Cecilia Pando

De Wikipedia
Cecilia Pando
Vida
Nacimientu 9 de setiembre de 1967 (56 años)
Nacionalidá Arxentina
Oficiu activista
Miembru de Asociación de Familiares y Amigos de los Presos Políticos de Argentina (es) Traducir
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata

María Cecilia Pando (Buenos Aires, 9 de setiembre de 1967)[1][2] ye una activista arxentina, esposa del mayor retiráu Pedro Rafael Mercado (n. 1966)[3] y presidenta del grupu políticu AFyAPPA (Asociación de Familiares y Amigos de los Presos Políticos de l'Arxentina). Dicha asociación considera «presos políticos» a los militares y personal de les fuercies de seguridá procesaos pola xusticia civil pola so participación na represión illegal (Terrorismu d'Estáu) mientres la dictadura militar autodenominada Procesu de Reorganización Nacional, que foi responsable de la desapaición forzada d'unes 30000 persones y l'espropiación de naciellos, tanto militantes d'agrupaciones d'izquierda como estudiantes, obreros, académicos, etc.[4] Los delitos que s'imputen a los sos defendíos inclúin tortura, desapaición forzada de persones, privación illexítima de la llibertá, robu, apropiación y adulteración d'identidá de ñácaros.

Actividá pública[editar | editar la fonte]

Pando fíxose conocida n'Arxentina por defender al obispu castrense Antonio Baseotto (1932-), nuna carta unviada al diariu La Nación.[5]

L'entós presidente Néstor Kirchner relevara del so cargu a Baseotto, depués de qu'esti-y unviara una carta al ministru de Salú Ginés González García na que dicía:

Cuando usté partió públicamente profilácticos a los mozos, recordé'l testu del Evanxeliu onde'l nuesu Señor afirma que «el qu'escupulicia a los pequeños merez que-y cuelguen una piedra de molín al pescuezu y tirar al mar».
Antonio Baseotto, 17 de febreru de 2005[6]

Pando esplicó que la referencia utilizada sería una alusión a una parábola bíblica. Pedro Mercado, maríu de Pando, foi pasáu a retiru dientro del Exércitu darréu dempués d'asoceder estos fechos, pero rápido consiguió trabayu en Scanner SA. La empresa fundada pol teniente coronel retiráu Héctor Schwab ―deteníu en 2003 por orde del xuez español Baltasar Garzón, dio-y abellu, y apeló a los sos contactos p'atopa-y llugar a Pando n'unu de los colexos de la organización ultraderechista católica Fasta (Fraternidá d'Agrupaciones Santu Tomás d'Aquino).[7]

La direutora de Memoria Completa[8] ―l'agrupación que Pando integra―, Karina Mujica, tamién foi asiduamente exhibida nos medios, faciendo una encendida defensa de los intereses de militares, exmilitares ya integrantes de les fuercies de seguridá.[9] Hai de solliñar qu'esta exhibición se discontinuó cuando ―nel marcu d'una investigación periodística―, Karina Mujica cayó en desgracia cuando salió a la lluz el so trabayu como «acompañante vip» ('prostituta'), una xera incompatible col discursu «tradición-familia-propiedá» que promulgen les organizaciones responder# por pol inda obispu castrense, Antonio Baseotto.[8] Nesti contestu, Karina Mujica presentó'l so arrenunciu per carta a les actividaes que desempeñara, sumiendo de la escena pública. Pescudada Cecilia Pando pola prensa alrodiu de les actividaes de la so compañera de militancia, manifestó una gran desilusión en casu de que lo espuesto pelos medios fuera efeutivamente ciertu.[10] La organización que nuclea a Pando y Mujica recibe dineros de los exmilitares que tán acusaos de xenocidiu.

Cecilia Pando foi candidata a diputada nacional pol menemismo porteño, xunto cola sobrina del ex-presidente Carlos Saúl Menem, llogrando pocu más del 3 % de los votos. Mientres los procesos xudiciales contra los represores, Cecilia Pando apaeció nes audiencies del xuiciu a Christian Von Wernich ―el capellán de Ramón Camps―, y Pando tuvo un primer accesu de berros hasta que-y prohibieron entrar.[7]

En marzu de 2006 atayó'l discursu del presidente Néstor Kirchner pol Día de la Muyer, alegando que fuera castigada por nun coincidir col pensamientu oficial»[11] Dos meses dempués foi parte nuna marcha pa sofitar el xuramentu como diputáu nacional de Luis Patti, quien en 2011 foi condergáu por delitos de lesa humanidá que cometió mientres la dictadura cívicu-militar (1976-1983). El 24 de mayu de 2006 foi una de los coordinadores d'un actu realizáu na plaza San Martín. Díes dempués, nun actu pel Día del Exércitu, volvió atayar un discursu de Kirchner cuando esti dicía «nun tene-y mieu» a les Fuercies Armaes.

En xunu de 2006, Cecilia Pando ―tres la condena a un grupu de represores en Corrientes― amenació de muerte[12] y fixo un xestu de «degüello» al secretariu de Derechos Humanos, Eduardo Luis Duhalde.[13] Entamó un grupu llamáu Memoria Completa ―que la so direutora hasta 2007 foi Karina Mujica―, que'l so lema ye: «El fascismu ye llibertá».[14]

El 6 d'agostu de 2008 ―mientres la primer condena nun xuiciu na provincia de Corrientes contra exmilitares por violaciones a los derechos humanos, nuna causa pola represión illegal nel Reximientu d'Infantería 9― amenació de muerte al secretariu de Derechos Humanos de la Nación, Eduardo Luis Duhalde (1939-2012),[15] faltó a berros a los xueces mientres una de les condenes y produció incidentes.[16][17] A mediaos de 2009, con un videu como prueba, l'abogada Miriam Pisoni denunció a Pando por apoloxía del delitu, actitúes apavoriantes y dañu agraváu.[18]Esi mesmu añu amenació con matar a dos fiscales que llevaben a cabo juicio por delitos de lesa humanidá.[19]

En 2010, organismos de Derechos Humanos de la ciudá de Córdoba promoviéron-y una denuncia «polos delitos d'amenaces, intimidación pública y enguizamientu a la violencia». En marzu de 2010, la Sala I de la Cámara Nacional no Criminal revocó'l sobreseimientu de la defensora de la dictadura nuna causa onde fuera denunciada por "apoloxía del delitu" por Carlos Pisoni, direutor de Derechos Humanos de la Llexislatura porteña. Un añu más tarde esa mesma sala confirmó'l so fallu, adversu a Cecilia Pando.[20]

Pando ye habitual parte del sitiu web d'ultraderecha Seprín, onde publicó artículos nos que critica la política de Derechos Humanos.

El 7 de marzu de 2013, el Xulgáu nᵘ 13 de la Ciudá de Buenos Aires condergó a Cecilia Pando a cinco meses de prisión en suspensu y a 30 hores mensuales de trabayu comuñal pol delitu de dañu agraváu, una y bones el 4 de marzu de 2008, mientres una manifestación en Plaza de Mayu, enllordió con pintura negra los dibuxos de los pañuelos blancos de les Madres de Plaza de Mayu.[18] Nel marcu de la condena, el tribunal tamién dispunxo que Pando tendrá de presentase por dos año ante'l Patronatu de Lliberaos.[21][22]

El 15 d'abril de 2010, Cecilia Pando intentó ingresar pola fuercia al Tribunal Oral Federal nᵘ 1 de la ciudá de Rosario (provincia de Santa Fe) cuando se lleíen los fallos contra dellos represores de la dictadura,[23] polo que foi llevada detenida a un patrulleru, que la escoltó hasta la salida escontra l'autopista a Buenos Aires.[24]

En 2013 empecipió un xuiciu contra la revista Barcelona (Buenos Aires) por una tapa titulada «Les moces quieren guerra antisubversiva», con un fotomontaje qu'amosaba a Cecilia Pando arreyada al estilu bondage. Los díes previos a la salida d'esi númberu, Pando encadenárase al Edificiu Llibertador pa reclamar pola lliberación de militares procesaos o xulgaos por delitos de lesa humanidá cometíos mientres la última dictadura cívicu-militar. La so abogada ye Mollano del Plá ―casada con Carlos Esteban Plá (n. 1943),[25] un expolicía condergáu en 2009 por delitos de lesa humanidá que cometió na provincia de San Luis: la tortura y asesinatu de trés nuevos―.[26]

Na actualidá participa de distintes marches polítiques[27][28][29]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Esti miércoles cumple 42 años Cecilia Pando» (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión)., artículu nel sitiu web Axencia Nova del 7 de setiembre de 2009. Consultáu'l 14 de xunu de 2012. Menta que Pando cumplió 42 años el 9 de setiembre de 2009.
  2. Ficha de María Cecilia Pando nel padrón eleutoral arxentín, publicáu nel sitiu web Buscar Datos. Afirma que nació'l 9 de setiembre de 1967.
  3. Ficha de Pedro Rafael Mercado nel padrón eleutoral arxentín, publicáu nel sitiu web Buscar Datos. Afirma que nació en 1966.
  4. Proyeutos Sumíos. Militares muertos mientres la dictadura cívicu-militar.
  5. Carta de llectores nel diariu La Nación (Buenos Aires).
    Veo una vegada más el bajísimo, cuasi nulu, nivel intelectual de quien dende cargos importantes demuestren nun saber interpretar una parábola. ¿Aprobaríen el colexu secundariu?
    Cecilia Pando et al.
  6. «Carta de monseñor Baseotto al ministru de Salú Pública», del 17 de febreru de 2005 nel sitiu web AICA. Menta la frase «merez que-y cuelguen una piedra de molín al pescuezu y tirar al mar».
  7. 7,0 7,1 Veiras, Nora (2008): «La verdadera cara de Cecilia. La muyer que se tresformó n'abanderada de los represores», artículu del 7 d'agostu de 2008 nel diariu Páxina/12 (Buenos Aires).
  8. 8,0 8,1 «Arrenunció la presidenta de Memoria Completa en mediu del escándalu. Conmoción ente los dinosaurios», artículu del 22 de setiembre de 2006 nel diariu Páxina/12 (Buenos Aires).
    Karina «trabayaba» enforma colos marinos. Ella [a Astiz] conocer como profesional, y dempués fíxose'l so amante.
  9. «Investiguen a Pando y Mujica por apoloxía del crime. La Xusticia fixo llugar a la denuncia d'un abogáu que reclamó poles declaraciones y páxina web de les muyeres que defenden represores», artículu del 9 de marzu de 2007 nel diariu Páxina/12 (Buenos Aires).
  10. «Cecilia Pando: “Sentíme defraudada por Karina Mujica”» (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión)., artículu del 29 de xunu de 2007 nel sitiu web de l'axencia Nova (La Plata).
  11. Gasulla, Luis. El negociu de la impunidá: L'heriedu K. Penguin Random House. ISBN 9500748916. Consultáu'l 1 d'abril de 2017.
  12. Biazzini, Natalia (2006): xuiciu-a-la muyer periodista-de-represor-4002.html «La práutica del hostigamiento que se repite. Definen si saquen d'un xuiciu a la muyer periodista” de represor», artículu del 6 de mayu de 2014 nel sitiu web Infojus Noticies (Buenos Aires).
    ¡Sos una mierda, un fíu de puta, te voi matar coles mios propies manes!
    Cecilia Pando, agostu de 2008
  13. «Cecilia Pando presentó una demanda contra Eduardo Duhalde. La xefa de l'Asociación Familiares y Amigos de Presos Políticos dixo que cuando realizó un xestu de degüello contra'l secretariu de Derechos Humanos, nun foi la so intención amenaciar a naide», artículu del 6 d'agostu de 2009 nel diariu La Voz (Córdoba).
  14. carta «Cecilia Pando, una polémica muyer que surdió per una carta. Les sos amenaces de muerte y el xestu de “degüello” que-y fixo al secretariu de Derechos Humanos, la catapultaron a los noticieros», artículu del 30 de payares de 2007 nel sitiu web Minutu Unu (Buenos Aires).
  15. «Pando amenació de muerte a [Eduardo Luis] Duhalde» (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión)., artículu nel sitiu web Crónica.
  16. «Incidentes y tensión en Corrientes tres la condena a cuatro represores», artículu nel diariu La Nación (Buenos Aires).
  17. «Primer condena a represores en Corrientes: penes d'ente 18 años y prisión perpetua», artículu del 6 d'agostu de 2008 nel diariu Clarín (Buenos Aires).
  18. 18,0 18,1 «Los pañuelos de les Madres nun se tapen. Cecilia Pando foi condergada a cinco meses de prisión en suspensu pol delitu de dañu agraváu. Condergar por cubrir con crespones negros los dibuxos de los pañuelos blancos de les Madres qu'arrodien la Pirámide de Mayu. Pando intentó negar los fechos, documentaos nun videu», artículu nel diariu Páxina/12 del 7 de marzu de 2013.
  19. http://www.ambito.com/411561-pando-pénase
  20. Marín, Emilio (2012): corte_-79939-111.html «Causa plasmu l'actitú de Ricardo Lorenzetti (presidente de la Corte Suprema de Xusticia de la Nación) de recibir a Cecilia Pando (apologista de la dictadura)», artículu del 9 d'agostu de 2012 nel diariu L'Arena (Santa Rosa).
  21. «Cecilia Pando, condergada a 5 meses de cárcel por estropiar pintura de Madres. La pena foi dada en suspensu y tendrá de realizar 30 hores mensuales de trabayu comuñal», artículu nel diariu Los Andes (Mendoza) del 7 de marzu de 2013.
  22. «Conderguen a 5 meses de prisión en suspensu a Cecilia Pando», artículu del 8 de marzu de 2013 nel sitiu web Minutu Unu (Buenos Aires).
  23. Maggi, José (2010): «En Rosario tamién se fixo xusticia», artículu del 16 d'abril de 2010 nel diariu Páxina/12 (Buenos Aires).
    Cinco represores ―Oscar Pascual Guerrieri (exteniente), Jorge Fariña (exmayor), Juan Daniel Amelong (exteniente), Walter Paganu (exagente d'intelixencia del Exércitu) y Eduardo “Tucu” Costanzo― fueron condergaos a prisión perpetua a cumplir en cárceles comunes. [...]
    Otru momentu de tensión vivió minutos antes del entamu de la llectura de la sentencia, cuando la militante contra los xuicios contra los represores Cecilia Pando llegó hasta les puertes de la sala d'audiencies del primer pisu del edificiu de Oroño 940. Como nun taba acreditada, unu de los xendarmes negó-y l'ingresu ante la mirada de dellos militantes que guardaron la escena. Pando foi finalmente treslladada nuna carroceta Ford Ranger color gris doble cabina, patente HHV 976, conducida por efeutivos policiales.
  24. tribunales federales-de-rosariu-cuando se lleeren-fallos-a-represores-de-la dictadura&catid=38:nacionales&Itemid=50 «Cecilia Pando intentó ingresar a Tribunales Federales de Rosario cuando se lleeren fallos a represores de la dictadura», artículu d'abril de 2010 nel sitiu web Jackemate.com.
    Los xueces del Tribunal Federal rosarino solicitaron a Cecilia Pando que se retirara de l'audiencia del Tribunal Oral Federal Nᵘ 1 de Rosario, en cai Alvear al 900. Tomaron la decisión por mieu a que Pando xenerara incidentes nel momentu de la llectura del fallu. Cecilia Pando negaríase a cumplir la orde y foi intimada pola policía provincial a xubise a un patrulleru pa retirase del llugar. En siendo sacada de la zona ―onde había bien de xente por bulevar Oroño aguardando la llectura del fallu―, Pando encetó un automóvil particular y foi acompañada pol patrulleru hasta la salida de l'autopista Rosario-Buenos Aires.
  25. Ficha de Carlos Esteban Plá nel padrón eleutoral arxentín, publicáu nel sitiu web Buscar Datos. Afirma que nació'l 11 de mayu de 1943, y que ye militar.
  26. Tordini, Ximena (2013): libertad-de-expresion-en-tribunales-1554.html «Pando vs. “Barcelona”: la llibertá d'espresión en Tribunales», artículu del 22 d'ochobre de 2013 nel sitiu web Infojus Noticies (Buenos Aires).
    Güei foi la primer audiencia del xuiciu civil. Cecilia Pando argumenta qu'una tapa de la revista Barcelona causó-y dañu moral y pide 70 000 pesos. Barcelona sostién que ta en xuegu la llibertá d'espresión porque Pando ye una figura pública.
  27. «Insólita convocatoria: Cecilia Pando participó del sofitu” al xuez Fayt» (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión)., artículu del 13 de mayu de 2015 nel sitiu web Radio Nacional (Buenos Aires).
    La procesista tuvo presente na movilización entamada en supuesta defensa del más veteranu de los xueces de la Corte Suprema de la Nación, Carlos Fayt (n. 1918) y afirmó que se trata de «unu de los pocos xueces que se caltién independiente, asina que polo tanto venimos sofitar».

    Pando, conocida por remanar frases como «tienen que volver los militares» o «los sumíos tán vivos n'España», sostuvo que'l pidíu d'un analís psicofísico que fixo'l Congresu de la Nación «ye una aberración, que se faigan los exámenes los que tán nel gobiernu, que seguro non lo pasa nengunu».
    Asina, Pando sumó a Carlos Fayt a los sos defendíos, ente los que figuren los autores de crímenes de Lesa Humanidá, acusaos de ser participantes n'homicidios, tortura, desapaición forzada de persones, privación illexítima de la llibertá, abusu sexual, furtu, robu, adulteración de documentos públicos, corrupción de menores, estafes repitíes, xenocidiu, traición a la patria, secuestros, apropiación y adulteración d'identidá de ñácaros.

    Per otru llau, tamién tuvo presente'l titular de la Sociedá Rural Arxentina, Luis Miguel Etchevehere.
  28. redes-pola convocatoria-de-cecilia-pando-a-la marcha-del-18f/ «Polémica na redes pola convocatoria de Cecilia Pando a la marcha del 18F» (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'redes-pola convocatoria-de-cecilia-pando-a-la marcha-del-18f/ historial y la redes-pola convocatoria-de-cecilia-pando-a-la marcha-del-18f/ última versión)., artículu del 9 de febreru de 2015 nel sitiu web Twit Políticu (Buenos Aires).
    Lleo pequí que la señora Pando dixo dalguna vegada: «El meyor xudíu ye'l xudíu muertu». ¿Y esa señora va a la marcha?
    Florencia Canale, 9 de febreru de 2015
  29. mensaxe-de-cecilia-pando--defendio-al gobiernu-de-macri-mientres-la-movilizacion-sindical_a5724ca690474f7b7151425ff «A desamano de la marcha: El mensaxe de Cecilia Pando: defendió al gobiernu de Macri mientres la movilización sindical», artículu del 30 d'abril de 2016 nel Diariu Rexistráu (Buenos Aires).