Cilene

Coordenaes: 37°56′21″N 22°23′48″E / 37.9392°N 22.3967°E / 37.9392; 22.3967
De Wikipedia
Cilene
monte
Situación
PaísBandera de Grecia Grecia
División alministrativa Decentralized Administration of Peloponnese, Western Greece and the Ionian Islands (en) Traducir
Rexón periferia del Peloponeso (es) Traducir
Unidaes perifériques unidad periférica de Corinto (es) Traducir
Montes Mitoloxía griega
Coordenaes 37°56′21″N 22°23′48″E / 37.9392°N 22.3967°E / 37.9392; 22.3967
Cilene alcuéntrase en Grecia
Cilene
Cilene
Cilene (Grecia)
Datos
Altitú 2374 m
Prominencia 1870 m
Cambiar los datos en Wikidata

El monte Cilene (griegu: Κυλλήνη, Kyllếnê) ye un monte na península del Peloponeso en Grecia, famosa pola so rellación col dios Hermes de la mitoloxía griega. Alzar hasta los 2.374 msnm, faciendo d'ella la segunda n'altitú de la península. Atópase cerca de la frontera ente les rexones históriques d'Arcadia y Acaya, nel nordeste de Arcadia, y dafechu dientro de lo que ye la moderna Corintia. Atopar al oeste de Corintu, al noroeste d'Estinfalo, al norte de Trípoli y al sur de Derveni.

El Cilene (güei Ziria) ye'l monte más oriental ente les grandes del Peloponeso. forma un semicírculu abiertu escontra'l norte d'ocho quilómetros y mediu de diámetru, destacar de los montes vecinos. Tien covarones, dalgunes con estalactites.

Ye ellí onde Maya da nacencia a Hermes, nuna cueva sagrada nel monte.[1] Había nel so visu un templu dedicáu a Hermes. L'axetivu «cileniano» (Cyllenius) ye unu de los epítetos del dios, y los poetes griegos y romanos llamaben de cutiu a la llira «cileniana», pa recordar que yera inventu so. L'himnu homéricu Himnu a Pan recuerda que "Hermes ... vinu a la Arcadia ... ellí onde'l so llugar sagráu ye como dios de Cilene, Pos ellí, anque un dios, solía curiar a les oveyes de rizaes guedejas." Nos tiempos antiguos había un templu y una estatua dedicada a él nel cume del monte.

Pliniu'l Vieyu afirmaba que los mierlos nacen blancos solamente en Cilene de Arcadia, y en nenguna otra parte más».[2]

Higino documenta que yera en Cilene onde'l vidente Tiresias camudó de sexu cuando cutió a dos serpiente copulando.

Gran parte del monte ye greba y predresa, anque la zona per debaxo de los 2000 m ta bastante cubierta de montes. Hai un observatoriu a 908 metros, a 22.67 este de llargor y 37.97 de latitud norte.

Dende lo alto una gran porción del Peloponeso nororiental ye visible, incluyendo la parte oriental de Acaya y Kélmos, el golfu de Corinto y la mayor parte de Corintia, la parte meridional de Corintia y partes del nordeste de Arcadia.

Los cordales más cercanos son Oligyrtos al sur y Kelmos/Aroania al oeste. Les carreteres pasen cerca de les fasteres meridional y occidental, pero nun hai munches nel mesmu monte, pos gran parte de la montala ye parte d'un parque.

La llende municipal ente Estinfalo - Feneos - Evrostini y Xylokastro pasa al traviés del monte.

Llugares próximos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Apolodoro, Biblioteca mitolóxica III,10,2.
  2. Pliniu'l Vieyu, Historia Natural X.87

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]