Chlorospingus ophthalmicus

De Wikipedia

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Chlorospingus ophthalmicus
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Thraupidae
Xéneru: Chlorospingus
Especie: C. ophthalmicus
(Du Bus de Gisignies, 1847)
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Chlorospingus ophthalmicus ye una especie d'ave de los montes húmedos de Méxicu, América Central y Suramérica. Tradicionalmente incluyóse dientro de la familia Thraupidae, pero hai investigaciones que la rellacionen con Emberizidae.

Les sos dimensiones varien ente 12 y 14 cm de llargor dende la punta del picu hasta la punta de la cola. Nun hai dimorfismu sexual evidente. Dambos sexos son de plumaxe verde olivar con gris nes partes dorsales, más amarellentáu nes partes ventrales. Nel pechu y parte alta del banduyu hai una mancha blancucia. La cabeza ye verde olivar con gargüelu blancu; hai una mancha blanca na zona ocular posterior y de cutiu otra na frente. El picu ye escuru y les pates mariellu con gris.

Habita en viesques de monte húmedes, templaes a fríes, dende 1 000 a 3 000 m snm. Alcuéntrase nel sotobosque o a altores medios nel dosel d'árboles. Distribúise dende la Sierra Madre Occidental, en Méxicu, escontra'l sur. Nes sierres de Chiapas y a lo llargo de los montes de Centroamérica. En Suramérica, distribuyir nos Andes, dende la Sierra del Perijá en Colombia y la Cordal de Mérida en Venezuela hasta les Yungues del estremu noroccidental d'Arxentina.

Aliméntase principalmente d'inseutos y otros artrópodos, que caza ente la xamasca d'árboles y arbustos o ente la vexetación epífita. Ye tamién frugívora, incluyendo na so dieta pequeños frutos, principalmente d'especies de les families Melastomaceae y Ericaceae. Suel alimentase en grupos ya inclusive formar grupos alimenticios con otres especies.

El so cantar ye una serie de notes delgaes, paecíu al d'un saltapraos.

La fema pon dos güevos blancos con manches pardes ente abril y xunu. El nial ye un concu de fibres vexetales y mofu, y constrúyese a lo cimero de los árboles, ocultu ente epífitas y mofu.

Referencies[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]