Clara López

De Wikipedia
Clara López
Ministro del Trabajo de Colombia (es) Traducir

25 abril 2016 - 5 mayu 2017
alcalde de Bogotá

8 xunu 2011 - 31 avientu 2011
Vida
Nacimientu Bogotá12 d'abril de 1950 (74 años)
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
Estudios
Estudios Universidá de Harvard
Universidá de los Andes
Universidá de Salamanca
Universidá de Santu Tomás
Colegio Nueva Granada (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu política, abogadaeconomista
Creencies
Partíu políticu Alianza Social Independiente (es) Traducir
wp.claralopez.org
Cambiar los datos en Wikidata

Clara Eugenia López Obregón (12 d'abril de 1950Bogotá), Ministra del Trabayu, miembru del equipu negociador de paz del Gobiernu col ELN y excandidata a la Presidencia de la República. Ye una economista, abogada y dirixente política colombiana. Desempeñóse como secretaria de Gobiernu de l'Alcaldía Mayor de Bogotá (2008-2010), foi fórmula vicepresidencial del candidatu Gustavo Petro nes eleiciones del añu 2010 y, el 8 de xunu de 2011, el presidente de la República Juan Manuel Santos, escoyer como alcaldesa encargada de Bogotá, de la terna que-y foi apurrida pol Polu Democráticu Alternativu, partíu nel cual ostenta la presidencia dende'l 12 d'abril de 2010. El 9 de payares de 2012 foi escoyida como candidata presidencial pol Polu Democráticu Alternativu pa les eleiciones presidenciales del 2014, nes que llogró 1 958 414 votos y ocupó la cuarta posición. Nes eleiciones llocales de 2015 foi candidata a l'Alcaldía de Bogotá en representación del Polu Democráticu, la Unión Patriótica y el Movimientu Alternativu Indíxena y Social (MAIS). El 25 d'abril foi designada pol Presidente Juan Manuel Santos como Ministra de Trabayu.

Amás, nel ámbitu académicu foi profesora de la Universidá del Rosario y Universidá de los Andes.

Biografía[editar | editar la fonte]

Familia[editar | editar la fonte]

Clara López Obregón ye fía d'Álvaro López Holguín, quien yera sobrín del ex-presidente Alfonso López Pumarejo y nietu maternu del tamién ex-presidente de Colombia Jorge Holguín Mallarino. La so madre, Cecilia Obregón Rocha, yera prima hermana del artista Alejandro Obregón. Clara López contraxo primeres nupcias col ciudadanu canadiense Jacques Courtois Miller, divorciada, pasaría a segundes nupcias col so actual maríu Carlos Romero, reconocíu líder d'izquierda que se desempeñó como conceyal de Bogotá.[1]

Estudios[editar | editar la fonte]

Estudió economía na Universidá de Harvard (1972), derechu na Universidá de los Andes (2006) y ye candidata a doctora en derechu tributariu y financieru na Universidá de Salamanca (2002).

Entamos[editar | editar la fonte]

Depués d'empecipiase políticamente como líder estudiantil en Harvard, oponiéndose a la Guerra de Vietnam, tornó a Colombia y trabayó na Secretaría económica de la Presidencia de la República mientres el mandatu del so tíu Alfonso López Michelsen (1974-1978), del Partíu Lliberal Colombianu. Venceyar al Nuevu Lliberalismu de Luis Carlos Galán siendo escoyida conceyal y presidenta del conceyu distrital, y darréu Contralor de Bogotá. En 1986 tornó a la militancia d'izquierda al venceyase a la Unión Patriótica y sofitar la candidatura presidencial de Jaime Pardo Leal; en 1988 representaría a la Unión Patriótica na carrera pola Alcaldía de Bogotá.[2]

Dedicar a l'academia y a sofitar l'actividá del so maríu Carlos Romero como conceyal, hasta qu'en 2002 foi nomada Auditora Xeneral de Colombia; trés años dempués remató nes sos funciones. En xunu de 2005 denunció ante la Corte Suprema de Xusticia de Colombia la posible infiltración d'organizaciones armaes illegales d'estrema derecha nel Estáu Colombianu, dempués de que Salvatore Mancuso l'ex xefe máximu de l'Autodefenses Xuníes de Colombia espresara que siquier el 35% de los congresistes yeren amigos sos. La denuncia de Clara foi la que dio empecipió al procesu investigativo qu'adelantraría l'alta corte y que derivaría nun procesu xudicial que desamarró un escándalu políticu en Colombia y que se conoz como Parapolítica.[3]

Regresu a la vida política[editar | editar la fonte]

Depués d'esti fechu produció'l so regresu a la política activa, agora nel Polu Democráticu Alternativu (PDA), partíu pol cual aspiró a la Cámara de Representantes en 2006, perdiendo curul por pocu más de 100 votos. Depués d'aspirar por curtiu tiempu a la nominación del so partíu pa l'Alcaldía de Bogotá, torna la precandidatura y conviértese nuna de les más cercanes asesores de Samuel Moreno Rojas, unxíu como l'abanderáu del PDA pa les eleiciones d'ochobre de 2007, nes cualos resulta trunfador. El nuevu Alcalde designar secretaria de Gobiernu de la ciudá; pa poder asumir nel cargu, el so maríu Carlos Romero tuvo qu'arrenunciar al so escañu nel Conceyu de Bogotá onde fuera reelixíu.[4] López como secretaria de gobiernu denuncio'l casu de los mozos de sectores populares de Bogotá y Soacha que fueron víctimes de desapaición forzada con fines d'homicidiu, lo que la prensa denominó falsos positivos. Trátase del casu de 19 mozos que figuraben sumíos y que fueron ingresaos pol exercito a medicina llegal na ciudá de Ocaña, Norte de Santander como NN muertos en combate. Esta denuncia dexó ver una de les más graves degradaciones del conflictu armáu colombianu que remató cola destitución de 27 oficiales del exercito pol so involucramiento nesti casu que llevo a desatapar más de 3 mil víctimes asemeyaos. López ocupó la Secretaría Distrital de Gobiernu hasta'l 10 de marzu de 2010, fecha na que foi escoyida como fórmula vicepresidencial de Gustavo Petro pa les eleiciones presidenciales de 2010, nes qu'algamaron más d'un millón trescientos mil voto, pero nun resultaron escoyíos.

Siendo candidata a la Vicepresidencia de la República, y tres l'arrenunciu de Jaime Dussán Calderón a la presidencia del Polu Democráticu, el Comité Executivu del partíu proclamar unánimemente como nueva presidenta de la coleutividá. Asumió'l cargu n'Abril de 2010, En xunu de 2011 arrenunció temporalmente a la presidencia del partíu p'asumir l'Alcaldía Mayor de Bogotá, reasumió el so cargu nel PDA el 25 de xineru de 2012.

Alcaldesa encargada de Bogotá[editar | editar la fonte]

El 8 de xunu de 2011 foi designada per parte del presidente Juan Manuel Santos como alcaldesa encargada de Bogotá,[5] en reemplazu del suspendíu alcalde Samuel Moreno Rojas por cuenta del so rol nel Carrusel de la contratación. P'asumir el cargu López arrenunció temporalmente a la presidencia del so partíu. Esperábase que se desempeñara como alcaldesa per trés meses, una y bones esi foi'l tiempu de suspensión que primeramente ordenó la Procuradoría, sicasí cola ampliación de la suspensión de Moreno por trés meses más,[6] amplióse tamién el periodu de gobiernu de López, quien ocupó l'Alcaldía hasta'l 1 de xineru de 2012.

Ente los llogros del so curtiu periodu al mandu de la alcadía mayor de Bogotá destáquense'l plan decenal d'agua que per primer vegada doi de manera gratuita'l mínimu vital de liquido a les famiias mas probes de la capital, el subsidiu al transpote publico pa les persones con discapacidá y los sos cuidadores y l'espedición de decretu de participación incidente de los ciudadanos na confección de los planes y programes del gobiernu de la ciudá.

Nel so discursu de posesión como mandataria de la ciudá López afirmó que mientres la so xestión nun se dexaría la enayenadura del patrimoniu de los bogotanos y que, nesti sentíu, nun sofitaría la privatización de la Empresa de Telecomunicaciones de Bogotá ETB, nin nengún otru de los bienes distritales.[7] D'igual forma prometió tresparencia na firma de contratos y llicitaciones, por que los bogotanos recuperaren l'enfotu nos gobernantes distritales.[5] Según la encuesta Gallup a pesar d'entrar coles más baxa favorabilidad al cargu, al salir llegó al 76 % d'aprobación, el más altu rexistru hasta entós d'alcalde dalgunu.

== Ministeriu de Trabayu Clara López foi designada'l 25 d'abril de 2016 como Ministra de Trabayu pol Presidente de la República Juan Manuel Santos, en reemplazu del tamién Ex-Alcalde Mayor de Bogotá Luis Eduardo Garzón, esto arriendes de una serie de cambeos ministeriales que busquen preparar al Estáu Colombianu ante un eventual posconflicto nel país.

El 5 de mayu de 2017, Clara López presenta'l so arrenunciu al presidente Juan Manuel Santos, que ye aceptada y el mandatariu'l mesmu día noma a Griselda Restrepo quien fungía como Superintendente de Subsidiu Familiar.[8]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Clara López y Carlos Romero de Derecha a Izquierda». Jet Set (Mayu de 2005). Archiváu dende l'orixinal, el 16 d'ochobre de 2008.
  2. «Pactos-de-la-Uribe-FARC-EP-1984-y-1986-y-Dialogo-Nacional-con-el-M19-EPL-y-ADO-1984.pdf Los Pactos de la Uribe FARC- EP (1984 y 1986) y Dialogo Nacional col M19, EPL y ADO (1984)». Centro de Memoria Histórica. Marzu de 2014. http://centromemoria.gov.co/wp-content/uploads/2014/03/Los Pactos-de-la-Uribe-FARC-EP-1984-y-1986-y-Dialogo-Nacional-con-el-M19-EPL-y-ADO-1984.pdf. Consultáu'l 15 d'avientu de 2015. 
  3. «¿A quién se-y debe'l destape?». El Tiempu (18 de marzu de 2007). Archiváu dende l'orixinal, el 16 de marzu de 2010.
  4. «Llistos cuatro nuevos altos cargos del gabinete del alcalde electu de Bogotá Samuel Moreno Rojas». El Tiempu (30 d'avientu de 2007).
  5. 5,0 5,1 «Presidente Santos escoyó a Clara López como nueva alcaldesa de Bogotá». Citytv (8 de xunu de 2011).
  6. «Suspenden por trés meses más a Samuel Moreno». El Espectador (2 d'agostu de 2011). Archiváu dende l'orixinal, el 12 de mayu de 2015.
  7. «Clara López diz que nun va dexar privatización de la ETB». El Espectador (10 de xunu de 2011). Archiváu dende l'orixinal, el 12 de mayu de 2015.
  8. http://caracol.com.co/radio/2017/05/05/nacional/1493999556_827343.html

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
María Fernanda Campo
Interina
Alcaldesa Mayor de Bogotá
Encargada

2011
Socesor:
Gustavo Petro