Catalina de Xénova

De Wikipedia
Catalina de Xénova
Vida
Nacimientu Xénova5 d'abril de 1447
Nacionalidá República de Xénova
Muerte Xénova15 de setiembre de 1510 (63 años)
Causa de la muerte cáncanu d'estómagu
Familia
Casada con Giuliano Adorno
Hermanos/es Niccolò Fieschi (es) Traducir
Pueblu Fieschi (familia) (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes italianu[1]
Oficiu relixosa cristianaenfermera
Santoral
15 de setiembre
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Orde relixosa Tercer Orde de San Franciscu
Cambiar los datos en Wikidata
Santa Catalina de Xénova

Santa Catalina de Xénova o Catalina Fieschi (Xénova, 1447 - 1510), de familia noble, fía de Jaime Fiesco y Francesca di Negru, nieta de Roberto, hermanu del Papa Inocencio IV.

Almirable ye la so aición ente los probes y enfermos, especialmente mientres la plaga qu'afaró a Xénova en 1497 a 1501.

La so vida[editar | editar la fonte]

Los padres de Santa Catalina fueros: Jacopo Fieschi y Francesca di Negru, dambos pernomaos italianos. La so familia tuvo una conexón papal, Roberto, güelu de la santa y hermanu del Papa Inocencio IV. Jacopo convertir en Virréi de Nápoles.

Catalina deseyaba entrar a un conventu alredor de los 13 años, inspirada na so hermana Limbania, quien yera relixosa agustina, pero'l confesor refugar pola so tienra edá, dempués de lo cual ella paez poner lloñe esta idea ensin más tentatives. A los 16 años casar por deseos de los sos padres con un noble xenovés, Giuliano Adornu. El so matrimoniu foi probablemente una aición pa terminar la engarradiella ente los sos dos families. El matrimoniu ensin fíos resultaba en desgracia; Giuliano tornóse deslleal y violentu, lo cual convirtió la vida de la so esposa nuna miseria. Los detalles son escasos, pero paez a lo menos claro que Catalina pasó los primeros cinco años de la so unión na sumisión silenciosa, murnia al so home; diez años dempués de la so unión, ella rogó a Dios que por trés meses caltener enferma en cama de cuenta que ella pudiera escapar del so matrimoniu, pero'l so rezu nun foi escucháu.

Conversión[editar | editar la fonte]

Convertir por una esperiencia mística'l 22 de marzu de 1473, que marcó l'empiezu de la so vida nuna fonda unión con Dios na oración ensin usar formes d'oración como'l rosariu. Empezó a recibir la Comunión cuasi diariamente, una práutica desaxeradamente rara pa les persones llaiques de la Edá Media.

Ella combinó esto col serviciu desinteresáu a los enfermos de Xénova, nel cual el so maríu xunir a ella, al que tamién convirtió. Dempués aportó a Franciscanu terciariu, pero ella nun se xunió a nenguna orde relixosa. Santa Catalina convirtióse eventualmente en direutora y tesorera del hospital.

Ella morrió en 1510, escosada por trabayos de cuerpu y alma. La so muerte foi lenta con dellos díes de dolor y sufrimientu mientres esperimentaba visiones y bazcuyaba ente la vida y la muerte.

Enseñanza espiritual[editar | editar la fonte]

Per cerca de 25 años, Santa Catalina, anque diba con frecuencia a la confesión, nun podía abrir la so mente faía cualquier persona, pero a finales de la so vida designáron-y al Padre Marabotti pa ser el so guía espiritual. Él fuera direutor del hospital onde'l so home morrió en 1477. A él, Santa Catalina esplicó-y el so estaos, pasáu y presente, y él compiló les memories. Mientres esti periodu, la so vida foi dedicada solamente a la so rellación con Dios, al traviés de la "inspiración interior".

En 1551, 41 años dempués de la so muerte, un llibru alrodiu de la so vida y enseñances foi publicáu, tituláu "Llibru de la vita mirabile et dottrina santa de la Beata Caterinetta de Genoa". Esta ye la fonte de les sos "Diálogos de l'Alma y del Cuerpu" y el so "Tratáu del Purgatoriu", los que fueron impresos xebradamente. La so autoría d'estos escritos foi refugada, y creíase qu'otru místicu, el agustino Canonesa Battistina Vernazza, que vivió nun conventu en Xénova dende 1510 hasta la so muerte en 1587 editara los dos obres, una suxerencia desacreditada por estudios recién, qu'atribúi una gran parte de los dos obres a Santa Catalina, a pesar de qu'estos escritos tuvieren la so forma lliteraria final namái dempués de la so muerte.

Beatificación y canonización[editar | editar la fonte]

Los sos escritos fueron revisaos pola Santa Sede y pronunciaron que conteníen doctrina que, por sigo sola probaba la so santidá. Foi beatificada en 1675 pol papa Clemente X y canonizada en 1737 pol papa Clemente XII. Los sos escritos aportaron a fonte d'inspiración pa otros líderes relixosos como San Roberto Belarmino, San Franciscu de Sales y el cardenal Henry Edward Manning. La so fiesta llitúrxica ye celebrada'l 15 de setiembre. El Papa Pío XII declarar patrona de los hospitales d'Italia. Ye patrona de la so ciudá.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]