Comandu Aereu de Tresporte Militar

De Wikipedia

El Comandu Aereu de Tresporte Militar (CATAM) ye un aeródromu militar importante pal usu de la Fuercia Aérea Colombiana. Ta allugáu nes contornes de Bogotá, cerca del Aeropuertu Internacional El Dorado.

El 3 de setiembre de 1932, el Serviciu de Tresporte Militar foi llanzáu en Colombia, cuando un Junkers F-13 llevó per primer vegada, al sur del país, el Coronel Luis Acevedo. Acevedo foi direutor xeneral d'aviación nel país. Anque entá nun se formara la infraestructura de tresporte aereu militar, esa misión llevar a cabu mientres el conflictu con Perú d'una manera rudimentario pero efectivo, con aviones como los Junkers W-34, Ju-52 y BT-32 Condor. Doce años más tarde, col Decretu Nᵘ 2321, serviciu consolidáu "Escuadrón de Tresporte 101", Base Aérea de Madrid, Cundinamarca, dependiente operacionalmente del Comandu de la Fuercia Aérea. L'Escuadrón taba forníu con W-34, Ju-52, BT-32, C-60 y C-47 Sky Train, pero tuvo la so puxanza real como'l trubiecu del tresporte militar mientres los acontecimientos del 9 d'abril de 1948, onde estableció una Ponte aérea pa tresportar tropes de distintos partes del país a la capital.

En 1954 creó un "Escuadrón d'Enllaz" qu'operaba por órdenes direutes del Presidente de la República, entós, l'Aeropuertu Internacional Gustavo Rojas Pinilla y allugáu nel Teyáu. L'ésitu dio llugar a la creación del Grupu de Tresporte Aereu Militar, qu'algamó la Base de Tresporte de Categoría en 1959. Aquel día, terminó la construcción del Aeropuertu Internacional El Dorado, por que'l comandu de la Fuercia Aérea Colombiana ordenara la tresferencia de la unidá al sitiu, Utilizando les instalaciones del aeropuertu, mientres se terminaba la construcción de la base, que terminó'l 28 de mayu de 1963. Pa la Direutiva FAC N ° 4429 de 8 de xunetu d'esi añu, siempres que la unidá base p'adquirir l'estatus d'Operaciones y Sofitu Loxísticu, empezando operaciones el 25 d'ochobre d'esi añu.

En 1968, los dos primeros helicópteros Hércules C-130, FAC-1001 y 1002. Estos aviones, claramente diseñaos pa misiones y materiales de guerra pal tresporte de tropes, conducieron l'aterrizaxe en pistes curties y necesidaes non pavimentadas que s'averaben a les necesidaes de la Fuercia Aérea Colombiana. En 1964, por aciu el Decretu N ° 798, consolidóse l'Escuadrón de Reconocencia, pa tener una flota d'aeronaves RT-33, RB-26 y RC-45, que taben fuera de serviciu regularmente. En 1977, el Comandu d'Aviación Militar de Tresporte recibió'l nome del pioneru de l'aviación colombiana, el Xeneral de Brigada Camilo Daza Álvarez. En 1983, llegó a la base aérea Stratolifter C-135 Boeing modelu B-707 versión comercial, lo qu'aumentó la capacidá de tresporte aereu de la Unidá. En 1990 modificóse por que pudiera sirvir como aviones cisterna y asina alimentar a los aviones que combatíen M-5, C-7 y A-37.

Col fin d'ampliar la capacidá de tresporte de tropes y de carga en sofitu de les fuercies de superficie na so llucha contra la subversión y el tráficu de drogues, la Fuercia Aérea adquirió nuevos aviones C-130 Hércules que sofitaron non yá les misiones polítiques públiques, Terremotu en Popayán, bloquiando'l camín escontra Llanu n'ochobre de 1991, dixebrando la zona de tol país y el terremotu n'Armenia, onde llevó a 1338 persones afeutaes y apurriéronse 411 tonelaes d'ayuda humanitaria donada por organizaciones gubernamentales nacionales ya internacionales. Ente 1990 y 1991, la CATAM recibió del gobiernu de los Estaos Xuníos seis aviones C-130B pa sofitar operaciones de combate a narcotraficantes y guerrilleros, dexando una rápida movilización nos teatros tácticos d'operación y aumentar les posibilidaes d'ésitu, volando nel añu un total De 6054: 00 hores en total, y tresporten aproximao 91.060 pasaxeros y 8.1012 millones de quilos de carga.

A finales de 1996, producióse'l desafortunáu episodiu de la unviada de drogues n'unu de los aviones de la Fuercia Aérea, un incidente qu'avafó la imaxe corporativa, pero que dexó la introducción de nueves midíes de seguridá y control dientro de la unidá pa evitar la repetición d'eventos similares. En 1996 empezó a tomar forma meyores nel área d'Infraestructura de Tresporte Militar Aviación Comando, la cai estrecha que torgaba la entrada y salida de vehículos destinaos a la oficina, foi reemplazáu per una autovía y un túnel que dexa aportar al tráficu vehicular per debaxo del accesu Rampla a la pista N ° 2 Aeropuertu Internacional El Dorado. Amás, l'aumentu de la capacidá de estacionamiento de la unidá, de 120 vehículos a 260 o asina.

L'ampliación de la unidá significó tamién ameyorar la seguridá de la mesma. Instalóse una cerca perimétrica alredor de CATAM. Había estáu arrodiada d'alambre d'escayos. Adquirióse una central llétrica pa sofitar la unidá y los conductos soterraños fueron forníos con cables de fibra óptica y enerxía pa la posterior instalación de cámares de seguridá qu'ampliaron la base y el suministru d'enerxía alternativa en casu de fallu del suministru principal. Los cuarteles ampliar por aciu la construcción de nueves viviendes pa oficiales y suboficiales d'impuestos non casaos como apartamentos y cases pa families de militares casaos, y modernizó les instalaciones de los soldaos. Amás, les instalaciones fueron modernizaes Muséu Aeroespacial, únicu n'América Llatina, una y bones los aviones caltiénense ellí como los Junkers 52, AT-6 Texan, C-60 Lodestar, Kansan AT-11, Thunderbolt P-47, Mentor T-34, Silver T -

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]