Clara Zappettini

De Wikipedia
Clara Zappettini
Vida
Nacimientu Buenos Aires27 d'avientu de 1940 (83 años)
Nacionalidá Bandera d'Arxentina Arxentina
Oficiu direutora de cineguionista
IMDb nm0953286
Cambiar los datos en Wikidata

Clara Zappettini (27 d'avientu de 1940Buenos Aires) ye una direutora de cine y productora de cine y de televisión de llarga trayeutoria nel so país.

Estudios[editar | editar la fonte]

Estudio cine y televisión llogrando los títulos de Llicenciada en Realización Cinematográfica na Universidá Nacional de La Plata y el de Direutora integral de televisión na Universidá del Salvador. Asistió como becada al Cursu de Producción y Direición, en Radiar Televisión Italiana (Italia) y visitó centros de producción de cine y de televisión n'Estaos Xuníos por una invitación del International Visitor Program de United States Information Agency (USIAS).

Actividá profesional[editar | editar la fonte]

Década de 1980[editar | editar la fonte]

Dempués de trabayar en dellos curtiumetraxes, en 1980 produció y dirixó'l so primer llargumetraxe documental sobre'l so propiu guión escritu en collaboración Roberto Grasso con testos d'Elena Mignaqui con fragmentos del poema Fundación mítica de Buenos Aires de Jorge Luis Borges, tituláu Buenos Aires, la tercer fundación, en 35 mm en color, que s'estrenó'l 5 de xunu de 1980. Sobre'l filme La Nación opinó:

«Nun se trata d'un audiovisual…Bien realizáu documental…montaxe sobeyosu de Miguel Pérez…ironía, emotividá y dramatismu.»[1]

Manrupe y Portela escriben:

«Ye un exemplu de cómo faer un cuasi-documental non aburríu. Téunicamente bonu.»[1]

El programa Hestories con aplausos, una creación de Clara Zappettini que se tresmitió nel branu de 1989 a 1990 pela Canal 7 de televisión incluyó les brilloses intervenciones como presentador y analista de cine del críticu de cine Claudio España. Trátase d'emisiones d'una hora y media de duración dedicaos a una gran figura de la pantalla nacional en caúna d'elles, con reportaxes ( al cargu d'España pero ensin apaecer en cámara) a allegaos, parientes y compañeros de trabayu de los homenaxaos, comentarios y fragmentos de les sos películes. Dalgunos de los destacaos fueron los dedicaos a Libertad Lamarque, Hugo del Carril, Los Cinco Grandes del Bon Humor, Zully Moreno y Alberto Castillo, nes qu'amosaba la so vasta erudición lliteraria y la so rica formación humanística.[2]

Década de 1990[editar | editar la fonte]

En 1990 produció y dirixó un ciclu de 40 capítulos que se tresmitió por Canal 7 tituláu Hestories con aplausos . Al añu siguiente dirixó los esteriores del programa L'oru y la folla , protagonizáu por Miguel Ángel Solá y Darío Grandinetti por Canal 9. En 1992 produció y realizó el documental pa Canal 7 Evita, yo conocer , sobre'l so propiu guión, con motivu del 40ᵘ aniversariu del fallecimientu d'Eva Perón y na mesma canal realizó y produció microprogramas de cine arxentín pa El palaciu de la risa d'Antonio Gasalla, que siguen al añu siguiente, en que tamién fixo'l videu documental Julio Bocca, 25 años '.

En 1994 foi mientres 13 capítulos productora executiva de 13 capítulos del ciclu Nueve luna para Aries Cinematográfica Arxentina y fixo'l videu documental Teatru Maipo producíu por Artes y Entretenimientos. Al añu siguiente produció y realizó el programa Muyeres arxentines, los cuartos propios, un ciclu de biografíes de muyeres pa la Secretaría de Cultura de la Nación, que s'emitió por Canal 7 y realizó el videu documental Castro-Ginastera, producíu por Napoleón Cabrera.

En 1996 produció y dirixó col so propiu guión De persones a persones, un aproximamientu a la realidá cotidiana, dedicáu a temes como la violencia familiar, HIV, alcoholismu, qu'incluyía dramatizaciones. Al añu siguiente pra el programa Hola Susana realizó y dirixó cola participación d'importantes actores y actrices recreaciones de filmes famosos. Tamién dirixó y produció los 6 capítulos del videu documental Cuadrante Sur, producíos por TV Quality y Aplausos con hestoria videu documental protagonizáu polos actores y actrices pensionados en La Casa del Teatru, a beneficiu de la entidá.

En 1999 realizó los videos documentales Julio Bocca, andances, pa la esposición homónima realizada nel Palais de Glace y Mariquita Sánchez de Thompson, esti postreru cola participación de les actrices Soledad Villamil, Marcela Ferradás y Ana María Bobo que s'emitió por Canal (á).

Década de 2000[editar | editar la fonte]

Nel añu 2000 realizó y produció el documental de 39 capítulos emitíos por canal (á) La otra tierra, (hestories d'inmigrantes nun país que busca la so identidá), sobre'l so propiu guión. Realizó la grabación del espectáculu Tou por que ríes, de Les Luthiers y el videu documental Chandon, 50 años, producíu pa la bodega del mesmu nome. De 2001 ye Actrices, soportes de suaños, un videu documental dedicáu a les actrices de la dómina d'oru del nuesu cine, que dirixó y produció pa la seición 'La muyer y el cine' nel 16ᵘ Festival de Cine de Mar del Plata; tamién reeditó y restauró los videos de los espectáculos Humor duce llar y Ventenu aniversariude les Luthiers, grabaos en 1986 y 1989 y grabó l'espectáculu El grosso alcuerdo, del mesmu conxuntu cola Camerata Bariloche. En 2002 grabó l'espectáculu Les Obres d'Ayeri, el refritu, de les Luthiers y fixo un videu documental producíu pol Teatru Maipo con motivu del 100ᵘ aniversariu de la nacencia direutora cinematográficu Luis César Amadori.

En 2003 tuvo al so cargu la grabación del espectáculu Bocca-Ballet Arxentín, producíu por Julio Bocca y Lino Patalano y foi xuráu del Fondu Nacional de les Artes pal Concursu Nacional de Beques Nacionales en Medios Audiovisuales. Al añu siguiente produció y tuvo al so cargu la grabación del espectáculu Bocca Tango, nel Teatru Maipo, realizó'l documental Julio Bocca en San Petersburgu, reeditó l'espectáculu Vieyos Fracasos, que les Luthiers produxeren en 1977 en Santiago de Chile y foi xuráu nel Concursu de Guiones de Llargumetraxe patrocináu pol INCAA y Metrovías.

En 2005 fixo'l documental del 15vo. aniversariu de la creación del Ballet Arxentín y un documental sobre Nélida Roca pal Teatru Maipo y foi xuráu del Concursu Guiones Nacionales, entamáu pol Fondu Nacional de les Artes. Al añu siguiente realizó pal ciclu Biograpahy de A&Y Mundu el capítulu de Julio Bocca ya incorporóse al Direutoriu del Fondu Nacional de les Artes.

Llabor docente[editar | editar la fonte]

Clara Zappettini foi profesora de Puesta n'Escena pa televisión nel Institutu Cimeru de Formación Docente en Comunicación Audiovisual de la Provincia de Buenos Aires, profesora titular na Escuela de Televisión de la Universidá del Salvador nes materies Llibretos y guiones (1970) y Téuniques audiovisuales (1970-1971) amás de Conseyera Académica nel añu 1971. Dictó los cursos de Guión cinematográficu (1976) y de Producción I (1985) nel Centru de Realización Cinematográfica del INCAA ERC (INCAA), institución onde foi amás Direutora a cargu del Taller de Producción pa egresados ente los años 1983 y 1985. Profesora titular na Universidá del Cine de 2004 a 2006 de la Cátedra de Producción na Maestría de Cine Documental y Profesora de Realización Televisiva nel ENERC (INCAA) en 2005.

Filmografía[editar | editar la fonte]

Direutora *

Maruxu y Perichona (1994)

Correalización
  • Pejerrey curtiumetraxe (1962)
Realizadora *

Ente los matacos curtiumetraxe (1969)

  • Vivir ensin familia curtiumetraxe (1962)
Productora *

Buenos Aires, la tercer fundación (1980)

Guionista *

Buenos Aires, la tercer fundación (1980)

Diseñu de producción
Asistente de direutor
Xerente de producción

Premios[editar | editar la fonte]

Pola so actividá recibió diversos premios:

  • Unidá Nacional del COMFER per La otra tierra' (1986);
  • Premiu Broadcasting d'investigación periodística por Hestories con aplausos (1990)
  • Premiu Martín Fierro nel rubro documental por Hestories con aplausos (1990, 1991 y 1999)
  • Premiu Martín Fierro nel rubro documental por De persones a persones (1997)
  • Premiu Fund TV nel rubro científicu-documental por HIV SIDA (1996)
  • Premiu Dignidá Asamblea Permanente polos Derechos Humanos por La muyer y los sos derechos (1996)
  • Premiu 8 de marzu, Margarita de Ponce dau pola Unión de Muyeres Arxentines (2000).
  • Premiu Konex de Platino nel rubro documental, nos años 1991 y 2001.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Manrupe y Portela, 1995, p. 66.
  2. Jorge Nielsen: La maxa de la televisión arxentina 1986-1990, páx. 150 Buenos Aires 2008. Ediciones del Xilgueru ISBN 987-9416-15-0

Referencies[editar | editar la fonte]

  • Martín, Jorge Abel (1987). Diccionariu de realizadores contemporáneos. Buenos Aires: Institutu Nacional de Cinematografía, páx. 210. ISBN 950-99113-1-3.
  • Manrupe, Raúl; Portela, María Alejandra (2001). Un diccionariu de films arxentinos (1930-1995). Buenos Aires: Editorial Corregidor, páx. 66. ISBN 950-05-0896-6.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]