Celda de Hitler

De Wikipedia

La celda de Hitler, llamada tamién el cuartu de Hitler nel usu llingüísticu nacionalsocialista, foi la celda númberu 7 de l'antigua fortaleza de Landsberg na llocalidá de Landsberg am Lech, na que Adolf Hitler foi recluyíu nel añu 1924. Esta celda usóse como parte de la propaganda del nacionalsocialismu dende 1933 hasta 1945.

El tiempu de reclusión de Hitler[editar | editar la fonte]

Dempués del golpe d'Estáu de Ludendorff (conocíu como'l putsch de la cervecería) nel añu 1923, Adolf Hitler foi condergáu a cinco años de prisión. Na que darréu se conocería como la celda de Hitler, dictó partes de Mein Kampf y llevó una vida privilexada de presidiariu nuna redolada espaciosa gracies a los arrogantes regalos de quien lo sofitaben, con una alimentación bayuroso. Tres nueve meses, Hitler llogra la llibertá condicional a finales de 1924 por bona conducta.

La celda como parte de la propaganda nacionalsocialista[editar | editar la fonte]

Tres tomar de poder de los nacionalsocialistes nel añu 1933, la celda d'encarcelamientu de Hitler convertir na meta del turismu nacionalsocialista a Landberg, conocida entós como “la ciudá de la mocedá”. Nella tenía de guardase la memoria de la supuesta vida dura de presidiariu enllena de privaciones d'Adolf Hitler. El líder de les Mocedaes Hitlerianes, Baldur von Schirach, denominó a Landsberg “el llugar de pelegrinaxe de los mozos alemanes” y “base de la educación nacionalsocialista”.

En 1937, la ciudá de Landsberg nomó la celda de Hitler como "santuariu nacional”. Tres l'asistencia al Congresu nacional del partíu en Núremberg en 1937 y 38, les Mocedaes Hitlerianes fixeron un pelegrinaxe a Landsberg na denominada marcha d'adhesión, y visitaron la celda de Hitler, onde se-yos apurrió un exemplar de Mein Kampf. En 1938, más de 100.000 persones visitaron la ciudá y fueron ver la celda.

Posguerra y usu actual[editar | editar la fonte]

Nel añu 1945, les fuercies d'ocupación estauxunidenses desmantelaron la celda por completu por que nun pudiera sirvir de llugar de pelegrinación pa los siguidores de Hitler, de cuenta que solo caltuvo la fachada. L'espaciu vacíu sirve anguaño como sala común de los xulgaos de Landsberg. Nun se dexa la entrada a los turistes.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Kriegl, Hermann (2004). Adolf Hitlers treueste Stadt, Landsberg am Lech 1933 - 1945 (n'Alemán). Tümmels Verlag. ISBN 3-921590-07-8.


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]