilesia d'Inglaterra pudieron tratase llexislativamente naquel reinu, pero como la Comunión anglicana estender a nueves naciones y cultures desemeyaes, tales discutinios fuéronse multiplicando ya intensificando ensin posibilidá de resolución llexislativu. Estos discutinios fueron xeneralmente de dos tipos: llitúrxiques y sociales.

El primer discutiniu notable desenvolvióse en redol a la influencia creciente del anglu-catolicismu manifestáu nel llamáu ritualismo, revesosu dende fines del sieglu XIX y hasta principios del XX. Más tarde, el rápidu cambéu social y la disolución de la hexemonía cultural británica sobre les sos antigües colonies alimentaron les disputes con respectu al papel de les muyeres, los parámetros de matrimoniu y divorciu, y la práutica de l'anticoncepción y l'albuertu. Más apocayá, los desalcuerdos con al respective de la homosexualidá enterriaron la unidá de la Comunión según les sos rellaciones con otres denominaciones cristianes. De manera simultánea a los alderiques sobre teoloxía social y ética, la Comunión aldericó la revisión del Llibru d'Oración y los fundamentos pa llograr la comunión plena con Ilesies non anglicanes.

Rellaciones ecuméniques[editar | editar la fonte]

L'interés anglicanu pol diálogu ecuménicu remontar a tiempos de la so reforma y a los sos diálogos tantu con Ilesies ortodoxes como luteranes mientres el sieglu XVI. Nel sieglu XIX, col surdimientu del Movimientu de Oxford, xeneróse una mayor esmolición pol realcuentru de les Ilesies de "confesión católica". Esti deséu de trabayar pol llogru de la plena comunión con otres denominaciones cristianes condució al desenvolvimientu del Cuadrilátero Chicago-Lambeth, aprobáu pola tercera Conferencia de Lambeth en 1888. Los cuatro puntos (suficiencia de la Escritura, los credos históricos, los dos sacramentos dominicales y l'episcopáu históricu) fueron propuestos como base pal discutiniu, anque fueren con frecuencia tomaos como llinia de fondu non negociable pal realcuentru.

Conseyu Mundial d'Ilesies[editar | editar la fonte]

El diálogu ecuménicu foi particularmente granible en tres ámbitos. El primeru ye'l Conseyu Mundial d'Ilesies y los sos precursores, nos cualos los anglicanos tuvieron siempres implicaos, dende'l principiu. Los representantes anglicanos tuvieron especialmente arreyaos nel desenvolvimientu de la fecunda declaración de la comisión Orde y Fe: "Bautismu, Eucaristía y Ministeriu", que procuró'l desenvolvimientu de puntos de mancomún con al respective de estes cuestiones, y tuvieron coles mesmes nel centru del procesu pa desenvolver trabayos más recién na comisión "Naturaleza y Misión de la Ilesia".

Ilesia católica[editar | editar la fonte]

El segundu ámbitu granible d'esmolición ecuménica foi cola Ilesia católica. La hostilidá al llargu plazu ente estos dos comuniones minó les perspeutives de diálogu. La "emancipación" católica nel Reinu Xuníu sollivió un pocu la tensión, pero la respuesta de Roma al Cuadriláteru Chicago-Lambeth, articulada na bulda papal de 1896 "Apostolicae Curae", declaró les santes órdenes anglicanes como nules y ensin valor llegal. L'acercamientu llogróse finalmente en 1966, cola visita del arzobispu Michael Ramsey al papa Pablo VI. Al añu siguiente, establecióse la Comisión Internacional Anglicana-Católica Romana (ARCIC poles sos sigles n'inglés: Anglican-Roman Catholic International Commission). El so primer proyeutu centrar na autoridá de les Escritures, y la Comisión produció dende entós nueve declaraciones concordaes. La primer fase de la ARCIC terminó en 1981 cola publicación del informe final: "Aclaraciones sobre l'Autoridá na Ilesia" (Elucidations on Authority in the Church). La segunda fase trescurrió ente 1983 y 2004, añu en que foi publicada una declaración concordada referida a la "teoloxía Mariana", y espérase una tercer fase. En 2000, tres una xunta ente obispos anglicanos y católicos en Mississauga (Canadá), una nueva comisión foi establecida, la Comisión Internacional Anglicana Católica Romana pa Unidá y Misión (International Anglican Roman Catholic Commission for Unity and Mission), pa promover la cooperación práutica ente anglicanos y católicos, y la receición de los frutos del diálogu teolóxicu.

A pesar de la productividá d'estos discutinios, el diálogu enzancóse tres los acontecimientos en delles provincies de la Comunión anglicana, principalmente con al respective de la ordenación de muyeres ya inclusive la ordenación episcopal de persones homosexuales non célibes (el casu de Gene Robinson). El papa Xuan Pablo II fixo una Provisión Pastoral pa un pequeñu númberu de parroquies de cleru episcopaliano que se convirtieron a la Ilesia católica. Hai aproximao media docena d'estes parroquies de "usu anglicanu", llamaes asina porque se-yos dexó l'usu temporal d'una adautación católica del Llibru d'Oración Común, anque non el Llibru Episcopal d'Oración Común puramente tal (utilizáu poles parroquies de la ECUSA). Amás, esiste una xurisdicción de les Ilesies Anglicanes de Continuación denomada Comunión Anglicana Tradicional, que procura consiguir plena comunión con Roma reteniendo, sicasí, la so fe y práutiques tradicionales.

El 20 d'ochobre de 2009 la Santa Sede dio a conocer l'aprobación dada por Benitu XVI pa la creación d'una estructura canónica, un ordinariato personal, p'acoyer a los anglocatólicos que quixeren incorporase a la plena comunión cola Ilesia católica.[7] L'entós arzobispu de Canterbury y primáu de la Comunión anglicana, Rowan Williams, y l'arzobispu de Westminster, Vicent Gerard Nichols, primáu de los católicos n'Inglaterra, emitieron un comunicáu nel que se señalaba esti xestu como un signu del fin de los tiempos d'incertidume y un frutu del diálogu ecuménicu.[8] Les disposiciones de Benitu XVI dar a conocer na Constitución Apostólica Anglicanorum cœtibus,[9] del 4 de payares de 2009.

Ilesies luteranes[editar | editar la fonte]

Otru ámbitu granible de diálogu ecuménicu diose con delles ilesies luteranes. En 1994, constituyóse la Comunión de Porvoo, incluyendo a les ilesies de la Comunión anglicana n'Inglaterra, Escocia, Gales, Irlanda, Portugal y España en plena comunión coles ilesies luteranes d'Isllandia, Noruega, Suecia, Finlandia, Estonia y Lituania. Nel 2001, la Ilesia anglicana del Canadá y la Ilesia evanxélica luterana en Canadá llograron la plena comunión,[10] como fixeron tamién la Ilesia episcopal nos Estaos Xuníos d'América (ECUSA) y la Ilesia evanxélica luterana n'América (ELCA).[11]

Amás, alcuerdos de plena comunión fueron algamaos ente delles provincies eclesiástiques más pequeñes, sobremanera con denominaciones católiques, como la Ilesia católica antigua tres el Alcuerdu de Bonn de 1931.

Ilesies ortodoxes[editar | editar la fonte]

El diálogu foi granible asina mesmu coles Ilesies ortodoxes. La Comisión Internacional de Diálogu Teolóxicu Anglicanu-Ortodoxu foi establecida en 1999, añader al trabayu de comisiones yá establecíes enantes y que publicaren una síntesis del so trabayu na "Declaración de Dublín". Darréu, tamién s'estableció la Comisión Internacional Anglicana Ortodoxa Oriental nel 2001, pal diálogu con aquelles Ilesies ortodoxes que nun tán en comunión col Patriarca de Constantinopla.

Otres Ilesies[editar | editar la fonte]

El diálogu con Ilesies protestantes amás de les luteranes dio igualmente bones resultaos. Sicasí, dellos movimientos escontra la plena comunión fracasaron, ente la Ilesia anglicana del Canadá y la Ilesia Xunida del Canadá, por casu, según ente la Ilesia d'Inglaterra y la Ilesia metodista de Gran Bretaña debíu, espresamente, a la cuestión del episcopáu válidu, más específicamente, a la reconocencia de la socesión apostólica. Esto, según les postures anglicanes ante ciertes cuestiones sociales, enzancaron tamién el diálogu ente anglicanos y delles denominaciones evanxéliques. Con tou, espolletaron una variedá d'informes preparaos por comisiones billaterales que describen teoloxíes y práutiques converxentes; tal foi'l casu de "Conversaciones sobre'l Mundu 2005" (Conversations around the World), un informe sobre conversaciones ente representantes de la Comunión anglicana y l'Alianza Bautista Mundial.

Socesión apostólica[editar | editar la fonte]

La Comunión anglicana comparte la creencia d'aquellos que tienen como válida la socesión apostólica. La Ilesia católica discrepa de la Comunión anglicana nesti asuntu al considerar el papa Lleón XIII na bulda de 1896 Apostolicae curae que foi rota polos anglicanos, pero'l patriarca de Constantinopla de la Ilesia ortodoxa aceptó en 1922 como válida la socesión apostólica na Comunión anglicana a pesar de nun tar en comunión con ella.[12]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. [1] Discursu al Sínodu Xeneral de la Comunión anglicana, arzobispu de Canterbury, ACNS 4164, 7 de xunetu de 2006 (n'inglés)
  2. Database (9 February 2006). "Sialkot Diocese of the Church of Pakistan". Reformed Online. Retrieved 16 April 2014.
  3. «www.oikoumene.org/en/member-churches/church-of-south-india». Oikoumene.org. Consultáu'l 15 d'agostu de 2014.
  4. Unión d'Utrecht
  5. Communion between the Old Catholic Churches of the Union of Utrecht and the Church of Sweden confirmed
  6. Ingreso de la Ilesia danesa
  7. ilesia-catolica/ Nota vaticana sobre los anglicanos qu'entren na Ilesia católica
  8. Declaración conxunta del arzobispu de Westminster y l'arzobispu de Canterbury
  9. Constitución Apostólica Anglicanorum coetibus
  10. [2] Serviciu de noticies anglicanu (n'inglés)
  11. [3] Called to Common Mission, What does it mean to Episcopalians and Lutherans? (n'inglés)
  12. [4] Declaración oficial del Patriarca Ecuménicu en 1922 (n'inglés)

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]