Combinada nórdica

De Wikipedia
Combinada nórdica
Autoridá deportiva FIS
Otros nomes Combináu nórdicu
Primera competencia 1892, Holmenkollen Ski Festival (Oslu)
Carauterístiques
Contautu Nun tien d'esistir
Xéneru Masculín
Categoría Individual o por equipo
Accesorios Esquíes
Llugar del encuentru Al campu
Olímpicu Sí, dende 1924
[editar datos en Wikidata]

La combinada nórdica ye un deporte d'iviernu que consiste nuna combinación de dos pruebes: una de saltos n'esquí, realizaos dende un trampolín, y otra d'esquí de fondu.

Nos Xuegos Olímpicos d'Iviernu apuéstense tres competiciones: una individual, otra por equipos y otra de sprint, caúna de les cuales dura dos díes.

Historia[editar | editar la fonte]

Podría establecese, de manera xenérica, qu'esti deporte tien el so orixe en Noruega, onde dende hai miles d'años prauticar tantu l'esquí de fondu como los saltos. Sicasí, como deporte entamáu tien el so orixe nel sieglu XIX, cuando s'empezar a celebrar les primeres competiciones d'importancia. La combinada nórdica yá foi incluyida nos primeres Xuegos Olímpicos de Chamonix 1924, na so modalidá individual.

A lo llargo de los años fueron introduciéndose cambeos na distancia a percorrer, el llargor de los trampolinos, los materiales, etc., anque calteniendo la esencia. La competición por equipos introducir nos Xuegos Olímpicos de Calgary 1988 y la prueba de sprint nos de Salt Lake City 2002. Sicasí, entá nun se celebren pruebes femenines de calter olímpicu.

Dalgunes de les principales potencies d'esti deporte son anguaño Noruega, Finlandia, Alemaña o Austria.

Especialidaes[editar | editar la fonte]

Na competición individual (tamién llamada gundersen) el primer día celébrense los saltos dende'l trampolín de 90 metros. Cada participante realiza dos, sumándose la puntuación de dambos. A otru día celébrase la prueba d'esquí de fondu sobre 15 km n'estilu llibre. L'orde de salida nesta prueba facer de forma gradiada d'alcuerdu a los resultaos na prueba de saltos, de manera que por casu el primer clasificáu nos saltos sale primeru na prueba de fondu, el segundu sale dempués y asina hasta'l postreru. Polo tanto'l que primero llegue a la meta nesta carrera va ser el ganador total de la prueba de combinada nórdica.

Na competición por equipos cada equipu componer de cuatro miembros. Nel primer día realicen caúnu dos saltos dende'l trampolín de 90 metros, sumándose los ocho saltos pa dar la puntuación del equipu. El segundu día faise una prueba d'esquí de fondu na modalidá de relevos 4 x 5 km. Los cuatro participantes tienen de ser los mesmos que fixeron los saltos. Al igual que na prueba individual, la salida ye gradiada según los resultaos del día anterior y gana el que primero llegue a la meta.

La competición de sprint ye paecida a la individual-gundersen, pero en cuenta de saltar dende'l trampolín de 90 metros facer dende'l de 120 metros y la prueba de fondu fai sobre 7'5 km en llugar de 15 km, y ye tamién n'estilu llibre.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]