Clara Petrozzi

De Wikipedia
Clara Petrozzi
Vida
Nacimientu Lima30 d'avientu de 1965 (58 años)
Nacionalidá Bandera de Finlandia Finlandia
Estudios
Estudios Universidá de Ḥelsinki
Oficiu musicólogacompositora
Instrumentu musical viola
violín
Cambiar los datos en Wikidata

Clara Cristina Petrozzi Helasvuo (30 d'avientu de 1965Lima), conocida como Clara Petrozzi, ye una violinista, violista, musicóloga y compositora finlandesa d'orixe peruanu.

Biografía[editar | editar la fonte]

Nació en Lima, Perú. Ye fía de la violonchelista finlandesa aniciada en Perú, Annika Helasvuo (hermana del flauteru Mikael Helasvuo). Estudió violín dende 1972, en Lima y Quitu, Ecuador, colos profesores Dee Martz, Manuel Díaz, Mario Ortiz, Egon Fellig y Yolanda Kronberger. En Lima, Clara foi miembru de diversos conxuntos de cámara y orquestes xuveniles. Foi solista de viola coles orquestes Sinfónica Nacional, del Conservatoriu y de la Camerata de Lima.

Estudió pedagoxía Suzuki, con Marilyn O’Boyle y trabayó como profesora de violín dende 1983. Ye profesora graduada de l'Asociación Suzuki d'Europa (European Suzuki Association), recibió'l diploma de profesora de violín en payares de 2005. En Finlandia estudió viola con Jouko Mansnerus de 1990 a 1996 y nel Institutu de Música de Espoo.

Como parte de los sos estudios de musicoloxía estudió composición y orquestación con Harri Vuori na Universidá de Ḥélsinki de 1999 a 2001, estrenando les sos obres en Finlandia y en Perú. Trabaya como profesora de violín na Escuela de música Orbisnki en Espoo y de viola na Escuela de música de Käpylä en Helsinki, Finlandia.

La tesis de maestría aprobada na Universidá de Ḥélsinki analiza la obra Homenaxe a Stravinsky del compositor peruanu Édgar Valcárcel y la so rellación con elementos de la música popular. La so tesis de doctoráu, presentada en 2009 na mesma universidá, tien como tema la música orquestal peruana dende 1945 hasta 2005, ya inclúin un catálogu publicáu n'Internet, que puede visitase en [1].

Clara Petrozzi participó en seminarios entamaos pol Centru Iberoamericanu de la Universidá de Ḥélsinki con ponencies sobre la música orquestal peruana (2003, 2004); nos seminarios Nuevos vientos en musicoloxía de la Universidá de Ḥélsinki (2004, 2005, 2006 y 2008), nel Congresu nacional de musicoloxía de Finlandia na Universidá de Tampere (2008), nel Congresu sobre Multiculturalismu y Artes na Universidá de Turku (2008) y nel congresu de la Latin American Studies Association (LASA), en Rio de Janeiro (2009). Nel añu 2006, llogró'l Premiu de Musicoloxía del Conservatoriu Nacional de Música de Lima, Perú.

Ye tamién miembru del Círculu de Composición de Perú y miembru fundador de Aurinko, asociación dedicada al espardimientu ya interpretación de la música d'arte llatinoamericano en Finlandia.

Artículos[editar | editar la fonte]

  • "Nacionalismu, modernismu y usu del folclor nel Homenaxe a Stravinsky de Edgar Valcárcel". Conservatoriu (Lima) nro. 9-10, avientu de 2002. 10-32.
  • "Modernismu ya influencia de la música popular: Trés obres orquestales de Celso Garrido-Lecca". Conservatoriu (Lima) nro. 14, avientu de 2006. 22-33.

Composiciones[editar | editar la fonte]

  • Dúu pa clarinete y pianu, 1999.
  • Cuartetu pa dos flautes y percusión, 2000.
  • Niin pienestä kiinni (Por pocu) para cuerdes, 2001.
  • Tikka tanssi (Danza del picatueru) pa coru de neños, 2001.
  • Jouluna Jumala syntyi (Dios nació en Navidá) pa coru de neños y conxuntu instrumental.
  • Dúu para viola y pianu, 2008.
  • Internu pa chelo solo, 2009.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]