Cionus canariensis

De Wikipedia
Cionus canariensis
Estáu de caltenimientu
En peligru críticu (CR)
En peligru críticu (UICN)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Arthropoda
Clas: Insecta
Orde: Coleoptera
Suborde: Polyphaga
Infraorde: Cucujiformia
Superfamilia: Curculionoidea
Familia: Curculionidae
Xéneru: Cionus
Especie: C. canariensis
Uyttenboogaart, 1935
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Cionus canariensis ye una especie de gorgoyu endémicu de la islla de Gran Canaria. Ye bien escasa por cuenta de la perda del so hábitat y al baxu númberu d'exemplares esistentes de la única planta sobre la que s'atopa, la bella de risco (Scrophularia calliantha), clasificada como especie en peligru críticu d'estinción.

Aspeutu[editar | editar la fonte]

Coleópteru de 3,5-3,8 mm escluyíu la cara, con tegumentos negros en cabeza, protórax y pates, pero marrón acoloratáu nos élitros. Cuerpu recubiertu por escames marrones, negres y de color payizu, so aumentu formando pequeños grupos de dibuxu abigarrado. Aspeutu uniforme marrón claro a güeyu.

Distribución[editar | editar la fonte]

Endemismu de Gran Canaria. Atopóse en dos localidades onde, siquier nel momentu de la so coleuta, había apartaces de laurisilva: Les Lagunetas y Ribayu del Pinillo, dambes na aguada norte de la islla. Lo más probable ye que la población de Les Lagunetas tea escastada, yá que la so planta güéspede (Scrophularia calliantha) tamién sumió de la zona. La busca d'exemplares n'otres poblaciones de Scrophularia calliantha fueron infructuoses.

Hábitat[editar | editar la fonte]

Mesmu de hábitats orixinariamente montiegos y húmedos, anguaño apaez en llugares daqué más abiertos. Por cuenta de les carauterístiques hidrófilas de la so planta güéspede namái apaez en rezumaderos y ribayos húmedos. Na so única población conocida namái esisten 31 exemplares de felicidá planta espardíos en pequeños grupos.

Bioloxía[editar | editar la fonte]

Ye una especie fitófaga tantu na so fase larvaria como na so edá adulta. Nun se sabe nada de la so bioloxía, anque ten de ser similar a les especies del xéneru qu'apaecen nel restu de les islles Canaries, que son esclusives de Scrophularia, y atópense en fase adulta dende febreru hasta xunu.

Referencies[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]