Colexu de Comisarios de la Xunión Europea

De Wikipedia
Colexu de Comisarios de la Xunión Europea
política de la Xunión Europea
Cambiar los datos en Wikidata

El Colexu de Comisarios de la Xunión Europea ye'l máximu órganu internu políticu y alministrativu de la Comisión,[1] la institución que na Xunión Europea exerz la función executiva, según el formatu institucional en que se constitúi. Axunta a los 28 Comisarios europeos, incluyendo al Presidente y Vicepresidentes de la Comisión. Tamién participa nes sos xuntes, con voz pero ensin votu, el Secretariu Xeneral de la Comisión.

Anque pueden emplegase dambos términos indistintamente, el Colexu de Comisarios estremar de la Comisión al faer referencia puramente al órganu políticu qu'integra a los comisarios, ente que aquella puede referise tamién a la institución global, incluyendo a tola alministración que la asiste. El Colexu de Comisarios puede oldease esquemáticamente a los Conseyos de Ministros o Gabinetes nacionales.

Composición[editar | editar la fonte]

El Colexu de Comisarios componer de 28 miembros, procedentes de cada unu de los Estaos de la Unión. El Colexu o Comisión ye nomáu por decisión del Conseyu Européu, adoptada por mayoría cualficada y previa invistidura del Parllamentu Européu llograda nun votu d'aprobación conxunta sofitáu pola mayoría simple de la Cámara. El Colexu puede cesar de manera conxunta por conclusión del so mandatu quinquenal, por dimisión coleutiva a instancia del so Presidente, o pola adopción d'una moción de censura pol Parllamentu Européu, aprobada por mayoría de dos tercios de los sos diputaos.

Los Comisarios europeos, qu'integren el Colexu, pueden clasificase xerárquicamente acordies con el siguiente esquema:

Funcionamientu[editar | editar la fonte]

Los comisarios qu'integren el Colexu rellacionar ente sigo sobre la base de dos principios de funcionamientu políticu principales, que son consustanciales a la mesma Comisión Europea:

  • el principiu de colegialidad, conforme al cual tolos miembros de la Comisión respuenden solidariamente de les polítiques esplegaes y de les decisiones adoptaes en Colexu de Comisarios, nun espíritu de llealtá institucional;
  • el principiu de xerarquía interna, qu'ordena a los comisarios según el so nivel na cadena de mandu y protocolariu.

De la mesma, esisten otros dos regles que definen les rellaciones funcionales que rixen ente los comisarios y los sos departamentos colos demás miembros del Colexu:

  • el principiu presidencial,[2] qu'acuta al Presidente de la Comisión les funciones d'orientación política, organización funcional y direición alministrativa de la Comisión y de los miembros del Colexu;
  • el principio d'eficacia, conforme al cual les decisiones adoptaes pol Colexu nel exerciciu de les sos funciones han de preparar, presentase y aplicase polos comisarios y por aciu los procedimientos que maximicen el rendimientu y embrivan el costu de l'actividá;
  • el principiu de desconcentración funcional, que promueve la delegación d'aquelles funciones del Colexu que puedan ser asumíes o executaes meyor por cualesquier de los sos miembros o polos servicios que lo asisten.

La responsabilidá política del Colexu de Comisarios exerzse, de manera conxunta y solidaria, ante'l Parllamentu Européu, ensin perxuiciu de la responsabilidá individual que pueda corresponder a cada unu de los sos miembros poles decisiones adoptaes individualmente como Comisariu mientres el so mandatu. Esta clausa de responsabilidá política, xunto cola posibilidá contemplada polos Trataos de Roma d'una moción de censura contra la Comisión, determinó que munchos estudiosos del Derechu de la Xunión Europea falen de la progresiva imposición nel sistema políticu de la Unión d'una lóxica típicamente parllamentaria, o principiu parllamentariu.

El Colexu de Comisarios atópase permanentemente asistíu pola Secretaría Xeneral de la Comisión, integrada na estructura orgánica de la Oficina del Presidente.

Les carteres[editar | editar la fonte]

Denominar carteres na Comisión Europea a les árees de responsabilidá política que'l Presidente asigna a cada unu de los Comisarios mientres la formación del Colexu o a lo llargo del so mandatu per mediu de remodelaciones.

Considérase convencionalmente qu'un comisariu tien encamentada la xestión o llevanza d'una cartera propia cuando'l Presidente adscribe o venceya al mandatu políticu d'aquél la dependencia d'una o delles direiciones xenerales o servicios, como se conoz a los departamentos de la Comisión Europea.

En casu contrariu tratar d'un comisariu ensin cartera, previsiblemente suxetu o acomuñáu a un comisariu con cartera. Esta situación nun se dio desque concluyera'l mandatu de la Comisión Prodi nel añu 2004. Na Comisión Barroso II cada unu de los 28 comisarios tenía encamentada una cartera; siete d'ellos ostentaben amás el rangu de vicepresidentes.


Referencies[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]