Coco Piris

De Wikipedia
Coco Piris
Vida
Nacimientu Santander1939
Nacionalidá España
Residencia Santander
Inglaterra
Muerte Santander26 d'agostu de 1990 (50/51 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu galerista
Seudónimos Coco Piris
Cambiar los datos en Wikidata

María Manuela Piris Piñeiro, más conocida como Coco Piris (1939Santander – 26 d'agostu de 1990Santander) foi una galerista y comisaria d'esposiciones española amás d'una personalidá clave nel desenvolvimientu del mundu del arte en Cantabria.[1]

Biografía[editar | editar la fonte]

Creció nel senu d'una familia acomodada. En concluyendo'l bachilleratu dedicar al perfeccionamiento del idioma inglés, hasta llograr la titulación pola Universidá de Cambridge. Dempués de vivir dellos años en Londres, tornó a Santander onde trescurre'l restu de la so vida. Casar a los 23 años col médicu José María Cubría, con quien tendría cuatro fíos y a quien tresmitió les sos moliciones culturales. Mientres un tiempu exerció de profesora d'inglés y traductora y de la mano del so hermanu Alfredo Piris, estrechó venceyos artísticos y creativos que la convidaron a abrir una galería na céntrica cai del Mediu de Santander, la Galería d'Arte Rúa, acomuñada al polifacéticu Ramón Calderón y al fotógrafu Ángel del Focete en 1975.[2]En 1976, decidió poner en práutica unu de los sos enfotos más deseyaos: sacar l'arte a la cai y con esfuerciu económicu entamó nos Xardinos de Piquío, la muestra d'escultura del zamoranu José Luis Coomonte, con pieces de fierro de gran tamañu. A esa amuesa veraniega, siguió otra d'escultores de Cantabria, tamién con pieces de piedra de Jesús Otero y otres escultures de fierro y otros materiales apurríes por Cacicedo, Ramón Calderón, Villalobos, Xema Soldevilla o Avecilla.

El poeta, escritor y críticu Leopoldo Rodríguez Alcalde, (1920-2007), nun perfil lliterariu de la so figura, por cuenta de la esposición d'homenaxe celebrada na Fundación Botín en xunu de 1991, sostenía que cada esposición de la Galería Rúa «quedaba bien lloñe de toa rutina, tanto académica como progresista, y que cada pintor que pellí pasaba acreditaba'l so granu de sal»: «Ellí pudo almirase la última esposición del incomparable Manolo Raba, aquellos dibuxos onde se resumía y se magnificaba la prodixosa imaxinación plástica del nuesu gran amigu. Ellí vimos grabaos de Dalí, aguafuertes de Solana, muestres bellísimas del impresionismu español, allegríes imaxinatives de la fía del nuesu gran Fernando Sáez, preciosos dibuxos coloriaos de Francisco Bores, férvidas notes de color de Guinovart, traces vidueñes ya incisivos d'Alberto Ramírez; nomes y cuadros que diben y veníen apurriendo la realidá y l'alcordanza, de dalgún primer pasu que sería empiezu d'una granible carrera». El certame que convocó «entreabría caminos a los artistes nuevos que nun faltaben a la cita. Y tamién de xemes en cuando se evidenciaba el polifacéticu entusiasmu de Coco Piris con velaes musicales, conferencies onde nun faltaben la traza sensible o l'escurrimientu felizmente escabrosa, dalguna representación de teatru más o menos vanguardista, quiciabes más ilusionada que convincente».

Potenció la recuperación de la memoria del, pa ella, «más internacional y escaecíu pintor santanderín»: Francisco Iturrino. Rastrexó la so obra por galeríes de toa España y bien especialmente nel País Vascu y n'ochobre de 1977, col títulu de 'Iturrino: Bodes d'oru d'una ausencia', en Rúa, entama una esposición homenaxe sobre'l 50 aniversariu de la única esposición del nuesu pintor cántabru-vascu en Santander y que tuvo llugar nel Atenéu de Santander en 1927. Por cuenta de la esposición en Rúa, el Muséu de Belles Artes de Santander adquirió dos obres. A partir de 1984 dexa la so actividá en Rúa (tresformáu en Salón de Té), pa pasar a ocupase de la Seición d'Arte de la Fundación Marcelino Botín, onde entama esposiciones temporales y coleutives, tamién con salida a la cai nuna esposición d'escultura de vanguardia na Plaza de Pombo.

Mientres lluchaba contra'l cáncer, caltuvo la so actividá y peracabó la organización d'una esposición pa la Fundación Marcelino Botín: Ignacio Zuloaga, en collaboración col Muséu del artista. Al respective de la so xestión dientro de la Fundación foi «un providencial elementu de promoción pa vocaciones qu'espuntaben». D'esa etapa destaca, sobremanera, una esposición calificada de coraxosa: «una Vía Crucis pictóricu que les sos catorce Estaciones (precedíes d'una bella composición de resume) habíen de confiase a otros tantos pintores, acompañaos na so xera por otros tantos poetes». Nos sos últimos años, punxo en marcha una nueva actividá: la efímera y cordial axencia 'Civitat', apurrida a les iniciatives d'arte.

Rodríguez Alcalde a la de faer memoria apuntaba, «Santander, hai d'estimar enforma a la so imaxinación, a les sos iniciatives, a los sos impulsos, a aquella esmolición infatigable por afayar talentos y por eponderar ánimos».

La santanderina morrió'l 26 d'agostu de 1990.

Obres[editar | editar la fonte]

  • Memorandum d'un llabor, (1989).[3]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Coco Piris, una lleición de vida artística.». Sotileza. 27 d'agostu de 2010. http://www.eldiariomontanes.es/v/20100827/cultura/sotileza/cocu-piris-leccion-vida-20100827.html. Consultáu'l 21 de marzu de 2015. 
  2. «Biografía». Consultáu'l 21 de marzu de 2015.
  3. Piris, Coco (1989) Memorandum d'un llabor. Fundación Botín.