Catalina d'Anjou d'Hungría

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Catalina d'Anjou d'HungríaPicto infobox character.png
Vida
Nacimientu sieglu XIV
Muerte 1355 [[(Gregorianu)]]
Familia
Padre Carlos I de Hungría
Casada con Henry II, Duke of Świdnica (en) Traducir
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa d'Anjou-Sicilia
Oficiu
Cambiar los datos en Wikidata

Catalina d'Hungría († 1355) yera fía del rei Carlos I Roberto d'Hungría. El nome de la so madre ye inciertu, pos se presume que'l rei tuvo delles esposes y alderícase entá los nomes y procedencies de les mesmes. Catalina pertenecía a la Casa d'Anjou-Hungría.

Biografía[editar | editar la fonte]

Los sos güelos paternos yeren Carlos Martel d'Anjou-Sicilia y Clemencia d'Habsburgu. Créese que la so madre pudo ser María Piast de Polonia, la segunda esposa de Carlos Roberto. A la muerte de la so madre, el rei húngaru casóse con Beatriz de Luxemburgu, fía del emperador Enrique VII del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu alredor de setiembre de 1318. Tres la puesta muerte de Beatriz, Carlos Roberto tomó como cuarta esposa a Isabel de Kuyavia, fía del rei polacu.

En 1338 Catalina foi apurrida como esposa al duque polacu Enrique II de Świdnica, col cual tuvo una fía Ana de Swidnica. Catalina enviudó ente 1343 y 1345, y camudóse a la corte del so hermanu Luis I d'Hungría en Visegrado, llevándose consigo a la so pequeña fía Ana. Foi criada en dicha corte, y a los 11 año Ana foi prometida en matrimoniu a Carlos IV de Luxemburgu, el fíu y socesor del emperador xermánicu.

El matrimoniu entamáu yera parte d'una estratexa del rei húngaru, que pretendía xunir estrechamente les dos Cases reinantes. Finalmente Luis I tomó como esposa a Margarita de Luxemburgu, fía de Carlos IV de Luxemburgu y la so primer esposa, anque la so puesta muerte nun xeneró descendientes. Ana, per otra parte, antes de finar en 1362, dio a lluz a Wenceslao de Luxemburgu en 1361, el futuru Wenceslao IV de Bohemia y Rei de Romanos.

Lo qu'asocedió con Catalina dempués d'estos alcuerdos matrimoniales ye inciertu a partir de 1345, pero sábese que finó en 1355.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Dümmerth, D. (1982). Az Anjou-ház Nyomában. Budapest, Hungría: Panoráma kiadó.


Catalina de Anjou de Hungría