Cojinete

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Árbol d'un motor de barcu con dos cojinetes esnidiosos radiales.

Un cojinete n'inxeniería ye la pieza o conxuntu d'elles sobre les que se soporta y xira l'árbol tresmisor pel momento xiratoriu d'una máquina.

Acordies con el tipu de contactu qu'esista ente les pieces (deslizamiento o rodadura), el cojinete puede ser un cojinete de deslizamiento o un rodamientu.

Cojinete de rodadura o «rodamientu»[editar | editar la fonte]

Distintos tipos de rodamientos.
Artículu principal: Rodamientu

Un rodamientu o cojinete de rodadura ye un tipu de cojinete, que ye un elemento mecánicu qu'amenorga la resfregón ente un exa y les pieces conectaes a ésti per mediu de rodadura, que lu sirve de sofitu y facilita el so desplazamientu. Dependiendo de la so función y de les cargues aplicaes, los elementos de rodadura pueden ser: boles, rodiellos cilíndricos, rodiellos cónicos, o rodiellos cilíndricu-esféricos, (llamaos tamién «barriletes» pola so forma asemeyada a un barril).

Cojinete de deslizamiento[editar | editar la fonte]

Cojinete de deslizamiento radial, per partes:
el cilindru claro ye onde s'asitia l'árbol,
la tapa negra desmontable pa la lubricación (resfregón mistu).
Artículu principal: Cojinete de deslizamiento

El cojinete de deslizamiento ye xuntu al rodamientu un tipu de cojinete usáu n'inxeniería.

Nun cojinete de deslizamiento dos casquillos tienen un movimientu en contactu directu, realizándose un deslizamiento por resfregón, con cuenta de ésta sía la menor posible. L'amenorgamientu de la esfregadura realizar según la seleición de materiales y llubricantes. Los llubrificantes tienen la función de crear una película esnidiosa que dixebre los dos materiales o evite'l contactu directu. Como material de los casquillos suelse emplegar el metal Babbitt.

Al tocase los dos partes, que ye unu de los casos d'usu más solicitaos de los cojinetes de deslizamiento, la gastadura nes superficies de contactu llinda la so vida útil. La xeneración d'una película llubricante que dixebre los dos pieces del mecanismu por aciu una lubricación completa, rique un sistema adicional p'alzar la presión del llubrificante. Úsase namái en máquines de gran tamañu, con grandes cojinetes de deslizamiento.

La resistencia al deslizamiento provoca la conversión de parte de la enerxía cinética en calor, lo que se traduz en que les partes que sostienen los casquillos del cojinete tengan de ser bien resistentes tantu mecánica como térmicamente.

Cojinete d'emburrie[editar | editar la fonte]

El cojinete d'emburrie absuerbe cargues axiales (esto ye, paraleles a la exa) Esiste tantu n'automóviles como en barcos. En buques puede ser aplicáu directamente sobre la cara interna del buque, o formar parte, en casu de qu'esista, de la caxa reductora-inversora.

Cálculu de la dimensión d'un cojinete d'emburrie del motor principal d'un buque[editar | editar la fonte]

La fórmula utilizada pa calcular dicha dimensión ye la siguiente:

Superficie = <o>F</o>

. Pe

F : Fuerza exercida pola hélice. Pe: Presión específica que soporta'l cojinete.

Pa poder llograr la fuerza de la hélice recurrir a la fórmula:

F = <o>Ne * Nh</o>

. Vel

Ne : Potencia efectiva del motor Nh : rendimientu de la hélice Vel : velocidá del buque

La potencia efectiva del motor ye un datu de manual, munches vegaes dáu en caballo vapor, que débense pasar a Kgm/cm². Supóngase una potencia de 3350 cv (caballo vapor) y un rendimientu de la hélice de 0,6

Ne = 3350 cv * 76 Kgm/cm² = 254600 Kgm/cm²

Vel = 12 nuedos = 6,173 m/seg Nh = 0,6

F = <o>254600 Kgm/cm² * 0,6</o> = 24746,5 Kgf datu col que s'estena la superficie de cojinete d'emburrie

6,173 m/seg

Recordando: Sup = <o>F</o> Sup = <o>24746,5 Kgf</o> = 495,3 cm²

. Pe 5 Kgf/cm² ====> datu sacáu de manual

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Cojinete