Chai Ling

De Wikipedia
Chai Ling
Vida
Nacimientu Rizhao15 d'abril de 1966[1] (58 años)
Nacionalidá Bandera de la República Popular China República Popular China  (1966 -  década de 1990)
Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos  (década de 1990 -
Familia
Casada con Robert Maginn
Feng Congde (1988 – 1990)
Estudios
Estudios Universidá de Beixín
Universidá de Princeton
Universidá de Harvard
Escuela de negocios de Harvard (es) Traducir
Universidá Normal de Beixín
Oficiu activista polos derechos humanosempresaria
Premios
allgirlsallowed.org
Cambiar los datos en Wikidata

Chai Ling (15 d'abril de 1966Rizhao) ye una activista china, famosa por ser una líder estudiantil del Movimientu de la plaza de Tian'anmen en 1989. Foi nomada dos veces al Premiu Nobel de la Paz polos sos esfuerciu en defensa de los derechos humanos.

Protestes de la Plaza de Tian'anmen[editar | editar la fonte]

Ling graduar de la Universidá de Beixín en 1987 y depués realizó estudios de posgráu na Universidá Normal de Beijing.

En 1987, participó en manifestaciones que ciscaben al gobiernu reformes democrátiques en 1987. Destacó como una de los líderes estudiantiles principales. Ling, xunto con otros líderes estudiantiles como Wuerkaixi y Wang Dan participó en seis selmanes de protestes na Plaza Tian'anmen.

Ella foi la encargada d'entamar munches de les fuelgues de fame de forma pacífica mientres les manifestaciones y yera conocida como la "comandante xeneral" polos sos compañeru estudiantes.

Dempués de la represión militar, el gobiernu chinu incluyir na so llista de los 21 estudiantes más buscaos pa ser arrestaos. Por ello, Chai Ling fuxó de China n'abril de 1990 ya instalóse en París, Francia, onde nun se conoció'l so paradoriu mientres 10 meses.

Carrera y Activismu[editar | editar la fonte]

Más tarde recibió una beca pa estudiar na Universidá de Princeton onde terminpo la Maestría d'Artes Lliberales en Rellaciones Públiques na escuela Woodrow Wilson y recibió un títulu honorariu de Maestría en Ciencies Polítiques.

En 1998 terminó la Maestría n'Alministración d'Empreses na Harvard Business School y esi mesmu añu fundó The Jenzabar Foundation, una organización filantrópica que sofita los esfuercios humanitarios de los líderes estudiantiles nel mundu, y amás aprove un software de servicios pa educación cimera. Ling ye Presidenta Fundadora y Principal Direutora d'Operaciones de Jenzabar.

En 2009 Chai Ling convertir al cristianismu, foi bautizada en 2010 y en xunu d'esi mesmu añu fundó "All Girls Allowed", una organización cristiana, humanitaria, non codalosa y non gubernamental en defensa de los derechos humanos, que busca frenar les violaciones causaes pola política china, y que la so misión ye "denunciar la inxusticia de la política China del fíu únicu", y contribuyir a "restaurar la vida dada por Dios, el valor y la dignidá de les muyeres".

En 2011, Ling publicó'l so llibru llamáu "A Heart for Freedom" (Un Corazón pa la Llibertá) onde cunta les sos esperiencies como líder del movimientu chinu, la so fuga, los sos esfuercios activistes, y la fe qu'atopó en Dios.[2]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6b305fv. Apaez como: Chai Ling. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. http://aheartforfreedom.com/index.php/the-book/

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]