Catherine Coleman

De Wikipedia
Catherine Coleman
Vida
Nacimientu Charleston[1]14 d'avientu de 1960[1] (63 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Familia
Casada con Josh Simpson
Estudios
Estudios Institutu Teunolóxicu de Massachusetts
Universidá de Massachusetts Amherst
Wilbert Tucker Woodson High School (en) Traducir
Llingües falaes inglés[2]
Oficiu química, oficiala de la fuerza aérea, astronauta, inxenieracientífica
Serviciu militar
Cuerpu militar Fuercia Aérea de los Estaos Xuníos
Graduación coronel (es) Traducir
Astronauta
Misiones STS-93 (es) Traducir STS-73 (es) Traducir Soyuz TMA-20 Expedición 26 (es) Traducir Expedición 27 (es) Traducir
Insinies de misión enllaz= enllaz= enllaz= enllaz=
Tiempu nel espaciu 259 440 minutos
cadycoleman.com
Cambiar los datos en Wikidata
Coleman y Valentina Tereshkova, la primer muyer en dir al espaciu, nel Centru d'Entrenamientu de Cosmonautes Gagarin, na Ciudá de les Estrelles, avientu de 2010.

Catherine 'Cady' Grace Coleman (14 d'avientu de 1960Charleston) ye una astronauta norteamericana, participante en tres misiones espaciales.

Estudiante d'intercambiu en Noruega na adolescencia, formar en química nel MIT en 1983, como miembru del Cuerpu d'Entrenamientu de los Oficiales de la Reserva, de la Fuercia Aérea de los Estaos Xuníos, xuniéndose a felicidá fuercia como teniente segunda, mientres estudiaba un máster, entrando nel serviciu militar activu en 1988 como investigadora química.

NASA[editar | editar la fonte]

En 1992 entró na NASA y clasificóse, dempués del entrenamientu, como especialista de misión. Foi al espaciu per primer vegada n'ochobre de 1995 na STS-73 Columbia, una misión que realizó estudios científicos qu'incluyíen biotecnologia, ciencia de combustión y física de fluyíos.

Volvió al espaciu en xunetu de 1999, na STS-93 tamién nel tresbordador Columbia, la primer misión d'un tresbordador STS comandado por una muyer, l'astronauta Eileen Collins, que punxo n'órbita'l Observatoriu Chandra de Rayos X, na cual foi la responsable d'asitiar el satélite na órbita apropiada operando'l brazu robóticu Canadarm, de la nave.

Dempués de la misión, Coleman siguió trabayando na NASA, como xefa d'operaciones y entrenamientu del brazu robóticu pa toles misiones del tresbordador espacial y de la Estación Espacial Internacional (ISS), hasta'l 15 d'avientu de 2010, cuando foi llanzada dende'l Cosmódromo de Baikonur, pa una misión de llarga duración na ISS, integrando la tripulación de la Soyuz TMA-20, que llevó los nuevos tripulantes de la Espedición 26, de la cual ella formó parte, a la Estación Espacial Internacional.[3] Coleman permaneció hasta 2011 na estación, integrando tamién la tripulación permanente de la Espedición 27.

Dempués cuasi seis meses n'órbita, retornó a la Tierra cola tripulación de la TMA-20, Dmitri Kondratyev y Paolo Nespoli, aterrizando cerca de Dzhezkazgan, en Kazakstán, el 24 de mayu de 2011[4]

Talentu musical[editar | editar la fonte]

Casada con un artista plásticu, Coleman ye flauteru y llevó delles flautes nes sos misiones a la ISS, incluyendo dos daes por integrantes de la banda irlandesa The Chieftains y una regalada por Ian Anderson, líder y flautera de Jethro Tull, el so ídolu. N'abril de 2011, ella tocó en direutu dende l'espaciu un dueto con Anderson, pa celebrar los 50 años del viaxe de Yuri Gagarin.[5] Nel mesmu mes, ella tamién tocó en direutu dende la ISS en videoconferencia pal públicu del conciertu de Tull en Moscú, n'otra de les conmemoraciones de los 50 años del primer home nel espaciu.

Coleman formó un grupu musical llamáu Bandella, xunto colos astronautes Chris Hadfield, Steen Robinson y l'esposa del astronauta Donald Pettit, Micky. En mayu de 2014, participó n'otru conciertu Tierra-espaciu xunto con una coral d'estudiantes del Texas y músicos nel Centru Espacial Johnson, y l'astronauta xaponés Koichi Wakata, comandante de la Espedición 39 de la ISS, n'órbita nel espaciu.[6]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Identificador biográfico NASA: coleman.
  2. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: ntk20221150341. Data de consulta: 8 febreru 2023.
  3. NASA Television Will Air Next Soyuz Landing And Launch - Media Advisory : M10-164A - November 18, 2010
  4. Soyuz crew safely at home
  5. «Space flutes salute Yuri Gagarin».
  6. «Do espaço, astronauta xúnese em tempo real a alcuerdo de estudantes dos EUA» (portugués). O Estáu de S. Paulo (2 de mayu de 2014). Consultáu'l 3 de mayu de 2014.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]