Colonización del Úlster

De Wikipedia

La Colonización del Úlster ye'l procesu planiáu de colonización lleváu a cabu por Gran Bretaña pa ocupar la provincia d'Úlster, n'Irlanda, mientres los primeros años del sieglu XVII, sol reináu de Xaime I d'Inglaterra.

Los ingleses y escoceses de relixón protestante ocuparon tierres confiscadas en 1607 a propietarios y terratenientes irlandeses de relixón católica nos condaos de Donegal, Coleraine, Tyrone, Fermanagh, Armagh y Caven. La del Úlster foi la colonización más grande y efectiva, dientro del procesu xeneral de colonizaciones d'Irlanda. Esti procesu llevar a cabu per Inglaterra como forma de prevenir posibles futures rebeliones, una y bones esta provincia demostrara ser nel sieglu anterior la más resistente ante la invasión inglesa.

Los planes de la colonización[editar | editar la fonte]

Los condaos irlandeses suxetos a la colonización inglesa (1556-1620).

El Úlster fuera la parte más gaélica d'Irlanda con anterioridá a la so conquista, na década de 1590, mientres la Guerra de los nueve años que solmenó a la isla y constituyera una provincia fora del control de l'autoridá inglesa. En 1570 realizárase un primer intentu fracasáu de colonización de la mariña este del Úlster, lleváu a cabu por Walter Devereux, primer conde de Essex.

La Guerra de los nueve años, que supunxera la rebelión de dellos líderes irlandeses contra l'autoridá inglesa, terminó en 1603 cola rindición de los principales xefes de les families O'Neill y O'Donnell a la corona británica tres una costosa serie de campañes, nes que los ingleses tuvieron que combatir tamién la significativa ayuda española al bandu irlandés. Tres la llegada de la paz, la situación foi muncho más favorez pa una colonización, y Sir John Davies, entós abogáu xeneral d'Irlanda, foi l'encargáu de sentar gran parte de les bases xurídiques.

Los términos de la rindición fueron arrogantes, teniendo como condición fundamental que los territorios que taben hasta entós rexíos poles lleis feudales y el derechu tradicional irlandés pasaríen a ser regulaos pol derechu inglés. Sicasí, cuando en 1607 Hugh O'Neill y otros aristócrates rebalbos abandonaron la isla na denominada «Fuga de los Condes» en busca d'ayuda d'España pa una nueva rebelión, Sir Arthur Chichester, Lord Diputáu (representante de la corona inglesa), apoderar de les sos tierres y empezó a preparar la colonización. Ésta incluyiría la tresferencia de les tierres a terratenientes irlandeses que combatieren al llau de los ingleses mientres la guerra, como por casu Niall Garve O'Donnell. Sicasí, el plan viose atayáu pola rebelión de 1608 d'un antiguu aliáu d'Inglaterra, Cahir O'Doherty de Donegal, que foi entartallada por Wingfield, y dempués de la muerte d'O'Doherty les sos tierres en Inishowen fueron tresferíes a la corona. Esti episodiu foi'l qu'impulsó a Chichester a ampliar los sos planes de colonización nun esfuerciu por espropiar les propiedadades de tolos nativos na provincia.

La colonización del Úlster foi vendida a Xaime I, rei d'Inglaterra, Escocia ya Irlanda, como una joint venture británica pa pacificar y civilizar el Úlster. Asina, siquier la metá de los colonos seríen escoceses. Cinco condaos fueron oficialmente colonizaos:Donegal, Coleraine, Tyrone, Fermanagh y Armagh.

El plan de colonización tuvo determináu por dos factores. El primeru yera que los asentamientos fueren seguros y nun pudieren ser destruyíos poles revueltes que pudieren producise, como yá asocediera na colonización de Munster. Esto significaba que, en llugar d'establecer los asentamientos de forma aisllada ocupando les tierres confiscadas a los rebeldes condergaos, deberíase confiscar toles tierres y darréu redistribuirla pa crear grupos concentraos de colonos británicos alredor de nueves ciudaes y guarniciones. Amás los nuevos propietarios teníen espresamente prohibíu arrendar les sos tierres a irlandeses, debiéndolos traer los comuñeros d'Inglaterra o Escocia. Al restu de los propietarios irlandeses concedióse-yos una cuarta parte de la tierra en Úlster y al restu de la población reasitióse-yos pa vivir cerca de les guarniciones britániques y d'ilesies protestantes. Tamién se prohibía la venta de les tierres a irlandeses y deberíense construyir defenses contra posibles invasiones o revueltes. La colonización diba ser completada nun periodu de trés años. D'esta manera esperábase que se creara una nueva comunidá de defensa compuesta dafechu de súbditos británicos lleales.

El segundu factor d'influencia na colonización foi la negociación ente los distintos grupos d'interés nel llau británicu. Los principales propietarios diben ser los demoninados Undertakers, persones acomodaes d'Inglaterra y Escocia que s'encargaben d'atraer renteros de los sos llugares d'orixe. Fuéron-yos concedíos alredor de 3.000 acres (12 km²) a cada unu, a condición de que s'establecieren un mínimu de 48 varones adultos (incluyendo siquier 20 families) que teníen de ser de fala inglesa y de relixón protestante. Los veteranos de la Guerra de los nueve años, conocíos como Servitors (Sirvientes), taben lideraos por Arthur Chichester y llograron que se-yos concedieren tierres, y yá que nun teníen recursos abondos pa la inversión, fueron subvencionaos poles grandes asociaciones gremiales de Londres que de manera forzada viéronse obligaes a participar. A los gremios de la ciudá de Londres fuéron-yos axudicaes tamién tierres na vera occidental del ríu Foyle pa construyir la so propia ciudá (Londonderry, cerca de la vieya Derry), según tierres nel Condáu de Londonderry. La última institución beneficiada de tierres foi la Ilesia d'Irlanda, a la que se concedieron toles ilesies y tierres que primeramente pertenecieren a la Ilesia católica. Pretendíase que los clérigos procedentes d'Inglaterra y La Empalizada convirtieren la población nativa al Protestantismu. Hubo tamién procesos de colonización en Munster y Leinster.