Ching Shih

De Wikipedia
Ching Shih
Vida
Nacimientu Guangdongcirca 1775
Nacionalidá Bandera de la Dinastía Qing Dinastía Qing
Muerte Macao portugués (es) Traducir1844 (68/69 años)
Familia
Casada con Zheng Yi
Oficiu pirata
IMDb nm5080543
Cambiar los datos en Wikidata

Ching Shih (circa 1775Guangdong – 1844Macao portugués (es) Traducir) foi una famosa pirata china que comandó una de les flotes más grandes de la hestoria mientres el sieglu XIX. Ye conocida por otros varios nomes: Shih Shiang Gu, Madame Ching, Hsi Kai, Shih Yang, Kai Ching Yih o Ching Yih Saou, Ching Yih Saoa, Cheng I Sao y Xheng Yi Sao.

Ching Shih yera una prostituta antes de casase col capitán Cheng I (Zheng Yi), que dirixía una flota pirata. La pareya lluchó nuna rebelión vietnamita nel bandu de Tay-son. En Vietnam adoptaron un neñu al que llamaron Chang Pao (Zhang Bao). Primero que el so home morriera nuna galerna en 1807 formara una coalición pirata de más de 400 barcos y 70.000 marinos. A la fin de la so carrera Ching Shih dirixía más de 2.000 barcos y dalgunos considerar la pirata con mayor ésitu de la hestoria.

Una maestra de la manipulación, Cheng I Sao (muyer del hermanu mayor Cheng I), tamién conocida como Ching Shih tres enviudar (viuda Cheng), utilizó la so flota con intenciones polítiques. Poco dempués de enviudar namorar del so fíu adoptivu, al que yá convirtiera nel so llugarteniente, y casóse con él, consolidando'l so dominiu familiar sobre la flota.

Ching Shih llegó a ellaborar un códigu de lleis sobre los sos subordinaos, y qu'esixía la obediencia plena a los líderes de la flota pirata. Considerábase un crime capital desobedecer órdenes. Si una aldega ayudara regularmente a los pirates, yera un crime capital escalar a los sos habitantes. Yera un crime capital robar de l'ayalga común. Yera un crime capital violar a les muyeres que yeren feches prisioneres. Inclusive si la rellación sexual yera consentida, la pena yera la decapitación del violador y la muyer violada yera refundiada pela borda.

La flota de Ching Shih realizó munchos actos de pillaje, dende barcos mercantes, pasando por poblaciones costeres o fluviales. El gobiernu chinu intentó destruyir a los pirates nuna serie de batalles a lo llargo de 1808, pero lo único que consiguieron foi perder barcos que fueron parar a manes de los pirates. Les perdes fueron tan grandes que'l gobiernu viose obligáu a confiscar barcos privaos.

Los verdaderos enemigos de Ching Shih fueron otros pirates, y un rival llamáu O-po-tae, qu'obligó a retirase a la flota de Ching Shih tres una encarnizada batalla. Tarreciendo la vengación de la vilba, O-po-tae presentóse ante'l gobiernu chinu y pidió un perdón que-y foi concedíu.

Ching Shih tamién buscó'l perdón pa ella y la so flota en 1810, por cuenta de que'l gobiernu chinu preparaba una nueva flota contra ella, y tamién-y foi concedíu. El so fíu adoptivu y maríu, Cheung Po Tsai, pasó'l restu de la so vida nuna cómoda posición como funcionariu del gobiernu, ente que la vilba morrió en 1844 dirixendo un chamizu y una casa d'apuestes na ciudá de Cantón.

Una versión ficticia de la vida de Ching Shih apaez nel cuentu "La vilba Ching, pirata", una de les hestories de la Historia universal de la infamia de Jorge Luis Borges. Borges afirma que la fonte que lleó sobre la vida de la vilba pirata foi "The History of Piracy" de Philip Gosse.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]