Cecilia Renata de Habsburgo

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Cecilia Renata de Habsburgo
Cecilia Renata, 1611–1644, Archduchess of Austria queen of Poland - Nationalmuseum - 14968.tif
Q25712799 Traducir


Q4342422 Traducir

1637 - 1644
Vida
Nacimientu Graz16  de xunetu de 1611
Nacionalidá Gran Ducáu de Lituania
Fallecimientu

Vilnius24  de marzu de 1644

(32 años)
Sepultura Royal Tombs of the Wawel Cathedral Traducir
Causa de la muerte trastorno puerperal Traducir
Familia
Padre Fernandu II d'Habsburgu
Madre María Ana de Baviera
Casáu/ada con Vladislao IV de Polonia
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa d'Habsburgu
Estudios
Llingües Antiguu eslavu oriental
Oficiu
Oficiu aristócrata
Creencies
Relixón catolicismu
Cambiar los datos en Wikidata

Cecilia Renata de Habsburgo (n'alemán Cäcilia Renata von Österreich), (Graz, 16 de xunetu de 1611 - Vilnius, 24 de marzu de 1644), fía del Emperador Fernandu II de Habsburgo y de la so esposa María Ana de Baviera. Reina de Polonia pol so matrimoniu col Rei Vladislao IV Vasa.

Biografía[editar | editar la fonte]

El 13 de setiembre de 1637 casóse con Vladislao IV de Polonia y foi coronada esi mesmu día na Catedral de San Juan de Varsovia. Mozu y enérxica, rápido dexó la so marca na organización de la corte: yera bien popular ente los sos súbditos y destacada pol so enorme educación y cortesía.

Sofitó la facción de los Habsburgo y de los católicos aliándose colos cancilleres Jerzy Ossoliński y Albrycht Stanisław Radziwiłł n'oposición a Adam Kazanowski, amigu de la infancia del soberanu, que la so inflúi sobre Vladislao menguó ostensiblemente dempués qu'ésti se casara con Cecilia Renata.

Mientres los primeros años de matrimoniu la so influencia sobre l'home yera bastante fuerte, Cecilia Renata intervenía nel nomamientu d'importantes posiciones del gobiernu. Sicasí, dempués de 1639, el soberanu dio cuenta que podía esperase poco sofitu de los Habsburgo, y entós el poder de la so esposa menguó considerablemente.

Los dos fíos nacíos del matrimoniu, Segismundo Casimiro Vasa y María Ana Isabel, morrieron na infancia. Cecilia Renata finó en 1644 a los 32 años y el so maríu contraxo matrimoniu con María Luisa de Gonzaga dos años más tarde.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]




Cecilia Renata de Habsburgo