Charlotte Wilson

De Wikipedia
Charlotte Wilson
Vida
Nacimientu Kemerton (en) Traducir6 de mayu de 1854[1]
Nacionalidá Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu de Gran Bretaña ya Irlanda  12 abril 1927)
Muerte Irvington (es) Traducir28 d'abril de 1944[1] (89 años)
Estudios
Estudios Cheltenham Ladies' College (en) Traducir 1873)
Newnham College
(1873 - 1876)
Llingües falaes inglés
Oficiu activista polos derechos de les muyeres, llibertaria, periodistaeditora
Cambiar los datos en Wikidata

Charlotte M. Wilson (6 de mayu de 1854Kemerton (en) Traducir – 28 d'abril de 1944Irvington (es) Traducir) foi una anarquista inglesa, que cofundó xunto a Piotr Kropotkin el periódicu Freedom en 1886; ella editó, publicó y financió en gran parte'l so primer deceniu. Siguía siendo editora de Freedom hasta 1895.

Foi la principal vocera de la escuela de pensamientu anarquista na renacencia socialista inglés de la década de 1880. Activa escritora y oradora, arrobinaba l'anarquismu nes publicaciones y organizaciones socialistes dende 1884. Foi una destacada miembru de la Sociedá Fabiana, onde lideraba l'ala anarquista dientro d'ésta primero que decidiera convertise en partíu.

Biografía[editar | editar la fonte]

Nacida Charlotte Mary Martin, en Kemerton, Gloucestershire, yera fía d'un reconocíu médicu, Robert Spencer Martin. Ella educóse nel Newnham College de Cambridge. Casóse con Arthur Wilson y la pareya camudar a Londres, el so maríu yera un axente de bolsa. L'historiador George Woodcock diz que «vistía estétiques túniques y que fora vivir a un cabanu xunto a Hampstead Heath para nun compartir les ganancies del so home».

Foi miembru fundador de la Sociedá Fabiana en 1883, defendiera la idea d'un socialismu llibre» hasta que nel mesmu añu convertir al anarquismu ensin dexar por ello de collaborar cola Sociedá. N'avientu de 1884 foi escoyida, xunto con G.B. Shaw y otros trés más, como parte del so comité executivu. Bien abierta ideológicamente nesti primer periodu. En 1886, los parllamentarios que taben dientro de la Sociedá Fabiana proponen que s'ésta entame como partíu políticu; William Morris y Wilson oponer a la moción, pero fueron derrotaos. Darréu arrenunció a la Sociedá n'abril de 1887, siguiendo la so asociación colos anarquistes que yeren parte de la Sociedá. Ella escribió estensamente a Karl Pearson alrodiu de los fabianos, la Sociedá Karl Marx, y sobre el so "Sociedá Rusa" con exiliaos políticos (anarquistes) rusos, dende 1884 a 1896.[2]

Los anarquistes nel Reinu Xuníu taben activos dientro delles sociedaes socialistes, hasta que deciden crear la so propia organización denominada "Círculu d'Anarquistes Ingleses", ónde Wilson destaca ente los fundadores d'orixe inglés. Cuando Piotr Kropotkin, la figura más conocida del movimientu anarquista internacional, salió en xineru de 1886 de la cárcel francesa na que s'atopaba, Wilson foi la responsable de que'l "Círculu" convidáralu a allegar a Gran Bretaña y xunise a ellos. Llegó en marzu d'esi añu y el grupu decidió editar un periódicu anarquista ante la necesidá d'un órganu de prensa que clarificara postures.

En 1886, Wilson y Kropotkin cofundan "Freedom", periódicu anarquista, que al día de güei ye'l más antiguu n'esistencia. Mientres la mayor parte de la primer década, "Freedom" foi editáu y generosamente financiáu por Charlotte Wilson, anque la contribución más importante foi la de Kropotkin. "Freedom" aportó a el principal periódicu anarquista en llingua inglesa, una posición que caltuvo mientres enforma tiempu. La so publicación Work (1888) atribuyir por error a Kropotkin mientres munchos años.[3]

Wilson fai de coordinadora, traductora y abogada de revolucionarios anarquistes d'Europa y América. La revesosa cuestión de la violencia revolucionaria, xunto con una campaña de prensa antianarquista y una medría de meyores nel sistema de contención del Estáu, alloñó a Wilson y a munchos otros intelectuales del movimientu col cambéu de sieglu. Mientres la Primer Guerra Mundial Wilson vuelve al mandu de "Freedom", pero yá alloñada del so maestru col que disentía sobre'l calter de la guerra.

Pensamientu[editar | editar la fonte]

La concepción central del socialismu para Wilson yera la promesa de la lliberación de la muyer y la visión d'una vida familiar qu'apurriría les bases pa tola comunidá. Los valores feministes y anarquistes taben xuníos na definición de Wilson del socialismu.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6kd54xw. Apaez como: Charlotte Wilson. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Vease p.1080 del llibru Karl Pearson de Theodore Porter (ISBN 0-691-11445-5), y Documentos de Pearson (ref. 900) en UCLA.
  3. "Revisión de llibru: Ensayos anarquistes de Charlotte M. Wilson", NEFAC, 2 d'avientu de 2002.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]