Chris Weitz

De Wikipedia
Chris Weitz
Vida
Nacimientu Nueva York[1]30 de payares de 1969[2] (54 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos [3]
Residencia Los Angeles
Llingua materna inglés
Familia
Padre John Weitz
Madre Susan Kohner
Fíos/es 2[4]
Hermanos/es Paul Weitz
Estudios
Estudios Trinity College (es) Traducir
St Paul's School
Allen-Stevenson School (en) Traducir
Llingües falaes inglés[5]
Oficiu direutor de cine, productor de cine, guionista, entamadoractor
Trabayos destacaos Bodhi Rook (es) Traducir
Nominaciones
Miembru de Writers Guild of America West (es) Traducir
IMDb nm0919363
Cambiar los datos en Wikidata

Christopher John Chris Weitz (30 de payares de 1969Nueva York) ye un productor, guionista, direutor y actor d'Estaos Xuníos. Ye principalmente conocíu por dirixir al pie del so hermanu Paul Weitz les películes American Pie y About a Boy, según dirixir l'adautación cinematográfica de la novela The Golden Compass y l'adautación cinematográfica de Lluna Nueva de la serie de llibros Twilight. La so película más recién ye A Better Life.

Vida personal[editar | editar la fonte]

Weitz ye fíu de l'actriz Susan Kohner y novelista y diseñador de moda John Weitz. El so hermanu ye Paul Weitz. Ye'l nietu del productor Paul Kohner y actriz mexicana Lupita Tovar del so llau maternu.[6] La so güela, Lupita, protagonizó Santa, primer película sonora de Méxicu, en 1932.

Foi educáu na escuela de San Pablo en Londres y graduóse con un grau Inglés pol Trinity College en Cambridge. Ta casáu con Mercedes Martínez, quien ye cubana/mexicana, cola cual tien un fíu, Sebastián.

Carrera[editar | editar la fonte]

Weitz empezó la so carrera cinematográfica como co-guionista de la película animada de Antz (1998). A esto siguiéron-y col trabayu sobre delles comedies, como Off Centre y la reposición de 1998 de Fantasy Island. En 1999, él y Paul dirixeron y producieron American Pie, que convirtióse nun ésitu de taquilla. Chris tornó como productor executivu de dos secuela de teatru de la película. En 2001 dirixó la so segunda película, la comedia de Chris Rock Down to Earth. Al añu siguiente los hermanos co-escribieron y dirixeron About a Boy, que-yos valió una nominación al Óscar al Meyor Guión Adautáu.

The Golden Compass[editar | editar la fonte]

En 2003, Weitz foi contratáu pa dirixir l'adautación de New Line Cinema de la obra per primer vegada na so serie de Philip Pullman La Materia Escuro, The Golden Compass, dempués d'averase al estudiu con una ufierta ensin solicitar de 40 páxines del tratamientu. Foi convidáu darréu pol direutor Peter Jackson a visitar el set de King Kong, col fin de llograr una perspeutiva de dirixir una película de gran presupuestu y asesoramientu sobre cómo faer frente a New Line. En 2005, Weitz anunció la so salida de la película, citando los enormes desafíos téunicos implicaos, y la medrana de ser denunciaos polos fans del llibru y detractores, foi reemplazáu darréu pol direutor británicu Anand Tucker. Irónicamente, Tucker abandonó'l proyeutu en 2006 por diferencies creatives con New Line, y Weitz tornó a la siella del direutor dempués de recibir una carta de Pullman pa pidi-y que reconsidere. La película foi estrenada en 2007 y foi recibíu con crítiques mistes. Los sos ingresos brutos d'Estaos Xuníos fueron descritos como decepcionantes en rellación a los 180 millones de dólares que tuvo la película de presupuestu, a pesar de que yera un "artista intérprete o ejecutante estelar" fora de los EE.XX. con una oficina de "impresionante" caxa probable qu'algamó los 250 millones de dólares. Cuando se-y preguntar avera una posible secuela, l'estudiu New Line co-direutor Michael Lynne dixo:

El xuráu inda ta bien fora de la película...

A pesar del segundu y tercer guión, la recesión económica y les protestes de los relixosos de los grupos, paez que la producción posterior de la serie atopar nun puntu muertu. La so taquilla en tol mundu asítiase en 372 234 864 dólares.

La Saga Twilight: Lluna Nueva[editar | editar la fonte]

El 13 d'avientu de 2008, foi confirmáu como direutor de la secuela de Twilight (película de 2008),[7] l'adautación cinematográfica de Lluna Nueva la segunda entrega de la saga de Stephenie Meyer. Foi llanzada'l 20 de payares de 2009, un añu dempués de que la primer película foi estrenada. Lluna Nueva foi récor na apertura más grande de la medianueche na hestoria interna de taquilla, recaldando un envaloráu de 26,3 millones de dólares en 3514 sales de cine. El récor taba en manes de Harry Potter and the Half-Blood Prince, que recaldó 22,2 millones nel país mientres el so estrenu la medianueche. La película recaldó 72,7 millones de dólares nel so primer día nel país, convirtiéndose nel más grande d'un solu día de la inauguración na historia nacional, superando la cifra 67,2 millones de dólares de The Dark Knight. Esta apertura contribuyó fuertemente a otru récor:. La primer vegada que los diez meyores películes na taquilla nacional tuvo un ingresu brutu combináu de más de 100 millones de dólares nun solu día. El primer fin de selmana de Lluna Nueva foi la tercera más alta na historia d'EE.XX. nacional con $ 142 839 137 dólares; y el fin de selmana la sesta mayor apertura en tol mundu con 274,9 millones de dólares en total. Con un presupuestu envaloráu de pocu menos de 50 millones, Lluna Nueva ye la película a lo menos costosa p'abrir cada vez a más de 200 millones de dólares en tol mundu. Mientres el fin de selmana de Aición de Gracies, la película recaldó 42,5 millones; anque al incluyir el miércoles y el xueves la venta d'entraes recaldó 66 millones en total. Ganóse 230,7 millones dólares nos sos primeros diez díes, 38 millones más que'l tramu anterior recaldó na so carrera teatral completa. Internacionalmente, la película recaldó cerca de 85 millones el fin de selmana de Aición de Gracies, que suman un total de 473,7 millones de dólares en tan solo diez díes.

A Better Life[editar | editar la fonte]

En xunu de 2011 Summit Entertainment llanzó A Better Life, escrita por Eric Eason y empobinada por Weitz. La película rellata la historia d'un inmigrante mexicanu que crució la frontera estauxunidense de forma illegal y sobrevive en Los Angeles como xardineru mientres trata de criar a un fíu adolescente. El repartu ye cuasi na so totalidá hispanu y ta conformáu principalmente por Demián Bichir, José Julián, Dolores Heredia, Joaquín Cosio y Nancy Lenehan ente otros. Esta película ye inusual ente les producciones de Hollywood nel que s'establez nuna comunidá hispana. Por esti filme l'actor Demián Bichir llogró una nominación pa los Premios de l'Academia como Meyor Actor nel añu 2012.[8] La película cuntó con un presupuestu de 10 millones de dólares, el set de grabación tuvo llocalización en Los Angeles y el so estrenu nos Estaos Xuníos tuvo llugar el 24 de xunetu del añu 2011.

Cinderella[editar | editar la fonte]

Pal añu 2015 espérase l'estrenu de la película "d'aición real" Cinderella de Disney. La película ta dirixida por Kenneth Branagh, y los sos protagonistes son Lily James nel papel estelar de la heroína del cuentu, Cenicienta, Richard Madden como'l Príncipe, Cate Blanchett encarnando a la malvada madrasca Lady Tremaine, y Helena Bonham Carter nel papel del Fada Madrina. Cinderella ta producida por Simon Kinberg, Allison Shearmur y David Barron, con un guión de Weitz.[9] El rodaxe de Cinderella tien llugar nos Estudios Pinewood y en distintos llocalizaciones d'Inglaterra.

Otros proyeutos[editar | editar la fonte]

Weitz produció una serie de películes al pie d'In Good Company y American Dreamz, que fueron dirixíos col so hermanu, Paul. Los sos proyeutos actuales inclúin la saga de Elric, una adautación de Michael Moorcock. La compañía de producción nel campu va crear les películes como una triloxía potencial para Universal Pictures. En mayu de 2007 entrevista cola revista Empire (revista) anunció que s'axuntara con Moorcock, que confiaba nél coles películes, y describió el so deséu de Paul pa dirixir la película.

Weitz tamién trabayó dacuando como actor, interpretando'l papel principal na comedia 2000 Chuck & Buck y un nidiu habitante de los suburbios, en Mr. & Mrs. Smith.

Filmografía[editar | editar la fonte]

Direutor[editar | editar la fonte]

Añu Títulu Notes
1999 American Pie Al pie de Paul Weitz
2001 De vuelta a la tierra Al pie de Paul Weitz
2002 About a Boy Al pie de Paul Weitz
2004 Cracking Up Serie pa televisión: episodiu piloto
2007 The Golden Compass
2009 Lluna nueva
2011 A Better Life

Productor[editar | editar la fonte]

Añu Títulu Notes
1998-1999 Fantasy Island Serie pa televisión
1999 American Pie
2001 American Pie 2 Productor executivu
2001-2002 Off Centre Serie pa televisión Productor executivu
2002 Dylan's Run Documental- Productor executivu
2003 American Wedding Productor executivu
2004 See This Movie Productor executivu
En bona compañía
2004 Cracking Up 9 episodios- Productor executivu
2006 Bickford Shmeckler's Cool Ideas
American Dreamz Productor executivu
2007 Living with Lew Documental- Productor executivu
2008 Nick and Norah's Infinite Playlist
2009 A Single Man
2010 Lone Star Serie pa televisión: 2 episodios- Consultor de producción
2011 A Better Life
2012 American Pie: el realcuentru Productor executivu
2013 Spark: A Burning Man Story Documental- Productor executivu
Good Kids Pre-producción

Actor[editar | editar la fonte]

Añu Títulu Personaxe
1999 American Pie Voz (desacreditado)
2000 Chuck & Buck Charlie 'Chuck' Sitter
El Club de los corazones rotos Direutor
2004 See This Movie
2005 Mr. & Mrs. Smith Martin Coleman
2006 Superfrikis Sheldon Schmeckler

Guionista-Escritor[editar | editar la fonte]

Añu Títulu Notes
1998 Antz Al pie de Paul Weitz & Todd Alcott
1998-1999 Fantasy Island Serie pa televisión
2000 Nutty Professor II: The Klumps
2002 About a Boy Tamién direutor con Paul Weitz
2001-2002 Off Centre Serie pa televisión
2007 The Golden Compass
2015 Cinderella
2016 Star Wars: Rogue One

Premios y Nominaciones[editar | editar la fonte]

Añu Premiu Categoría Títulu Resultáu
1999 Annie Awards Llogru Individual Destacáu nun artículu publicáu nuna producción d'animación Compartíu con: Todd Alcott y Paul Weitz Antz Nomáu
2003 American Screenwriters Association, EE UU Discover Screenwriting Award Compartíu con: Peter Hedges y Paul Weitz About a Boy Nomáu
Chicago Film Critics Association Awards Meyor Guión Compartíu con: Peter Hedges y Paul Weitz Nomáu
Humanitas Prize Feature Film Category Compartíu con: Peter Hedges y Paul Weitz Nomáu
Writers Guild of America Meyor Guión Adautáu Compartíu con: Peter Hedges y Paul Weitz Nomáu
2009 Premiu Hugo Meyor Presentación Dramática - Forma Llarga Compartíu con Philip Pullman The Golden Compass Nomáu
2009 AFI Awards AFI Película del Añu Compartíu con: Tom Ford, Robert Salerno y Andrew Miano A Single Man Ganador
2010 Independent Spirit Awards Meyor Ópera Prima Compartíu con: Tom Ford, Robert Salerno y Andrew Miano Nomáu

Premiu Óscar[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Títulu Resultáu
2003 Meyor guión adautáu Compartíu con: Peter Hedges y Paul Weitz About a Boy Nomáu

Premios BAFTA[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Títulu Resultáu
2003 Meyor guión - Adautáu Compartíu con: Peter Hedges y Paul Weitz About a Boy Nomáu

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 12 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: nm0919363. Data de consulta: 15 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. Afirmao en: coleición en llinia del Muséu d'Arte Modernu de Nueva York. Identificador MoMA de artista: 37059. Data de consulta: 4 avientu 2019. Llingua de la obra o nome: inglés.
  4. Afirmao en: Cinderella Press Kit. Data de consulta: 20 payares 2016. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: The Walt Disney Company.
  5. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  6. Chris Weitz, arguyosu de provenir d'una familia mexicana. http://www2.esmas.com/entretenimiento/cine/350553/chris-weitz-entrevista-a-better-life-demian-bichir/. Consultáu'l 17 d'ochobre de 2011. 
  7. Chris Weitz va dirixir 'New Moon'. http://www.cine.fanzinedigital.com/4194_1-Gran_Torino.html. Consultáu'l 15 d'avientu de 2008. 
  8. Demián Bichir, nomáu al Oscar como meyor actor'. http://www.eluniversal.com.mx/notas/824759.html. Consultáu'l 24 de xineru de 2012. 
  9. cenicienta.html Kenneth Branagh dirixe'l guión de Chris Weitz sobre "La Cenicienta"'. http://www.abcguionistas.com/noticias/guión/kenneth-branagh-dirixe-el-guión-de-chris-weitz-sobre-la cenicienta.html. Consultáu'l 24 de setiembre de 2013. 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]