Centru Nacional de Furacanes

Coordenaes: 25°45′16″N 80°23′01″W / 25.7544°N 80.3836°O / 25.7544; -80.3836
De Wikipedia
Centru Nacional de Furacanes
National Hurricane Center (en)
dependencia (es) Traducir, organización estatal (es) Traducir y sistema de información (es) Traducir
Llocalización
Sede University Park (es) Traducir
Direición Estaos Xuníos
Coordenaes 25°45′16″N 80°23′01″W / 25.7544°N 80.3836°O / 25.7544; -80.3836
Centru Nacional de Furacanes alcuéntrase en los EE.XX.
Centru Nacional de Furacanes
Centru Nacional de Furacanes
Centru Nacional de Furacanes (los EE.XX.)
Historia
Fundación1898
Participación empresarial
Organización matriz Centros Nacionales de Predicción Ambiental (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Centru Nacional de Furacanes (National Hurricane Center, n'inglés) d'Estaos Xuníos ye una división del Centru de Predicción Tropical del Serviciu Meteorolóxicu Nacional, encargada de monitorizar y predicir el comportamientu de depresiones tropicales, nubes tropicales y furacanes.

Cuando se preve qu'asoceda una nube tropical o furacán dientro de les 36 hores siguientes, el centru emite alvertencies por aciu medios de noticies y la radio climatolóxica de l'axencia (Radio del Tiempu de la NOAA). Anque esti centru ye una axencia de los EEXX, la Organización Meteorolóxica Mundial designar como Centru Meteorolóxicu Especializáu Rexonal pal Atlánticu norte y l'este del Pacíficu. Como tal, ye'l puntu de confluencia d'información de furacanes y nubes tropicales qu'asocedan nesta área, entá si estes nun tienen efeutu nos EEXX.

El Centru Nacional de Furacanes de los EEXX foi creáu en 1898 por orde del presidente William McKinley pa sirvir a l'Axencia Climatolóxica (agora convertida nel Serviciu Nacional Climatolóxicu), cola idea d'establecer una rede alvertencia de furacanes. A midida que les comunicaciones y predicción climatolóxica fueron evolucionando, la responsabilidá d'asegurar les alvertencies de furacanes foi eventualmente centralizada na oficina de l'Axencia Climatolóxica de Miami

La oficina de Miami foi designada Centru Nacional de Furacanes (CNH) en 1967, cuando se-y foi dada la responsabilidá de xixilar los ciclones tropicales del Atlánticu. En 1984 el CNH dixebrar de la oficina de Predicción del Serviciu Climatolóxicu de Miami, a la cual encargóse-y remanar los pronósticos y observaciones climatolóxiques pal sureste de Florida.

En 1992 el Furacán Andrew destruyó'l radar climatolóxicu WSR-57 y otros artefautos de midida allugaos nel techu de la Gables One Tower onde s'atopaben les oficines del Centru. Depués d'esto'l radar foi reemplazáu pol sistema WSR-88D NEXRAD. En 1995 el CNH camudar a un llugar resistente a furacanes nel campus de la Florida International University.

En 1997 el Centru Nacional de Furacanes llevó a cao un siguimientu del furacán Guillermo dende'l 1 d'agostu d'esi mesmu añu hasta la so desapaición.

L'ex direutor del CNH Bob Simpson foi co-creador de la Escala de furacanes de Saffir-Simpson. El direutor actual del Centru ye Max Mayfield.

Especialista en Furacanes[editar | editar la fonte]

Los especialistes del CNH son los meteorólogos xefes encargaos de predicir les aiciones de les nubes tropicales. Estos especialistes trabayen rotando veces d'ocho hores ente mayu y payares, monitoreando los patrones del clima nos océanos Atlánticu y esti del Pacíficu. Cada vez que surde una depresión, ellos emiten boletinos cada seis hores hasta que la nube termine'l so percorríu. En casu de que la nube amenacie con tocar tierra, los boletinos son emitíos con mayor frecuencia. Los especialistes tamién s'encarguen de coordinar les aiciones a tomar xunto coles autoridaes del país que pueda ser afeutáu. Estos agoren y encamienten monitoreos y alvertencies.

Cada especialista robla los pronósticos y boletinos col so apellíu, y en delles ocasiones pueden emitise en xunto con otros miembros del CNH.

Cuando nun ye la temporada de furacanes del Atlánticu, los especialistes concentren los sos esfuercios n'educar al públicu.[1][2]

Especialistes actuales[editar | editar la fonte]

Especialista en Furacanes Senior[editar | editar la fonte]

  • Dr. Lixion Avila, especialista dende 1987
  • Dr. Jack Beven, especialista dende 1999
  • Dr. James Franklin, especialista dende 1999
  • Dr. Richard Knabb, especialista dende 2005
  • Dr. Richard Pasch, especialista dende 1989
  • Stacy Stewart, especialista dende 1999 y Meteoróloga Coordinadora d'Alvertencies

Especialista en Furacanes[editar | editar la fonte]

  • Eric Blake, especialista dende 2006
  • Dan Brown, especialista dende 2006
  • Michelle Mainelli, especialista dende 2006
  • Jamie Rhome , especialista dende 2006
  • Chris Landsea

Direutores del Centru[editar | editar la fonte]

Procesu de nomamientu de furacanes[editar | editar la fonte]

Na temporada de furacanes nel Atlánticu de 1950, el Centru empezó a asitia-y nome a les nubes qu'algamaben el grau de nube tropical. Esto reemplazó'l sistema anterior, qu'usaba les coordenaes nel mapa pa la so identificación. Nun empiezu les nubes namái teníen nomes femeninos, pero depués de delles protestes empezar a usar tamién nomes masculinos, empezando na temporada de 1979.

La Organización Meteorolóxica Mundial encargar de crear y caltener la llista añal de nomes, que son usaos nuna rotación de seis años. Los nomes de les nubes más mortales y destructores son retiraos de la rotación. Na Temporada de furacanes nel Atlánticu, 2006, Kirk reemplazó a Keith, que foi retiráu en 2001 depués de los daños causaos por ésti na Temporada de furacanes nel Atlánticu, 2000. Per otra parte, nel este del Pacíficu nun se retiraron nomes polo que tolos nomes usaos nel 2000 van ser re-usaos pa la temporada del 2006. La llista del 2006 va ser re-usada nel 2012, cola esceición de los nomes que fueren retiraos pa esi momentu.

Si hai más de 21 nubes con nomes nuna temporada del Atlánticu, o 24 na temporada del Pacíficu, les nubes consiguientes van ser llamaes como les lletres del Alfabetu Griegu, empezando con Alfa y siguiendo la llista n'orde. Les lletres griegues fueron usaes per primer vegada na Temporada de furacanes nel Atlánticu, 2005.

Vista paronamica del centru d'operaciones

Avisos[editar | editar la fonte]

A midida que un ciclón tropical amenacia una determinada área, el CNH emite una serie d'avisos:

style="background-color:Plantía:Color tormenta;" | Avisu de Furacán
Condiciones de furacán
posibles en les próx. 36 hores.
style="background-color:Plantía:Color tormenta;" | Vixilancia de Furacán
Condiciones de furacán
posibles en les próx. 48 hores.
style="background-color:Plantía:Color tormenta;" | Avisu de Nube Tropical
Condiciones de nube tropical
posibles en les próx. 36 hores.
style="background-color:Plantía:Color tormenta;" | Vixilancia de Nube Tropical
Condiciones de nube tropical
posibles en les próx. 48 hores.
Los colores nun son d'usu oficial pol CNH.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]