Castiellu de Tarifa

Coordenaes: 36°00′42″N 5°36′10″W / 36.0117°N 5.6027°O / 36.0117; -5.6027
De Wikipedia
Castiellu de Tarifa
Bien d'Interés Cultural
Castillo de Guzmán El Bueno (es)
Castiellu, monumentu y Castiellu
Llocalización
País España
Autonomíasimple Andalucía
Provincia provincia de Cádiz
Conceyu Tarifa
Coordenaes 36°00′42″N 5°36′10″W / 36.0117°N 5.6027°O / 36.0117; -5.6027
Castiellu de Tarifa alcuéntrase n'España
Castiellu de Tarifa
Castiellu de Tarifa
Castiellu de Tarifa (España)
Patrimoniu
BIC RI-51-0000499[1]
Cambiar los datos en Wikidata

El castiellu de Tarifa, tamién denomináu castiellu de Guzmán el Bonu o de los Guzmanes ye una fortaleza medieval asitiada na llocalidá andaluza de Tarifa, España. Magar s'alcontraron nel so interior restos d'estructures romanes, la construcción actual ye obra de dómina califal. Dende'l momentu de la so construcción vieno exerciendo funciones militares rellacionaes cola so posición estratéxica nel estremu sur de la península ibérica y l'estrechu de Xibraltar.

Anque la so primitiva función foi la defensa de la ciudá de Tarifa mientres la Reconquista foi restaurada nel sieglu XVII por que cumpliera funciones de defensa frente a los ataques de pirates berberiscos y mientres la Guerra de la Independencia foi'l centru d'operaciones de les tropes españoles na resistencia tarifeña. Entá güei, el castiellu ye propiedá del Ministeriu de Defensa siendo declaráu Bien d'Interés Cultural en 1931.[2]

Alcázar dende'l patiu d'armes occidental.

El castiellu de Tarifa tien planta trapezoidal afaciéndose a la escarpia del terrén nel que s'atopa construyíu. Ta formáu por un nucleu orixinal califal, el alcázar puramente dichu, formáu por sillares a lluria y carbonizu. N'el so murios alternen llenzos d'ente 6,7 y 9,4 metros de llargor con 15 torres robustes de les que se caltienen 13 y que destaquen por una escasa proyeición horizontal (ente 190 y 210 cm) al respective del so frente (d'unos 3,9 metros salvu nes torres esquineres).[3] Tol conxuntu atópase coronáu por almenes de punta de diamante añadíes tres la conquista castellana. Esti alcazre foi mandáu construyir por Abd al-Rahmán III nel añu 930.[4]

Al esterior asítiase una barbacana de mampostería, tamién de fábrica castellana, en tol perímetru del alcazre con adarve y almenes que dexa un estrechu pasiellu cola construcción central. La barbacana n'orixe arrodiaba tola medina de Tarifa, quedando'l castiellu nel ángulu suroeste, pero anguaño perdióse la mayor parte d'ésta tres la crecedera de la ciudá.[5]

Vista de les torres califales y muriu de contención modernu. Al fondu repara la torre albarrana llamada "de Guzmán el Bonu".
Llábana conmemorativa de la fundación del castiellu

Nel estremu más occidental del castiellu atopa la torre albarrana de planta octogonal denomada torre de Guzmán el Bonu que forma parte de la barbacana y comunicábase col castiellu al traviés d'una coracha. Nel llenzu de la coracha atópase la denomada Puerta gótica, que comunica'l paséu de ronda dende l'esterior. L'accesu al castiellu realizar pol so llau oeste magar l'accesu orixinal tuvo d'asitiase nel otru estremu, ellí dende onde se comunicaba cola medina y onde anguaño s'atopa una puerta del periodu de los reinos de Taifa. L'accesu actual ta formáu por un arcu de mediu puntu y bóveda de cañón que da accesu al patiu d'armes oeste con edificaciones del sieglu XVI que fueron parte del Palaciu del Marqués de Tarifa, Fadrique Enríquez. Un segundu patiu d'armes, mayor que l'anterior, ta asitiáu na parte este y tien un pozu y construcciones de los sieglos XVI y XVIII.[5][6] La torre de Guzmán el Bonu sirvió d'inspiración a la torre del homenaxe del Castiellu de Santiago de Sanlúcar de Barrameda.[7]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «base de datos de monumentos de Wiki Loves Monuments» (13 payares 2017).
  2. Andalucía.org (ed.): «Castiellu de Guzmán el Bonu». Consultáu'l 10 d'abril de 2014.
  3. Pérez-Malumbres Landa, Alejandro. «Les puertes califales del castiellu de Tarifa». Aljaranda (75). ISSN , Páxs.. http://www.aytotarifa.com/cultura/aljaranda/A75/puertes_califales.pdf. 
  4. Gurriarán, Pedro et al. (2009). «Un aproximamientu a les intervenciones patrimoniales sobre'l castiellu de Guzmán el Bonu. Periodu 2004-2010». Aljaranda (72). ISSN , Páxs.. http://www.aytotarifa.com/cultura/aljaranda/A72/archivos/obrascastillo.pdf. 
  5. 5,0 5,1 Sierra Muñoz, María Rosa (1989). «El Castiellu de Los Guzmanes en Tarifa, un modelu de fortaleza califal». Almoraima (1). ISSN 1133-5319 páxs. 15-27. http://mancomunidadcg.org/IECG/doc/revistes/Almoraima%201-Articulo%202.pdf. 
  6. Institutu andaluz de Patrimoniu históricu (ed.): «El Castiellu de Guzmán el Bonu». Consultáu'l 10 d'abril de 2014.
  7. Antonio Romero-Doráu. "torres poligonales_de_los castiellos_de_Tarifa_y_Sanl%C3%BAcar_de_Barrameda_emblemes_arquitect%C3%B3nicos_de_la casa_de_Medina_Sidonia Les torres poligonales de los castiellos de Tarifa y Sanlúcar de Barrameda: emblemes arquiteutónicos de la casa de Medina Sidonia". El Rincón malillo. Anuariu del Centru d'Estudios de la Mariña Noroeste de Cádiz. Nº 4. Sanlúcar de Barrameda. 2014. Páxs. 14-18.