Chika Kuroda

De Wikipedia
Chika Kuroda
Vida
Nacimientu Matsubara (en) Traducir24 de marzu de 1884
Nacionalidá Bandera de Xapón Xapón
Muerte Fukuoka8 de payares de 1968 (84 años)
Causa de la muerte Cardiopatía
Estudios
Estudios Universidá de Tohoku
Ochanomizu University (en) Traducir
Llingües falaes xaponés
Oficiu química
Emplegadores Ochanomizu University (en) Traducir
RIKEN (es) Traducir
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Chika Kuroda (黒田チカ) (24 de marzu de 1884Matsubara (en) Traducir – 8 de payares de 1968Fukuoka) foi una química y farmacéutica xaponesa que les sos investigaciones centrar en pigmentos naturales. Foi la primer xaponesa en recibir un Bachelor de Ciencia.

Biografía[editar | editar la fonte]

Nació en 1884 en la Prefeutura de Saga. Asitió al Departamentu de Muyeres de la Escuela Normal de Saga, graduándo en 1901, y trabayó como profesora un añu dempués. Ingresó a la División de Ciencia de la Escuela Normal Superior de Muyeres de Rika, en 1902 y graduada en 1906. Tamién enseñó na Escuela Normal de Fukui y un añu antes matricular nel programa de llicenciáu na Escuela Normal Superior de muyeres de Kenkyuka, en 1907. Acabó de cursar en 1909 y aportó profesora ayudante na Escuela Normal Superior de Muyeres de Tokiu.

En 1913, cuando la Universidá Imperial de Tohoku aportó na primera de les universidaes Imperiales de Xapón n'aceptar alumnáu de muyeres, foi almitida al Departamentu de Química de la Universidá de Ciencia na primer cohorte de muyeres. Tuvo de mentor al profesor Riko Majima, quién la inspiró nel so interés en química orgánica, particularmente colorantes naturales; Majima supervisaba la busca del pigmentu moráu de Lithospermum erythrorhizon.[1] Completó'l so Bachelor de Ciencia en 1916, siendo la primer xaponesa en faer eso.[2]

Foi nomada profesora ayudante na Tohoku Universidá Imperial en graduándose en 1916 y foi profesora na escuela Normal Superior de Muyeres de Tokiu en 1918. Esi mesmu añu, foi la primer muyer en dar una presentación a la Sociedá Química de Xapón cuándo presentó la so busca nel pigmentu de L. erythrorhizon.[2] Viaxó a la Universidá d'Oxford en 1921, onde investigó derivaos d'acedos ftalonicos con William Henry Perkin. Tornó a Xapón en 1923 y entró como profesora na Escuela Normal Superior de Muyeres de Tokiu. En 1924, foi encargada pol Institutu RIKEN pa investigar la estructura de cartamina, el pigmentu de plantes d'alazor. La so tesis na tema, "La Constitución de Cartamina", fíxo-y ganar un doctoráu en ciencia en 1929.[1] Foi la segunda muyer en Xapón en recibir tal grau, dempués de Kono Yasui.[3]

Nos 1930s y 1940s, les sos investigaciones esaminaron los pigmentos de asiátiques dayflower, piel de berenxena, soyes negres, fueyes coloraes de shiso fueyes y escayos d'oriciu, según derivaos de naftoquinonas.[1] Dióse-y el Majima Premiu pola Sociedá Química de Xapón en 1936. Foi nomada profesora en Ochanomizu Universidá en 1949, y coles mesmes empezó a investigar la pigmentación de piel de cebolla. La so estracción de cristales de quercetina de piel de cebolla, lideró la creación de Kerutin C, un fármacu antihipertensivo.[1][2] Retirar en 1952, pero siguió dando conferencies na Universidá Ochanomizu, como profesora emérita.

Carecer del corazón en 1967 y morrió'l 8 de payares de 1968 en Fukuoka, a los 84.[1]

Honores[editar | editar la fonte]

  • 1959: medaya con Moráu Ribbon
  • 1967: Orde de la Preciosa Corona de 3ª Clase.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]