Clara Martínez de Careaga

De Wikipedia
Clara Martínez de Careaga
vocal del Conseyu Xeneral del Poder Xudicial

Vida
Nacimientu Madrid19 de xineru de 1959 (65 años)
Nacionalidá España
Familia
Casada con Cándido Conde-Pumpido
Estudios
Estudios Universidá de Navarra
Llingües falaes castellanu[1]
Oficiu maxistrada
Emplegadores Tribunal Supremu d'España
Cambiar los datos en Wikidata

Clara Martínez de Careaga García (19 de xineru de 1959Madrid) ye una xuez española, la primer maxistrada de la Sala de lo Militar del Tribunal Supremu d'España, vocal del Conseyu Xeneral del Poder Xudicial, presidenta de la so comisión d'igualdá, académica correspondiente de la Real Academia de Xurisprudencia y Llexislación y miembru de la Comisión Permanente de Xéneru y Accesu a la Xusticia del Cume Xudicial Iberoamericana.

Biografía[editar | editar la fonte]

Clara Martínez de Careaga García nació en Madrid el 19 de xineru de 1959. De familia vasca y fía de militar, vivió la so infancia y mocedá en Vitoria. Cursó los sos estudios cimeros na Universidá de Navarra, onde se llicenció en Derechu en 1981.

Ta casada col maxistráu del Tribunal Constitucional y anterior Fiscal Xeneral del Estáu, Cándido Conde-Pumpido, y tien un fíu.[2]

Carrera profesional[editar | editar la fonte]

Clara Martínez de Careaga aprobó les oposiciones a xuez en 1982, a los 23 años d'edá.[3] Tres el so pasu pola Escuela Xudicial, entós asitiada en Madrid, foi nomada xuez d'ingresu y ocupó el so primer destín en Novelda (Alicante).[4] Darréu, treslladar a El Escorial (1983), Vitoria (1984), por ascensu, y Madrid (1986). En 1987, xubió a maxistrada, siendo destinada a Guipúzcoa, como Xuez de Familia de San Sebastián.

En 1988, foi nomada maxistrada de la Sala de lo Contencioso-Alministrativu de l'Audiencia Territorial de Madrid, siendo la primer muyer qu'algamó esta Sala, y la única que s'integró nel Tribunal Cimeru de Xusticia de Madrid, con ocasión de la so creación.

Foi maxistrada na Sala de lo Contencioso-Alministrativu del Tribunal Cimeru de Xusticia de Madrid (TSJM) mientres 21 años, destinada na so Seición Primera, competente, ente otres materies, en Derechu Urbanísticu y Espropiación Forzosa.

Ente otres sentencies relevantes, foi ponente de la sentencia que refugó la reversión de la isla de Cabrera, reclamada polos herederos de los sos antiguos propietarios privaos de resultes del so desmilitarización, alcordando que la isla caltener nel dominiu públicu por razones medioambientales. Y tamién foi ponente de la sentencia qu'estableció la indemnización correspondiente a los accionistes privaos de Galerías Preciados de resultes de la espropiación de Rumasa.

Maxistrada del Tribunal Supremu[editar | editar la fonte]

En setiembre de 2009 foi nomada pol Conseyu Xeneral del Poder Xudicial maxistrada de la Sala de lo Militar del Tribunal Supremu en sustitución del maxistráu Ángel Juanes, que dexó vacante la plaza al ser nomáu nel mes abril de 2009 presidente de l'Audiencia Nacional. Na votación del Plenu del Conseyu Xeneral del Poder Xudicial superó llargamente la mayoría necesaria de trés quintos, llogrando quince voto, procedentes de tolos sectores ideolóxicos del Conseyu. Nel actu de posesión foi apadrinada por José Luis Calvo Cabello, tamién maxistráu de la Sala de lo Militar, na so calidá de miembru más antiguu de la Sala.[5]

La Sala de lo Militar, d'antiguo llamada Sala Quinta del Tribunal Supremu, ye una Sala paritaria integrada por maxistraos de la carrera xudicial y conseyeros togaos procedentes de la xurisdicción militar. Tien competencies mistes, en materia penal y contenciosu-alministrativa, relativa a asuntos disciplinarios del Exércitu, Armada, Fuercies Aérees y Guardia Civil. Sustituyó al Conseyu Supremu de Xusticia Militar tres la reforma operada pola Llei Orgánica del Poder Xudicial de 1985, cola cuenta d'integrar la xurisdicción militar na unidá xurisdiccional prevista na Constitución de 1978.

Na so actuación na Sala de lo Militar, Clara Careaga caracterizóse por defender los derechos de les muyeres incorporaes a les Fuercies Armaes y a la Guardia Civil, en concretu en procedimientos per abusu sexual. Nuna sentencia de 2014 qu'anuló la condena a un añu y cuatro meses de prisión impuesta a una brigada del Exércitu de Tierra por un delitu d'abusu d'autoridá, na so modalidá de tratu degradante a inferior, por abusu sexual contra un cabu, l'únicu votu discrepante foi'l de la única xuez que formaba parte del Tribunal (Clara Martínez de Careaga) y que, al contrariu que los sos cuatro compañeros varones (incluyíu'l presidente de la Sala de lo Militar), votó que se confirmara la condena.[6]

Vocal del Conseyu Xeneral del Poder Xudicial[editar | editar la fonte]

Clara Martínez de Careaga, nel so despachu del Conseyu Xeneral del Poder Xudicial, frente al Tribunal Supremu.

En setiembre de 2013 les Meses del Congresu y del Senáu recibieron el llistáu de 55 xueces y maxistraos candidatos a convertise en vocales del Conseyu Xeneral del Poder Xudicial, d'ente los cualos teníen d'escoyer a dolce, seis per cada cámara. Ente los aspirantes atopaben ocho Maxistraos del Tribunal Supremu, incluyida Clara Careaga, Maxistrada de la Sala Quinta del Tribunal Supremu, que presentó 99 avales, na so mayoría de Maxistraos del propiu Tribunal Supremu, incluyendo Maxistraos de toles sos Sales y pertenecientes a toles corrientes ideolóxiques.[7]

El Conseyu Xeneral del Poder Xudicial (CGPJ), según l'artículu 122 de la Constitución Española, ye l'órganu de gobiernu del Poder Xudicial d'España. La so principal función ye velar pola garantía de la independencia de los xueces y maxistraos frente a los demás poderes del Estáu.

El 26 de payares de 2013 el Congresu de los Diputaos escoyó a Clara Careaga vocal del Conseyu Xeneral del Poder Xudicial con una votación favorable de más del noventa per cientu de la Cámara, por cuenta de un ampliu alcuerdu sofitáu pola mayoría de los grupos parllamentarios.[8] El 4 d'avientu tomó posesión ante'l Rei, nel Palaciu de la Zarzuela, y nel primer Plenu del Conseyu, celebráu esa mesma tarde, propunxo como Presidenta del Tribunal Supremu y del Poder Xudicial a la Maxistrada del Tribunal Supremu, Pilar Tesu, siendo la primer vegada qu'una muyer yera propuesta formalmente nel Plenu del CGPJ pa la Presidencia del Tribunal Supremu. Finalmente foi escoyíu Presidente Carlos Lesmes.

Presidenta de la Comisión d'Igualdá[editar | editar la fonte]

Nel Plenu del Conseyu Xeneral del Poder Xudicial celebráu'l 20 d'avientu de 2013, Clara Careaga foi escoyida Presidenta de la Comisión d'Igualdá.[9]

Conforme al art. 610 de la LOPJ, reformada en 2013, la Comisión d'Igualdá va tar integrada por trés vocales, y va ser presidida por quien ostente mayor antigüedá nel exerciciu del so oficiu xurídicu. Correspuénde-y asesorar al Plenu sobre les midíes necesaries o convenientes pa integrar viviegamente'l principiu d'igualdá ente muyeres y homes nel exerciciu de les atribuciones del Conseyu Xeneral del Poder Xudicial ysobremanera, correspuénde-y ellaborar los informes previos sobre impacto de xéneru de los Reglamentos y proponer midíes p'ameyorar los parámetros d'igualdá na carrera xudicial.

Coles mesmes correspuende a la Comisión d'Igualdá l'estudiu y siguimientu de la respuesta xudicial en materia de violencia doméstica y de xéneru, sirviéndose para ello del Observatoriu contra la Violencia Doméstica y de Xéneru o de cualesquier otru preséu que pueda establecese a estos efeutos.

Nel Plenu del 27 de febreru de 2014, Clara Careaga defendió la candidatura de la Presidenta de l'Audiencia Provincial de Madrid, Ana Ferrer, como Maxistrada de la Sala Segunda del Tribunal Supremu, resultando escoyida. Ana Ferrer ye la primer muyer qu'apuerta a la Sala de lo Penal del Supremu. El siete d'abril, Ana Ferrer tomó posesión nel Salón de Plenos del Tribunal Supremu actuando como madrina la maxistrada Clara Martínez de Careaga.[10]

Les vocales Clara Martínez de Careaga y Nuria Díaz propunxeron nel Plenu de 29 de mayu que curiar de los fíos o de parientes impidíos o con graves enfermedaes puntúe como méritu pa presentase al concursu-oposición pa llograr una plaza de lletráu del Conseyu Xeneral del Poder Xudicial, nel nuevu reglamentu que dambes redactaron pa la so aprobación pol Plenu. La finalidá d'esta midida de promoción positiva ye torgar que les muyeres sían discriminaes al aspirar a dichos puestos, al atopase n'inferioridá de condiciones pa completar los puntos necesarios p'aportar al mínimu esixíu nel concursu, por aciu l'asistencia a cursos, xornaes y congresos, pola dificultá que l'atención a la familia xenera pa movese. Comprobóse estadísticamente que son les muyeres xuristes, más que los homes, les que recurren a permisos, asitiando les sos carreres profesionales ente paréntesis cuando s'atopen en dalguna de les mentaes situaciones, esto ye, cuando son madres o tienen qu'ocupase de parientes con graves dificultaes. Si la dedicación a estes actividaes nun supón un parón completu na trayeutoria profesional, y puntúa atender a los fíos o a los parientes más cercanos impidíos o enfermos, los autores de la propuesta envaloren que se va esaniciar un factor de discriminación indireuta. Una vegada superada la fase inicial del concursu de méritos, que nun tien numerus clausus, l'aprobación de la fase d'oposición va producir n'estricta igualdá.

La propuesta aprobar por dieciocho voto a favor, unu en contra -de la vocal Carmen Llombart, autora del informe del sector conservador sobre l'albuertu- y una astención, la del vocal Vicente Guilarte. [11]

El 20 de xunu de 2014, Clara Martínez de Careaga, como Presidenta de la Comisión d'Igualdá del Conseyu Xeneral del Poder Xudicial (CGPJ), clausuró na Universidá de Les Palmes de Gran Canaria (ULPGC) el primer cursu celebráu n'España pa la concesión del Títulu d'Espertu n'Estudiu y Tratamientu de la Violencia de Xéneru. Nesi actu, la Vocal empecipió'l so discursu diciendo "La humanidá tien dos ales: una ye l'home, otra la muyer. Mientres nun se consiga qu'esos dos ales sían iguales, la humanidá nun va poder volar".[12]

Actividaes como Vocal del Conseyu Xeneral del Poder Xudicial[editar | editar la fonte]

Informes[editar | editar la fonte]

Reforma del Albuertu.- Nel plenu celebráu'l 16 de xunu de 2014, los Vocales Clara Martínez de Careaga, Pilar Sepúlveda, Roser Bach, Álvaro Cuesta, Mar Cabrejas, Victoria Cintu, Rafael Mozu y Concepción Sáez, emitieron un votu particular contra l'anteproyectu de reforma de la llei del albuertu, presentáu pol executivu. El votu particular pide la retirada del anteproyectu porque "allóñanos del sistema xeneral enllantáu nos países de la nuesa redolada", "supón un retrocesu" al respective de la igualdá y los derechos de les muyeres, venceya la interrupción voluntaria del embaranzu al control del Estáu y penaliza conductes que'l Tribunal Constitucional declaró almitibles.[13]

Reforma de la Llei Orgánica del Poder Xudicial.- El 25 de xunu de 2014, Clara Martínez de Careaga, Roser Bach, María Victoria Cintu Lapuente, Rafael Mozu, Concepción Sáez y Pilar Sepúlveda, vocales progresistes del Conseyu Xeneral del Poder Xudicial (CGPJ), pidieron al plenu del Conseyu, nun escritu conxuntu, que «encamentara» al Gobiernu a la retirada del anteproyectu de reforma de la Llei Orgánica del Poder Xudicial promovida pol Executivu sobre'l que tien d'informar el Poder Xudicial. Estos vocales consideren que l'anteproyectu «diseña un nuevu modelu que topeta frontalmente colos mandatos constitucionales sobre'l poder xudicial» y fraya los principios que tienen de rexir les determinaciones de los xueces, que son los d'independencia, predeterminación llegal, inamovilidad, responsabilidá y sumisión namái al imperiu de la llei.[14]

Votu particular al informe sobre la reforma de la LOPJ, como Presidenta de la Comisión d'Igualdá.- L'informe cunta con un votu particular significativu de la Presidenta de la Comisión d'Igualdá, Clara Martínez de Careaga, quien cuestiona que se pida la supresión de la norma qu'atribúi a una muyer la Presidencia de la Comisión d'Igualdá. Arrinca con durez esta Vocal al criticar esti aspeutu del informe, acusando a la mayoría conservadora del Conseyu de "suprimir les fadioses llimitaciones llegales pa poder nomar a quien nos interese". Pa Martínez de Careaga, esta propuesta nun ye conveniente, pos dada la infrarepresentación de la muyer nos ámbitos de responsabilidá del Poder Xudicial, sigue siendo necesaria la presencia d'una muyer al mandu de la Comisión d'Igualdá: Prueba d'ello ye que de los cuatro comisiones del Conseyu, namái una ta presidida por una muyer, precisamente por imperativu de la norma llegal vixente. Nun paez procedente, qu'en cuenta de reparar esta discriminación, l'informe lo que solicite seya camudar la norma por que tamién esta Comisión tea presidida por un home.[15]

El 13 d'ochobre de 2015 el Plenu del CGPJ aprobó por unanimidá la creación d'un rexistru central de delincuentes sexuales pa prevenir esti tipu de delitos cuando afecten a los menores. El rexistru va incluyir los datos identificativos del delincuente y el so perfil xenéticu. Y van tener accesu a él los xueces penales y civiles en materia de familia y les alministraciones competentes en materia de proteición a la infancia. L'informe foi ellaboráu pola vocal Clara Martínez de Careaga.[16]

Sofitu a la independencia xudicial[editar | editar la fonte]

Oposición a la sanción impuesta a Maxistraos de l'Audiencia Provincial de Sevilla.- En febreru de 2014, Clara Martínez de Careaga, xunto a los Vocales Juan Martínez Moya, Pilar Sepúlveda, Fernando Grande-Marlaska y Concepción Sáez, oponer al alcuerdu del Plenu del Conseyu Xeneral del Poder Xudicial que sancionó con 10 díes de suspensión a los Maxistraos de la Seición Primera de l'Audiencia de Sevilla por una falta disciplinaria bien grave de desatención, consistente en desoyer a la Sala Penal del Tribunal Supremu. La oposición a esta sanción encontar en que los términos nos que taba formulada la sanción impuesta afectaben a la independencia xudicial de los Maxistraos sancionaos. Darréu'l Tribunal Supremu dio la razón a los vocales discrepantes, y anuló la sanción impuesta.[17]

Sofitu al Xuez del Casu Nóos.- Los vocales Clara Martínez de Careaga, Roser Bach, Victoria Cintu, Rafael Mozu, Concepción Sáenz y Pilar Sepúlveda, del sector progresista del Conseyu Xeneral del Poder Xudicial, pidieron el 29 de xunu de 2014 a la Comisión Permanente del Conseyu qu'actuara contra'l fiscal del casu Nóos, Pedro Horrach, poles imputaciones» realizaes contra'l xuez Capo nel so recursu frente a la imputación de la infanta Cristina. Solicitaron que la Comisión Permanente esixera al Ministeriu Públicu el respetu y la llealtá institucional «debíos» al llabor de xueces y maxistraos. La Permanente atendió'l pidimientu, magar con un pronunciamientu bien moderáu.[18]

Sofitu a los Maxistraos de l'Audiencia Nacional.- El nueve d'avientu de 2014, seis vocales de la minoría progresista del Conseyu Xeneral del Poder Xudicial, incluyida Clara Martínez de Careaga, solicitaron a la Comisión Permanente del órganu de gobiernu de los xueces que saliera públicamente en defensa de la independencia de cuatro maxistraos de l'Audiencia Nacional, ante les "descalificaciones personales y profesionales bien graves" a que "tán viéndose sometíos por dellos poderes públicos" tres la so decisión d'aplicar la Decisión Marco de la Xunión Europea sobre execución de sentencies penales europees.[19]

Votu particular contra la sanción impuesta al Maxistráu Santiago Vidal.- En xineru de 2015 Clara Martínez de Careaga, xunto con otros siete vocales, formuló un votu particular contra la sanción de trés años de suspensión impuesta al Maxistráu de l'Audiencia Provincial de Barcelona, Santiago Vidal, nel que se señala que la ideoloxía ye un "problema priváu", que les idees que se profesen nun pueden sometese a enxuiciamientu y que naide, tampoco los xueces, pue ser discrimináu en razón de les sos opiniones.[20]

Nuevu pidimientu en defensa de la independencia de los Maxistraos de l'Audiencia Nacional.- En marzu de 2015 Clara Martínez de Careaga, xunto a otros cinco vocales progresistes del Conseyu Xeneral del Poder Xudicial (CGPJ), volvieron pidir a la Comisión Permanente d'esti órganu, que diera una respuesta firme y direuto» a los ataques arramaos dende los medios de comunicación a los trés Maxistraos de la Seición Primera Audiencia Nacional, pol so criteriu na aplicación de la Decisión Marco sobre execución de penes, y la sentencia dictada sobre l'acoso al Parllamentu de Cataluña.[21]

Denuncia per discriminación por razón de xéneru nos nomamientos discrecionales del Conseyu[editar | editar la fonte]

Clara Martínez de Careaga, Presidenta de la Comisión d'Igualdá del Conseyu, formuló un votu particular, sofitáu por otros seis vocales, denunciando discriminación per razón de xéneru nos nomamientos discrecionales del CGPJ, y concretamente nel nomamientu de Presidente del Tribunal Cimeru de Murcia.[22] El votu particular sostién que la candidata refugada superaba al escoyíu en tolos requisitos que recoyíen les bases de la convocatoria.[23] Los vocales críticos alverten de que les muyeres yá son mayoría nel ámbitu de la judicatura y, sicasí, el so accesu a los puestos de relevancia, que depende de nomamientos discrecionales, sigue siendo “desproporcionadamente baxu”. De los 15 Presidentes de Tribunales Cimeros de Xusticia, solo una ye muyer. “Y cuando una Maxistrada con antigüedá y prestíu sobraos pa ocupar una d'estes Presidencies solicitar, vese apostrada por un candidatu varón qu'ocupa un llugar más de mil puestos inferior nel escalafón y escarez de la más mínima esperiencia n'órganos colexaos”.[24]

Protocolu frente al acoso[editar | editar la fonte]

La Comisión d'Igualdá y la Comisión Nacional de Seguridá y Salú de la Carrera Xudicial, que presiden los vocales Clara Martínez de Careaga y Juan Martínez Moya, respeutivamente, ellaboraron conxuntamente, n'oyendo a toles asociaciones xudiciales, el protocolu d'actuación frente al acoso sexual, al acoso por razón de sexu, al acoso discriminatoriu y al acoso y la violencia na carrera xudicial, aprobáu en febreru de 2015 pola Comisión Permanente del Conseyu Xeneral del Poder Xudicial (CGPJ). Cola aprobación del protocolu, el CGPJ comprometer a adoptar una política de "tolerancia cero" ante les manifestaciones d'acoso y violencia, ensin atender a quien seya la víctima o la persona acosadora, nin cual seya la so situación dientro de la organización xudicial.[25]

Otres actuaciones públiques[editar | editar la fonte]

Tresparencia.- El Conseyu Xeneral del Poder Xudicial presentó'l dos de xunetu de 2014 el so Portal de Tresparencia, onde cualquier ciudadanu puede consultar les sos actividaes, la execución presupuestaria, y l'esplicación del sistema de control de gastos del CGPJ en rellación cola actividá protocolaria y los viaxes de los sos altos cargos. Nos seis primeros meses d'anguaño, los 20 vocales y el presidente, Carlos Lesmes, efeutuaron un total de 277 viaxes, que supunxeron un desembolsu de 95.425 euros. La Vocal Clara Martínez de Careaga, ye la única que, según la información facilitada, nun realizó nengún viaxe, nin gastáu un euru en dietes o desplazamientos.[26]

Xunta con Susana Diaz.- El 4 de xunetu de 2014 la Presidenta de la Xunta d'Andalucía, Susana Díaz, axuntar nel Palaciu de San Telmo de Sevilla con trés vocales del Conseyu Xeneral del Poder Xudicial (CGPJ), coles que trató asuntos d'igualdá y violencia de xéneru. Los trés vocales que s'axuntaron cola Presidente fueron Clara Martínez de Careaga, Presidenta de la Comisión d'Igualdá del Conseyu; Pilar Sepúlveda, miembru del Observatoriu de Violencia de Xéneru, y Roser Bach. Mientres la xunta, les vocales del CGPJ informaron a la Presidenta andaluza de los trabayos que vienen desenvolviendo en materia d'igualdá y violencia de xéneru. Coles mesmes, destacaron la importancia de la formación nel ámbitu xudicial.[27]

Crítica al Presidencialismu y a la falta de renovación de les Comisiones.- En xineru de 2015 Clara Martínez de Careaga, xunto a otros seis vocales (Roser Bach, Victoria Cintu, Rafael Mozu, Pilar Sepúlveda, Concepción Sáez y Enrique Lucas), oponer a la propuesta del Presidente Lesmes de conxelar la composición de les Comisiones, reforzando na Comisión Permanente la mayoría conservadora, y prescindiendo de la representación propuesta pola minoría progresista, encalorando con ello'l pluralismu del órganu. Los Vocales progresistes emitieron un duru escritu criticando esta actuación, nel que señalaben: "El caltenimientu de dicha comisión cola mesma composición una vegada trescurríu un añu dende'l so nomamientu, plazu nel que llegalmente tenía de ser anovada, amás de contravenir de forma clara lo dispuesto llegalmente, sortea ensin arrebolo la lletra y l'espíritu d'una Llei que dexó claramente establecíu que'l nuevu modelu de Conseyu nun tenía de ser presidencialista y que la participación de tolos vocales na Comisión Permanente quedaría asegurada pola so renovación añal".[28]

Recursu al Tribunal Supremu pola actuación del Presidente frente a la solicitú de renovación de la Comisión Permanente.- N'abril de 2015 les Vocales del Conseyu Xeneral del Poder Xudicial Clara Martínez de Careaga, Roser Bach, Maria Victoria Cintu, y Concepción Saez, anunciaron la interposición d'un recursu contenciosu alministrativu ante'l Tribunal Supremu contra les decisiones adoptaes pol Presidente nel Plenu del 29 de xineru por entender que na deliberación y votación del Alcuerdu referíu a la renovación añal de les Comisiones qu'integren el Conseyu Xeneral del Poder Xudicial se infringieron abiertamente pol Presidente les regles establecíes llegal y reglamentariamente pa la formación de la voluntá colexada y les normes de conformanza de les Comisiones qu'integren esti órganu constitucional.[29]

Académica Correspondiente de la Real Academia de Xurisprudencia y Llexislación[editar | editar la fonte]

Sede de l'Academia, en Madrid.

En marzu de 2014, Clara Martínez de Careaga foi escoyida académica correspondiente de la Real Academia de Xurisprudencia y Llexislación.[30]

La Real Academia de Xurisprudencia y Llexislación crear en Madrid en 1730. Les sos funciones son les d'investigar la ciencia del Derechu y les sos materies auxiliares, contribuyendo al progresu de la llexislación. Pa ello realiza informes y respuende a les consultes que se-y plantegen, investiga la historia del Derechu, entama conferencies y cursos monográficos y caltién una amplia biblioteca xurídica.

Comisión Permanente de Xéneru y Accesu a la Xusticia del Cume Xudicial Iberoamericana[editar | editar la fonte]

Na Xunta Preparatoria del XVIII Cume Xudicial Iberoamericana, celebrada en Montevidéu, (Uruguái), los díes 4, 5 y 6 d'agostu de 2014, considerando les candidatures recibíes, el coordinadores y coordinadores nacionales del Cume alcordaron la designación de les siguientes persones como miembros de la Comisión Permanente de Xéneru y Accesu a la Xusticia, figurando na rellación conforme al númberu de votos recibíos: 1. Clara Martínez de Careaga y García (Maxistrada del Tribunal Supremu d'España). 2. Olga María del Carmen Sánchez Cordero de García Villegas (Ministra de la Corte Suprema de Méxicu). 3. Margarita Leonor Cabello Blanco (Presidenta de la Sala de lo Civil de la Corte Suprema de Colombia). 4. Andrea Muñoz Sánchez (Maxistrada del Tribunal Supremu de Chile). 5. Alba Lluz Ramos Vanegas (Presidenta de la Corte Suprema de Nicaragua. 6. Zarela Villanueva Monge (Presidenta de la Corte Suprema de Costa Rica). 7. Liana Fioi Matta (Presidenta de la Corte Suprema de Puertu Ricu).[31]

Los díes 10 y 11 de payares de 2014 tuvo llugar en Costa Rica la primer xunta de la Comisión Permanente de Xéneru y Accesu a la Xusticia del Cume Xudicial Iberoamericana, con asistencia de la Presidenta de la Comisión d'Igualdá del CGPJ, Clara Martínez de Careaga. Nesta xunta tuvo llugar la eleición de la Presidenta de la Comisión Permanente de Xéneru, resultando escoyida por unanimidá la Presidenta de la Corte Suprema de Costa Rica, Zarela Villanueva Monge. Tamién s'aprobó'l Plan de Trabayu 2014-2016, integráu por dos exes: a) aiciones empobinaes al interior del Cume Xudicial Iberoamericana y b) encamientos empobinaos a los poderes xudiciales de los países iberoamericanos; dambos coles mires de llograr la incorporación y transversalización de la perspeutiva de xéneru na impartición de xusticia.

La Comisión afitó como llinies d'actuación l'analís, creación ya impulsu d'aiciones empobinaes a fortalecer árees como les de la violencia doméstica, y de xéneru, discriminación, trata de persones y otros delitos de crime entamáu con componente de xéneru, como la trata de seres humanos pa esplotación sexual; amás alcordóse compartir les bones práutiques que tienen otros países na llucha pola igualdá de xéneru, que puedan ser retrucaes polos demás miembros del Cume Xudicial Iberoamericana. Al traviés de les iniciatives, la comisión pretende sensibilizar y formar a quien imparten xusticia pa promover ambientes llaborales llibres de violencia, discriminación en razón del sexu y prevenir l'acoso sexual y llaboral. El Plan de Trabayu inclúi tamién la promoción de la igualdá d'oportunidaes per mediu de capacitación pal personal xudicial, la investigación y l'ellaboración de diagnósticos ya informes d'impautu de xéneru que van sirvir de ferramienta pa identificar y poder restablecer desequilibrios ente sexos.[32]

Primer Alcuentru Iberoamericanu sobre Igualdá de Xéneru y Impartición de Xusticia[editar | editar la fonte]

Los díes 15 y 16 d'ochobre de 2015 axuntáronse en Méxicu los titulares de Cortes Supremes y Conseyos de Judicatura o de Maxistratura d'Iberoamérica nel Primer Alcuentru Iberoamericanu sobre Igualdá de Xéneru y Impartición de Xusticia p'aldericar sobre la importancia de convertir el principiu astractu d'igualdá de xéneru nuna realidá cotidiana al traviés de los sos resoluciones. "El nuesu gran desafíu (...) ye llograr la incorporación de la perspeutiva de xéneru como una exa tresversal ya indispensable dientro del quefer de l'alministración de xusticia de los países d'Iberoamérica", afirmó la Presidenta de la Corte Suprema de Costa Rica, Zarela Villanueva. A esta xunta asistió Clara Careaga, como representante d'España na Comisión Permanente de Xéneru.

Nel marcu d'esti eventu, realizóse la Tercer Xunta Ordinaria de la Comisión Permanente de Xéneru y Accesu a la Xusticia, cola participación de les Maxistraes qu'integren la Comisión, ente elles Clara Martínez de Careaga, Maxistrada del Tribunal Supremu d'España. Dientro de la sesión, alcordóse que la Comisión va rindir un informe na Xunta Preparatoria de la XVIII Edición del Cume, que se celebró n'Andorra nel siguiente mes d'avientu. Amás, aprobóse la Carta d'Entendimientu ente ONX Muyeres, la Secretaría Xeneral Iberoamericana (SEGIB) y la Comisión Permanente de Xéneru y Accesu a la Xusticia, col fin d'establecer, afitar y coordinar les llinies de cooperación ente les instancies arreyaes, col fin de sofitar el trabayu d'esta Comisión.[33]

Publicaciones[editar | editar la fonte]

Clara Martínez de Careaga participó como ponente en diverses Xornaes y Congresos profesionales sobre tarrezas de la so especialidá, el derechu urbanísticu. Ye autora de la obra La llicencia urbanística. L'estáu de ruina. Cuadiernos de Derechu Xudicial, 1992.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 5 mayu 2020.
  2. sala-de-lo-militar-del-supremu_XRyHpAYCDtkJsW041h8RW6/ Noticies. La información.es. Clara Martínez de Careaga: la primer muyer na Sala de lo Militar del Supremu.
  3. [1] BOE, 12 d'avientu de 1982, Llista d'aprobaos ya ingresu na Escuela Xudicial.
  4. «Real Orde de 31 de xineru de 1983 pola que se nomen Xueces, graos d'Ingresu, a los alumnos de la Escuela Xudicial, una vegada superáu'l cursu de formación selectiva señaláu nes oposiciones convocaes por Alcuerdu de 8 d'ochobre de 1981». Boletín Oficial del Estáu. Consultáu'l 7 de xunu de 2014.
  5. [2]. El País, Yoldi, 8 de setiembre de 2009. Toma posesión la primer muyer na Sala Militar del Supremu.
  6. [3].El Supremu anula la condena a una brigada pol acoso sexual a un cabu.La única maxistrada de la Sala de lo Militar discrepa de los sos cuatro compañeros varones. El País, 4 de payares de 2014
  7. [4] Europa Press. El Congresu y el Senáu reciben les llistes de candidatos al CGPJ
  8. [5] ABC, 26 de payares de 2013. Perfil de Clara Martínez de Careaga
  9. [6] Europa Press, 17 de marzu. La presidenta de la Comisión d'Igualdá presenta a la Defensora del pueblu panamiega, premiu de les Cortes de Cádiz
  10. [7] El País. 7 d'abril de 2014. La primer muyer que forma parte de la Sala de lo Penal del Tribunal Supremu, la maxistrada Ana Ferrer, tomó esta mañana posesión del so cargu, amadrinada pola tamién maxistrada Clara Martínez de Careaga.
  11. [8] La Vanguardia, 30 de mayu de 2014, Brunet. Curiar a los fíos va puntuar como méritu pa lletraos. La igualdá nel Conseyu del Poder Xudicial vese favorecida
  12. [9] La Provincia, diariu de Les Palmes, 21 de xunu de 2014.
  13. reforma-del albuertu-de-gallardon_c7rCZoHMAq8I7Myx5wh823/ La información.com
  14. [10] ABC, 24 de xunu de 2014.
  15. [11] Cadena Ser.7 de xunetu. La metá del Poder Xudicial emite votos contrarios al informe de la 'ley Gallardón'
  16. [12] El CGPJ aprueba la creación d'un rexistru central de delincuentes sexuales. El Periódico
  17. [13] El Tribunal Supremu alderique anular una sanción disciplinaria del nuevu CGPJ.El Mundo, 11 d'avientu de 2014.
  18. [14] La Voz de Galicia, Seis vocales progresistes del Conseyu Xeneral del Poder Xudicial amuesen sofitu al xuez Capo.
  19. [15] Vocales del CGPJ refuguen les crítiques a la escarcelación d'etarres. El País, 10 d'avientu de 2014.
  20. [16] Los vocales del CGPJ discrepantes cola sanción a Vidal creen que la ideoloxía ye un 'problema priváu'.El Mundo, 3 de marzu de 2015.
  21. [17] Seis vocales encamienten a la Comisión Permanente a que dea una respuesta firme» a les crítiques a trés maxistraos de l'Audiencia Nacional. ABC, 18 de marzu de 2015.
  22. [18] Una denuncia por discriminación sexual estrema al Poder Xudicial. El País, 6 de marzu de 2015
  23. xuez-a mil puestos-de-la so-competidora_723769/ Machismu nel TSJ de Murcia al escoyer a un xuez a mil puestos de la so competidora. El confidencial. 6 de marzu de 2015
  24. [19] Denuncien que se discriminó a una candidata al TSJ por ser muyer.La opinión de Murcia, 6 de marzu de 2015.
  25. protocolu-frente-al-acoso-sexual-en-la carrera xudicial.html El CGPJ aprueba un protocolu frente al acoso sexual na carrera xudicial. La Vanguardia, 17 de febreru de 2015
  26. sos-cuentes#.Ttt16YjdrsVvsML El CGPJ esnuda les sos cuentes. La Razón.
  27. [20] Europa Press, Susana Diaz trata asuntos d'igualdá con trés vocales del Conseyu.
  28. [21] El PP amplía la so mayoría na comisión clave del Poder Xudicial. El País. 29 de xineru de 2015.
  29. [22] Vocales del CGPJ interponen recursu contenciosu ante'l Supremu sobre les decisiones del Plenu del pasáu 29 de xineru. LAWYERPRESS. 6 d'abril de 2015.
  30. [23] Datos biográficos del Conseyu xeneral del Poder Xudicial
  31. [24] Conclusiones de la Xunta de Montevideo.
  32. [25] Primer xunta de la Comisión Permanente de Xéneru y Accesu a la Xusticia del Cume Xudicial Iberoamericana en Costa Rica. 25 de payares de 2014 - LAWYERPRESS
  33. «Copia archivada». Archiváu dende l'orixinal, el 8 d'avientu de 2015. Consultáu'l 28 de payares de 2015. “Primer Alcuentru Iberoamericanu Sobre Igualdá de Xéneru y Impartición de Xusticia”, Ciudá de Méxicu