Cla Tokugawa

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Mon (emblema) de la cla Tokugawa.

El cla Tokugawa (Kyujitai: 德川氏, Shinjitai: 徳川氏 Tokugawa-shi?) foi unu de los cles más poderosos de Xapón. Algamaron el dominiu de Xapón mientres el periodu Edo, onde estableceríen el shogunato Tokugawa ente 1603 y 1868.

Originalmente son descendientes del emperador Seiwa (56.º emperador de Xapón, 850-880) de parte d'una caña del cla Minamoto, el cla Nitta. De la cla Nitta baxa'l cla Matsudaira, que tuvo como base'l castiellu Okazaki y apoderó la provincia de Mikawa a partir del sieglu XV. En 1567, Matsudaira Takechiyo recibió'l permisu del emperador pa tomar l'apellíu Tokugawa, y camudó el so nome a Ieyasu.

A partir d'entós, nos últimos años de la yera Sengoku, Ieyasu empezó a exercer poder sobre tierres vecines y espandió la influencia de la cla en Xapón hasta que, en 1603, asumió'l títulu de sogún (en xaponés, shōgun). En total, unos quince sogunes apoderaron Xapón mientres un periodu de dos sieglos y mediu, caracterizáu por una paz relativa, hasta qu'en 1868 el poder de los Tokugawa pasó al emperador Meiji quien, sofitáu por delles cles rivales de los Tokugawa, llevó a cabu la Restauración Meiji.

Miembros de la familia[editar | editar la fonte]

Vasalles[editar | editar la fonte]

Cles[editar | editar la fonte]

Vasallos importantes[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Clan Tokugawa