Coleta china

De Wikipedia

La Coleta china (chinu simplificáu: 辫子; pinyin: biàn zǐ), foi una disposición impuesta, a la población masculina china, mientres el periodu de la Dinastía Qing, más concretamente dende'l gobiernu del tercer emperador de la dinastía manchú, Kangxi (chinu: 康熙; pinyin: Kāngxī; Beixín, 4 de mayu de 1654 — 20 d'avientu de 1722) hasta 1911. Consistía na crecedera del pelo, tan solo dende la parte posterior de la cabeza (el restu quedaba afaitáu), que se recoyía nuna trenza, que con frecuencia llegaba hasta les piernes.

Consideráu como un símbolu de sumisión de los chinos Han frente a los soberanos Manchues, nun foi sinón una parte del paquete de regles impuestes a los acabante invadir chinos, p'asegurar la estabilidá del so poder territorial y prevenir una probable rebelión, por aciu la llimitación de la capacidá d'éstos, dende los funcionarios a los llabradores. Un exemplu d'ello foi la norma que prohibía los matrimonios mistos, ente chinos y manchúes.[1] El lema de la imposición d'aquel costume yera: "Calten el to pelo y pierde la to cabeza, o calten la to cabeza y pierde el to pelo" (chinu: 留髮不留頭,留頭不留髮; pinyin: liú fà bù liú tóu, liú tóu bù liú fà).[2] A diferencia de lo que podría esperase, l'emperador Kangxi frenó los focos de rebelión, arriendes de ciertos privilexos sociales, de los que dexó esfrutar a los sos súbditos chinos, como la non prinda de propiedaes.

El fin d'esta disposición, que col pasu de los años, perdió'l so calter peyorativu (hasta'l puntu de que'l fechu de que lu cortaren a unu la coleta, yera vistu como una deshonra; y el que se tirara d'ella, como un insultu), tuvo llugar mientres l'últimu gobiernu de Puyi, el Emperador Xuantong, cuando ésti, a pesar de la conmoción de los más conservadores, empezó a usar gafes y cortóse la trenza. Finalmente llanzó, el 7 d'avientu de 1911, un edictu qu'autorizaba a los varones chinos a cortase la coleta.[3]

Referencies[editar | editar la fonte]