Centru d'Interpretación del Campusantu de La Carriona

Coordenaes: 43°32′20″N 5°56′18″W / 43.5389°N 5.93828°O / 43.5389; -5.93828
De Wikipedia
CICLAC (Centru d'Interpretación del Campusantu de La Carriona)
muséu
CICLAC, esterior
Llocalización
País España
Autonomía Principáu d'Asturies
Provincia provincia d'Asturies
Conceyu Avilés
Coordenaes 43°32′20″N 5°56′18″W / 43.5389°N 5.93828°O / 43.5389; -5.93828
Centru d'Interpretación del Campusantu de La Carriona alcuéntrase n'Asturies
Centru d'Interpretación del Campusantu de La Carriona
Centru d'Interpretación del Campusantu de La Carriona
Centru d'Interpretación del Campusantu de La Carriona (Asturies)
Historia y usu
Apertura2012
Dueñu Ayuntamiento de Avilés (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

El CICLAC (Centru d'Interpretación del Campusantu de La Carriona) ye un espaciu museográficu dedicáu a la conocencia y espardimientu del Campusantu Municipal de La Carriona, n'Avilés, Asturies.

Edificiu[editar | editar la fonte]

El Centru d'Interpretación de La Carriona asítiase nes antigües viviendes del capellán y el conserxe del campusantu. Estes fueron proyeutaes dientro del conxuntu de la cortil por Ricardo Marcos Bausá, con una planta rectangular y dos patios adosaos a unu de les sos bandes (antigües güertes de les viviendes). El so estilu sigue les carauterístiques de la capiya central del campusantu, racionalista y con un calter austeru, ensin grandes elementos ornamentales.

Nel proyeutu de rehabilitación, proyeutáu pol arquiteutu municipal Germán Blanco Colunga, créase un espaciu espositivu diáfano de 153,45 m² dotáu d'almacén, oficina y aseos. Recupérase l'esterior según el diseñu orixinal de Ricardo Marcos Bausá. Trátase del primer equipamientu museísticu de la ciudá d'Avilés.

Proyeutu museográficu[editar | editar la fonte]

El proyeutu museográficu tien l'autoría de personal municipal, en concretu de Ricardo Fernández López y Manuel Ángel Hidalgo Menéndez. Dambos son trabayadores adscritos al Área de Cultura del Conceyu d'Avilés.

El discursu dientro del área d'interpretación xenerar a partir de paneles espositivos asitiaos a lo llargo del perímetru. Tienen abondosa documentación gráfica y nellos recueyen dellos aspeutos:

  1. El Avilés del tránsitu de los sieglos XIX al XX: La dómina de construcción del Campusantu Municipal de La Carriona.
  2. Los antiguos campusantos d'Avilés.
  3. La construcción del Campusantu Municipal de La Carriona.
  4. El Campusantu Municipal de La Carriona: “espaciu d'Arte”.
  5. El Campusantu Municipal de La Carriona: “espaciu de memoria”.
  6. Los otros campusantos avilesinos: San Pedro Navarro y San Cristóbal.
  7. El tiempu presente de los nuesos campusantos: L'Asociación de Campusantos Significativos d'Europa o ASCE y la Ruta Europea de Campusantos.
CICLAC, interior.

Amás d'esto, tamién consta de zona de reproducción d'audiovisuales, folletos informativos y vitrines, onde podemos atopar documentos y maquetes rellacionaes col campusantu.

L'oxetivu de la instalación museográfica ye dar a conocer y espublizar el valor históricu- artísticu y social de los campusantos, que puede llevase a cabu gracies a la Ruta Europea de Campusantos, de la que forma parte'l Campusantu Municipal de La Carriona. Otros de los oxetivos fundamentales son la visibilización, espardimientu, caltenimientu y profundización de la conocencia del patrimoniu funerariu.

Tolos espacios y accesos, son accesibles pa persones con movilidá amenorgada. Dispón d'un ampliu horariu d'apertura: de 10.00h a 13.00h y de 16.00h a 18.00h (llunes a vienres, llaborables); y de 11.00h a 13.00h (sábados, domingos y festivos). La entrada ye gratuita.

Referencies[editar | editar la fonte]

  • BERMEYU LORENZO, Carmen (Julio de 1998). Arte y Arquiteutura funeraria. Los campusantos d'Asturies, Cantabria y Vizcaya (1787-1936) (en Castellanu). Uviéu: Universidá d'Uviéu. Vice-Rectoráu d'Estensión Universitaria. ISBN 84-8317-055-8.
  • BERMEYU LORENZO, Carmen (Payares de 2010). «El campusantu de La Carriona». VII Xornaes d'espacios de creación contemporánea: realidaes y restos na xestión de campusantos históricos. 
  • PORTAL HEVIA, Lluis (2012). Cipriano Folgueras: Una gloria d'Asturies (n'Asturianu). Uviéu: Ediciones Trabe S.L.. ISBN 978-84-8053-667-7.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]