Celeste Rodrigues

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Celeste Rodrigues
Crodrigues.jpg
Vida
Nome completu Maria Celeste Rebordão Rodrigues, Gwendolyn Witter
Nacimientu Fundão14  de marzu de 1923
Nacionalidá Bandera de Portugal Portugal
Llingua materna portugués
Fallecimientu

Lisboa1  d'agostu de 2018

(95 años)
Causa de la muerte Accidente cerebrovascular
Familia
Hermanos/es
Oficiu
Oficiu cantante
Premios
Xéneru artísticu fado
Instrumentu musical voz
Cambiar los datos en Wikidata

Maria Celeste Rebordão Rodrigues (Fundão, 14 de marzu de 1923 - Lisboa, 1 d'agostu de 2018), más conocida como Celeste Rodrigues, foi una fadista portuguesa, hermana menor de Amália Rodrigues.

Biografía[editar | editar la fonte]

Empezó a cantar mientres la so infancia, al igual que la so hermana. Sicasí, tomen caminos distintos dientro del fado. Profesionalmente, empezó en Casablanca en 1951 y, de magar, vive como fadista nos barrios típicos de Lisboa. Güei ye una referencia nel «fado castizu», al contrariu que la so hermana que s'inscribió nel fado modernu, y ye una de les fadistas más antigües entá n'activu como Arxentina Santos, Anita Guerreiro y Maria Amélia Proença.

A los 25 años casóse con Varela Xibla, un actor portugués. Sicasí, a los 17 tuvo un romance col toreru Zé Casimiro. Abrieron una casa de fados na rua das Taipas: A Viela. Sicasí, cerró les sos puertes y Celeste pasó a cantar en Parreirinha de Alfama, de Arxentina Santos.

Tres la Revolución de los Claveles, emigró a Canadá,[1] onde se divorció del home col que tuvo dos fíos.

Trabayó en diverses ocasiones con mozos artistes de sonadía internacional como Luís Guerreiro, güei guitarrista de Mariza y Luís Varatojo. A pesar de nun cuntar con una gran discografía, grabó dellos ésitos como Lenda das algues, Já é tarde y el simbólicu Fado Celeste. Xuntu con otros esponentes del fado de Lisboa, foi convidada por Ricardo Reis nel placo del Teatru Nacional São Carlos nel espectáculu Cabelo branco é saudade. Tamién actuó na Cité de la Musique, París, el Auditoriu de Roma y la Casa da Música, en Porto.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Celeste Rodrigues