Caxa de ritmos

De Wikipedia
Caxa de ritmos
[editar datos en Wikidata]

Una caxa de ritmos ye un instrumentu musical electrónicu que dexa componer, programar y reproducir patrones de ritmu por aciu un secuenciador internu y un xenerador de soníos d'Instrumentos de percusión.

Funcionamientu y carauterístiques[editar | editar la fonte]

Caxa de ritmos dixital de la firma Yamaha (modelu RY30).

A diferencia d'un secuenciador convencional, la caxa de ritmos basar na programación de patrones, que son grupos llindaos de compases que se reproducen de forma cíclica. Esto significa qu'una vegada puesta en marcha, la caxa de ritmos va reproducir el mesmu patrón en bucle (loop) hasta que nun se dea la orde de pasar a otru.

La programación puede realizase en tiempu real (pulsiando los pads al ritmu d'una claqueta) o bien por pasos, introduciendo les notes una a un sobre una gráfica de patrón, estremada en compases y subdividida según una cuantización prefijada pol usuariu (negres, corchees, semicorchees, etc). Otra diferencia ye que na caxa de ritmos nun esiste'l conceutu de duración de nota, yá que siempres se reproduz la totalidá de cada soníu.

Los soníos tán almacenaos en forma de llibrería y arrexuntar en forma de sets según la so tipoloxía (bateríes acústiques, percusiones llatines, percusiones étniques, electrónica, etc). La capacidá d'edición d'éstos varia según les prestaciones del aparatu, esistiendo modelos bien potentes que pueden considerase como verdaderos sintetizadores de percusión.

Curtia repasada histórica[editar | editar la fonte]

El primer intentu de crear un compositor de ritmos automáticu foi lleváu a cabu ente 1930 y 1931 pol compositor d'Estaos Xuníos Henry Cowell y l'inxenieru rusu Léon Theremin (inventor del conocíu preséu electrónicu que lleva'l so nome). Ésti consistía nun complexu aparatu electromecánicu llamáu Ritmicón. La secuencia rítmica yera introducida per mediu d'un pequeñu tecláu musical y quedaba “grabada” nunos discos metálicos furaos. Al xirar éstos dexaben o atayaben el pasu de lluz al traviés d'unes célules fotoeléctriques coneutaes al xenerador de soníu. Los soníos yeren bien simples y basábense na adición y sustracción d'un númberu llindáu d'harmónicos xeneraos por un oscilador d'onda senoidal por aciu tubos de vacíu.

La primer caxa de ritmos programable, como tal, fai apaición nos años 70 a manes de la compañía xaponesa Roland. Ésta ye la Roland CR-78. Al igual que los sintetizadores de la dómina la xeneración de soníu yera analóxica. A la CR–78 siguió-y la famosa serie TR qu'influyó de forma decisiva na evolución de la música electrónica y el dance. Hai de solliñar el célebre modelu TR–909 como un híbridu analóxicu y dixital, yá que la so xeneración de soníu aplicaba dambes

Roland TR-909

teunoloxíes, amás d'implementar interfaz MIDI en llugar del control per voltaxe (CV/Gate) qu'usaben les sos predecesores. Curiosamente esta caxa de ritmos foi bien refugada de primeres yá que el so soníu nun yera nin dafechu electrónicu nin dafechu acústicu, anque hubo ensame de grupos, inclusive rock., que la usaron como sustitutu real a una batería acústica.

Cola meyora de la teunoloxía dixital a mediaos de los años 80 el soníu de les caxes de ritmu camudó radicalmente, al dexar trabayar direutamente sobre muestres de soníu real, amás d'ufiertar la posibilidá d'añader nuevos soníos por aciu tarxetes d'espansión. Dellos aparatos de la postrera (y final) xeneración yeren tan sofisticaos que daben la posibilidá d'añader sutilmente l'error humanu” nes secuencies, según les diferencies que se producen al cutir los preseos en distintes zones de la so superficie.

Puxanza y cayente[editar | editar la fonte]

Como se dixo, la caxa de ritmos influyó decisivamente nel desenvolvimientu de la música electrónica, pero tamién en xéneros redoma como'l hip hop ente otros. La música discu dio bona cuenta d'ella al sustituyir la batería acústica por esti dispositivu, confiriéndo-y un soníu más potente y novedosu y que darréu s'hibridó n'estilos tan singulares como'l house. Hai que matizar, sicasí, que dende un principiu los soníos de les caxes de ritmos analóxiques yeren tomaos como burdas imitaciones de los acústicos, de cutiu desfamaos polos percusionistas más ortodoxos. Inclusive munchos músicos de los círculos electrónicos o dance pasar a la teunoloxía dixital en cuanto ésta fixo apaición. La paradoxa surdió a principios de los años 90 cuando se redescubrió'l soníu analóxicu. Paralelamente a la proliferación de módulos y sintetizadores dixitales con soníos “vintage” empezar a pagar cantidaes exorbitantes por aparatos totalmente analóxicos, ente ellos estes caxes de ritmos, llegando a surdir verdaderos puristes d'esti tipu de soníu.

Na segunda metá de los años 90 y en plena voráxine analóxica la firma Roland presentó un nuevu dispositivu: la Groovebox MC-303, que pasaba por ser un híbridu ente caxa de ritmos y sintetizador, dexando alteriar los soníos en tiempu real y con toa una escoyeta sonora de les sos máquines analóxiques (TR-808, 909, 606, TB-303, Juno, Serie SH, etc.), que, anque abondo complicada de programar causó ciertu raxón nun sector de la música electrónica que reclamaba un aparatu onde s'aunieren tolos soníos analóxicos d'ésitu.

Roland MC-303 Groovebox

Esti nuevu híbridu ente caxa de ritmos y sintetizador dio pasu a toa una nueva xeneración d'aparatos que pasaron a llamase máquines de grooves (groove machine n'inglés), corriente a la que se sumaron otres marques como Korg o Yamaha. Adulces la máquina de grooves, según la medría en prestaciones de secuenciadores soft y la teunoloxía de plug-in's fueron comiéndo-y terrenal a la caxa de ritmos, anque nun puede falase d'un cayente puramente dichu, sinón más bien d'una migración.

Korg Rhythm 55

Caxes de ritmu consideraes hestóriques[editar | editar la fonte]

  • 1978:

Roland CR-78

  • 1979:

Korg R-55

  • 1980:

Roland TR-808, [[Linn LM-1]], [[Oberheim DMX]].

  • 1982:

Roland TR-606, LinnDrum, [[Oberheim

DX]].

  • 1983:

Korg KPR-77

  • 1984:

Roland TR-909, [[Linn 9000]].

  • 1985:

Roland TR-707, [[Roland TR-727]].

  • 1986

Roland TR-505, [[Casio RZ-1]].

  • 1987

Roland TR-626

  • 1991

Yamaha RY30

Temes rellacionaes[editar | editar la fonte]


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]