Club Polideportivo Mérida

De Wikipedia
(Redirixío dende Club Polideportivu Mérida)
Club Polideportivo Mérida
Situación
Estáu España
Datos
Tipu club de fútbol
Fundáu en1912
Desapaecíu en 2000
Instalaciones
Estadiu Estadio Romano (es) Traducir
Uniforme
Titular
Alternativu

Cambiar los datos en Wikidata

El Club Polideportivu Mérida foi un club de fútbol asitiáu na ciudá de Mérida (Badayoz) España. Foi fundáu en 1912 col nome de Sportiva Emeritense.[1] A lo llargo de la so historia tamién foi conocíu como Club Deportivo Emerita (1929 a 1934), Emérita Foot-ball Club (1934 a 1936), Sociedad Deportiva Emeritense (1939 a 1966) y Mérida Industrial C. F. (1966 a 1985).

El Mérida foi'l primer equipu estremeñu que xugó na Primer División d'España.[2] Fixo'l so debú na temporada 1995-96 y tornó na campaña 1997-98, pero en dambos casos baxó al añu siguiente. Mientres la década de 1990 foi unu de los rivales habituales na segunda categoría y destacó en delles competiciones como la Copa del Rei, na que llegó a cuartos de final nel so últimu añu.

La entidá sumió'l 1 de setiembre de 2000 poles deldes qu'atropó mientres los sos años na Lliga de Fútbol Profesional.[3] El so socesor foi'l Mérida Unión Deportiva, creáu a partir del antiguu filial.

Historia[editar | editar la fonte]

Oríxenes y fundación[editar | editar la fonte]

Mérida foi una de les primeres ciudaes d'Estremadura que cuntó col so propiu club de fútbol. El 28 d'avientu de 1912 fundar de la Sportiva Emeritense, la primera de la ciudá, con Juan Casillas como primer presidente. Sicasí, la so vida foi curtia y años dempués sumió por problemes económicos.[1] El C. P. Mérida asumió esa fecha como la de la so nacencia orixinal.[1][4]

En 1919, un destacamentu militar formáu na so mayoría por soldaos de Cataluña fundó'l "Club Catalanes", una entidá polideportiva que foi l'embrión del equipu blanquinegru.[1] Dos años dempués, y so la presidencia del militar Juan Bohoyo, especializar en fútbol y se renombró la entidá a "Emérita Foot-ball Club", col "campu municipal L'Antigua" d'estadiu principal. Adulces, absorbió a rivales como'l civil España Foot-ball Club o'l Club M.Z.A., perteneciente a la compañía ferroviaria Madrid-Zaragoza-Alicante, hasta convertise na principal institución deportiva de la llocalidá.[1]

En setiembre de 1924 creóse la Federación Estremeña de Fútbol y l'Emérita F. C. foi unu de los sos miembros fundadores. Los sos primeros años son difíciles, a nivel deportivu ya institucional, y en 1930 producióse un nuevu cambéu de denominación a Club Deportivo Emérita. Anque na temporada 1932-33 proclamáronse campeones de la lliga rexonal, tuvieron qu'arrenunciar a la inscripción al añu siguiente por problemes económicos. Reincorporar en 1934, de nuevu como Emérita F. C., y siguieron na competición hasta l'españíu de la Guerra Civil española. L'actividá de la sociedá quedó paralizada y nun se retomó hasta'l final del conflictu a iniciativa del alcalde, Baldomero Díaz de Entresoto, que la renombró a "Sociedad Deportiva Emeritense".[1]

S. D. Emeritense y Mérida Industrial[editar | editar la fonte]

Cola refundación en 1939 como S. D. Emeritense, invertir en nuevos xugadores y aprovechóse la reorganización de la Tercer División española pa inscribise nesa competición a partir de la temporada 1943-44. Nun grupu formáu por clubes andaluces, estremeños y manchegos, permaneció cuatro temporaes con unes resultaos bien discretes, hasta que baxó a Rexonal na campaña 1946-47. Tornó a la categoría de bronce en 1949 y a pesar de que tuvo a puntu de baxar nel añu siguiente, salvó la so posición gracies a la reimplantación de la Federación Estremeña.[1]

Adulces, ameyoró'l so desempeñu deportivu y foi en progresión. El 23 de mayu de 1953 estrenó un nuevu terrén de xuegu cola inauguración del Estadiu Municipal. Y en la temporada 1954-55 clasificó en segunda posición y xugó la so primer promoción d'ascensu a Segunda División, anque nun consiguió'l so oxetivu. Los ésitos fueron a más cuando na campaña 1956-57 proclamóse campeón de grupu per primer vegada na so historia, pero na ronda final de promoción cayó frente al Agrupación Deportiva Plus ultra. Tres esa derrota nun goció de más oportunidaes y cayó en cayente hasta qu'en 1960-61 producióse un nuevu descensu a Rexonal, onde solo permaneció una temporada. L'equipu foi camudando de grupu coles nueves composiciones de la Tercer División pero, a pesar de toes eses vicisitúes, llogró consolidase na categoría.

El 23 d'abril de 1966, l'entós presidente Paco Álvarez Benito renombró el club a "Mérida Industrial Club de Fútbol", en reconocencia al sofitu ya inversión que desempeñara la industria llocal. Pero nel planu deportivu nun se producieron demasiaos cambeos mientres el restu de la década. Adulces, empioró les sos resultaos hasta que na temporada 1971-72 vuelve baxar a Rexonal Preferente. A pesar de dellos intentos por recuperar la categoría perdida, permaneció ellí cinco temporaes y solo pudo xubir nel añu 1975-76 como campeón.

A finales de los años 1970, l'equipu ameyoró de nuevu les sos resultaos y foi la revelación de la temporada 1979/80, onde se proclamó campeón con un récor de ventidós victories y xubió a Segunda División "B", onde solo permaneció un añu. Nesi tiempu produxérase la llegada a la presidencia de José Fouto Carvajal, un distribuidor de café que se convirtió nuna de les figures clave de la historia de los emeritenses. A pesar del descensu, l'Industrial caltúvose competitivu en Tercera y tuvo a puntu de retornar en delles ocasiones.

Club Polideportivu Mérida[editar | editar la fonte]

En 1985, se renombró la entidá como "Club Polideportivu Mérida" y marcóse l'oxetivu de llegar hasta Segunda División "B". Nesa dómina, había una plaza d'ascensu direuta pal campeón de cada grupu. Dempués de quedar a les puertes nel añu 1987-88, al perder frente al C. D. Don Benito nun alcuentru de desempate, na temporada 1988-89 foi líder y xubió.

L'equipu reforzar con veteranos futbolistes de la lliga española y consiguió una bona octava plaza nel so añu de regresu. Na temporada 1990-91, el cuadru estremeñu viose beneficiáu por un nuevu sistema que dexaba a los cuatro primeros de cada grupu apostar una fase final pol ascensu. Na fase regular remató en cuarta posición, pero na promoción proclamóse campeón de grupu, per delantre del Barcelona Atléticu, Osasuna Promeses y C. D. Lugo, y consiguió l'ascensu a Segunda División per primer vegada na so historia.[5] Al marxe d'esti finxu, la institución profesionalízase. En 1990 fundió dos clubes rexonales pa crear un filial, el Mérida Promeses. Y en 1992 convertir nuna sociedá anónima deportiva pa poder xugar nes categoríes profesionales.

Na so temporada de debú, contrató a Eduardo Caturla d'entrenador, anque tres unes males resultaos foi cesáu pola direutivu.[6] El so sustitutu foi Juanito Gómez, unu de los futbolistes más emblemáticos del Real Madrid y que, nel so primer trabayu nun banquín, consiguió la permanencia. Sicasí, l'equipu viose marcáu pola traxedia cuando Juanito finó nun accidente de tráficu'l 2 d'abril de 1992.[7] D'esa etapa tamién destacó la presencia como portera de Santiago Cañizares. Nos dos siguientes campañes, los blanquinegros caltener na zona media de la clasificación.

Ascensos a Primer División[editar | editar la fonte]

Na temporada 1994-95, el C. P. Mérida caltúvose fuerte mientres tola temporada y xubió a Primer División, no que significaba tamién el debú d'un equipu d'Estremadura na máxima competición nacional. So les órdenes de Sergio Kresic, remató campeón de Segunda y certificó la so promoción con una victoria frente a la S. D. Eibar nel estadiu Municipal, con un gol de Crescencio Cuéllar.[8] El conxuntu emeritense amosóse bien sólidu en defensa y solo encaxó diecinueve goles naquel añu, razón pola que'l porteru Francisco Leal ganó'l Troféu Zamora de la categoría. Amás, la plantía d'aquella dómina taba formada por nomes como Momparlet, Monreal, Toribio, Loren y Luis Sierra na zaga; Gabi Correa, Mosquera, Urbano y Antonio Reyes nel mediocampo; y Roberto Martínez, Prieto y Miguel Ángel Benítez na delantrera, ente otros munchos.[9]

Pa encarar el so debú na temporada 1995-96, un añu que pasó a la historia pola crisis que derivó na "lliga de los 22 clubes", l'equipu remocicó per completu'l so campu de fútbol y camudó-y el nome pol de Estadiu Romanu José Fouto. Tocantes a la plantía, tamién esperimentó una importante renovación. Dellos xugadores como Mosquera y Benítez colar a clubes de mayor categoría y otros quedaron en Segunda. Pa suplilos llegaron más de quince cares nueves, ente les que solo acabaron destacando David Pirri, Sinval y Quique Martín.[10] La falta d'adautación a la nueva categoría condergó al Mérida al descensu: foi penúltimu, a un solu puntu de la promoción pola permanencia.

De nuevu en Segunda División, anovar por completu la plantía con trelce cares nueves, anque caltuvo a los futbolistes más destacaos na etapa anterior. Otros como Manuel Canabal, que llegó'l pasáu añu, asumieron la titularidá. A pesar d'apoderar en cuasi tolos partíos y ser el segundu clasificáu, la direutiva cesó a Sergio Kresic en febreru de 1997 y contrató nel so llugar a Jorge D'Alessandro.[11] El cambéu nel banquín nun afectó a la moral d'un bloque que caltuvo'l bon ritmu y xubió en primer posición. La confirmación d'esti llogru foi nun partíu frente al C. D. Leganés con un doblete de Quique Martín, máximu goliador del equipu en pareya col polacu Jerzy Podbrozny.

La so segunda etapa na máxima categoría, na temporada 1997-98, carauterizar de nuevu por una renovación de la plantía. El fichaxe más mediáticu foi'l porteru Carlos Fernando "El Monu" Navarro Montoya, procedente del C. F. Extremadura, y a él siguiéronlu Pablo Alfaro, Marcos Martín, Cortés, Juan Sabas y Dmitri Rádchenko. Amás, llegaron como figures emerxentes trés arxentinos con esperiencia internacional na seleición sub-20: Leo Biagini, Iván Gabrich y Leo Franco.[12] El cuadru blanquinegru tuvo una bona racha a metá de temporada y llegó hasta cuartos de final na Copa del Rei, pero a la fin les sos resultaos empioraron y fundióse hasta la penúltima posición, baxando de nuevu.

Últimos años y desapaición[editar | editar la fonte]

Anque'l C. P. Mérida caltuvo un bon nivel competitivu en Segunda División, taba sufriendo problemes financieros que yá se fixeron evidentes mientres l'últimu añu na máxima categoría, cuando José Fouto amenació con dexar la xestión al Conceyu.[13] La delda, superior a los 1.500 millones de pesetes en 2000, disparar pola inversión en xugadores y la remodelación del estadiu municipal, asumida en parte pola xunta direutiva.[14] Tanto l'empresariu como'l consistoriu teníen participaciones, pero nengunu púnxose d'alcuerdu p'asumir los pagos y terminaron engarraos.[14] Según la presidencia, esta crisis tamién tuvo motivada polos movimientos de Fouto Carvajal pa presentar una candidatura eleutoral municipal, lo que derivó en que l'alcaldía nun executara'l pagu por convenios y publicidá roblaos.

El 30 de xunetu de 2000 José Fouto Carvajal presentó la so dimisión. Dos díes depués, la Lliga de Fútbol Profesional baxó alministrativamente al Mérida pol impagu de 180 millones de pesetes a diecisiete futbolistes.[15] Y a los nun llegar a un alcuerdu pa refinanciar la so delda, la institución sumió'l 1 de setiembre de 2000.[3] Tomó la so plaza'l Mérida Promeses, equipu filial, que se convirtió nel Mérida Unión Deportiva.

Uniforme[editar | editar la fonte]

Los colores distintivos del Club Polideportivu Mérida son el blancu na camiseta y el negru nel pantalón, reflexaos tamién nel escudu. Basar na antigua equipación de la "Sociedá Sportiva Emeritense", el primer equipu qu'esistió na llocalidá.

Mientres la década de 1920 la equipación titular yera una camiseta colorada con pantalón negru. Nun foi hasta 1933 cuando se pasó a la composición blanquinegra carauterística.

1927 - 1933
1933 - 1967
1967 - 1979
1979 - 1997
1997 - 2000

Indumentaria y patrocinador[editar | editar la fonte]

Les siguientes tables detallen cronológicamente les empreses provisores de indumentaria y los patrocinadores que tuvo'l Club Polideportivu Mérida dende los años 1990:

Indumentaria
Periodu Provisor
1991 - 1992 Puma
1992 - 1993 Joma
1993 - 1995 Massana
1995 - 2000 Puma
Patrocinador
Periodu Patrocinador
1991 - 1992 Caxa de Badayoz
1992 - 1993 Productos d'Estremadura
1993 - 1997 Caxa d'Estremadura
1997 - 1998 Jamón Dehesa d'Estremadura

Estadiu[editar | editar la fonte]

El campu onde'l Club Polideportivu Mérida xugaba los sos partíos yera l'Estadiu Romanu. El so aforu ye de 14.600 espectadores, tien unes dimensiones de 106 por 70 metros y verde natural. El so propietariu ye'l Conceyu de Mérida y anguaño ye'l llar del Mérida Asociación Deportiva.

Inauguróse'l 23 de mayu de 1953 como Estadiu Municipal de Mérida, con 8.000 llocalidaes y una pista d'atletismu alredor del terrén de xuegu. Cuando se confirmó l'ascensu a Primer División, foi anováu por completu p'afaelo a les necesidaes de la Lliga de Fútbol Profesional: construyéronse nuevos fondos, remocicáronse les tribunes con cubiertes, esanicióse la pista y ameyoráronse los accesos, llume y seguridá. En 1997 foi bautizáu Estadiu Romanu José Fouto n'honor al presidente del club, pero tres la desapaición pasar a la denominación actual.

L'estadiu allugó dos partíos internacionales de calter oficial: unu de la clasificatoria pal Campeonatu d'Europa sub-21 de 1992 ente España y Checoslovaquia el 12 de payares de 1991, y otru de la fase de clasificación pa la Copa Mundial de Fútbol de 2010 ente España y Estonia.

L'anterior cortil del C. P. Mérida foi'l campu municipal L'Antigua, usáu dende 1912 hasta 1953.

Datos del club[editar | editar la fonte]

Denominaciones[editar | editar la fonte]

A lo llargo de la so historia, el Club Polideportivu Mérida tuvo distintos nomes hasta la so denominación final. La primer institución futbolística de la ciudá llamóse Sociedá Sportiva Emeritense, nome qu'en 1939 recuperar con una adautación acastellanada.

De siguío se listan les distintes denominaciones de les que dispunxo'l club a lo llargo de la so historia:

  • 1921 a 1929: Emérita Foot-ball Club
  • 1929 a 1934: Club Deportivo Emérita
  • 1934 a 1936: Emérita Foot-ball Club
  • 1939 a 1966: Sociedad Deportiva Emeritense
  • 1966 a 1985: Mérida Industrial Club de Fútbol
  • 1985 a 2000: Club Polideportivu Mérida

Palmarés y datos estadísticos[editar | editar la fonte]

Temporaes en : 2

Temporaes en : 7

Temporaes en 2ªB: 3

Temporaes en : 37

Palmarés[editar | editar la fonte]

Torneos nacionales[editar | editar la fonte]

Filmografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes historiabase
  2. El País (ed.): «El Mérida xube Estremadura a Primer» (28 de mayu de 1995). Consultáu'l 2 de mayu de 2013.
  3. 3,0 3,1 Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes desaparicion
  4. Sevillismoymas (ed.): «centenariu-del-merida-ud-el-6-de-setiembre/ El Sevilla FC va allegar al centenariu del Mérida UD el 6 de setiembre» (28 de mayu de 1995). Consultáu'l 3 de mayu de 2013.
  5. La Futbolteca (ed.): «2ª División B Temporada 1990/91». Consultáu'l 3 de mayu de 2013.
  6. Mundo Deportivo (ed.): «Mérida recurre a la "eutanasia"» (13 de payares de 1991). Consultáu'l 3 de mayu de 2013.
  7. El País (ed.): «La muerte de Juanito conmociona al fútbol español» (3 d'abril de 1992). Consultáu'l 3 de mayu de 2013.
  8. Mundo Deportivo (ed.): «El Mérida gana en Éibar y la próxima temporada va xugar en Primer» (28 de mayu de 1995). Consultáu'l 3 de mayu de 2013.
  9. BD Fútbol (ed.): «Mérida 1994-95». Consultáu'l 3 de mayu de 2013.
  10. BD Fútbol (ed.): «Mérida 1995-96». Consultáu'l 3 de mayu de 2013.
  11. El País (ed.): «D'Alessandro sustitúi a Kresic» (22 de marzu de 1997). Consultáu'l 2 de mayu de 2013.
  12. BD Fútbol (ed.): «Mérida 1997-98». Consultáu'l 3 de mayu de 2013.
  13. El País (ed.): «Fouto diz que pon el Mérida en manes del Conceyu» (20 d'avientu de 1997). Consultáu'l 2 de mayu de 2013.
  14. 14,0 14,1 El País (ed.): «Fouto dimite y diz que'l Mérida puede sumir» (30 de xunetu de 2000). Consultáu'l 2 de mayu de 2013.
  15. El País (ed.): «Mérida y Logroñés baxen por deldes colos sos xugadores» (1 d'agostu de 2000). Consultáu'l 2 de mayu de 2013.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]