Casillas (Ávila)

Coordenaes: 40°19′27″N 4°34′21″W / 40.324166666667°N 4.5725°O / 40.324166666667; -4.5725
De Wikipedia
Casillas
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia d'Ávila
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcaldesa de Casillas (es) Traducir María Beatriz Díaz Morueco (es) Traducir
Nome oficial Casillas (es)[1]
Códigu postal 05428
Xeografía
Coordenaes 40°19′27″N 4°34′21″W / 40.324166666667°N 4.5725°O / 40.324166666667; -4.5725
Casillas alcuéntrase n'España
Casillas
Casillas
Casillas (España)
Superficie 12 km²
Altitú 1012 m
Llenda con Santa María del Tiétar, Rozas de Puerto Real, El Tiemblo, El Barraco y Sotillo de la Adrada
Demografía
Población 663 hab. (2023)
- 334 homes (2019)

- 304 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.42% de provincia d'Ávila
0.03% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 55,25 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
casillas.es
Cambiar los datos en Wikidata

Casillas ye una llocalidá y conceyu español, perteneciente a la provincia d'Ávila, na comunidá autónoma de Castiella y Lleón. Atopar nel Valle del Tiétar.

Símbolos[editar | editar la fonte]

Escudu de Casillas.
Escudu de Casillas.

L'escudu heráldicu y la bandera municipal fueron aprobaos oficialmente'l 14 d'agostu de 1998. L'escudu se blasona de la siguiente manera:

«Escudu cortáu. Primero de plata una castañal, arrincáu de sinople cantonado de dos cases de gules, esclariaes de plata. Segundu d'azur castiellu d'oru esclariáu de gules. Al timbre, Corona Real zarrada.»

La descripción de la bandera ye la siguiente:

«Bandera rectangular, de proporciones 2/3 formada por dos franxes verticales iguales, blanca, con una casa colorada xunto al estil y azul a la batiente.»

Xeografía[editar | editar la fonte]

Casillas es un municipio que está situado al sur de la provincia d'Ávila, en la vertiente meridional de las estribaciones de la Sierra de Gredos, en el inicio del valle del Tiétar.

Está rodeado de un gran bosque de castaños y robledales en las lomas de la montaña, cerca del nacimiento del río Tiétar.

La llocalidá linda con al suroeste con el municipio de Sotillo de la Adrada, al sur con Santa María del Tiétar, al norte con El Barraco y al oeste con el municipio madrileño de Rozas de Puerto Real.

Noroeste: Sotillo de la Adrada Norte: El Barraco Noreste: El Tiemblo
Oeste: Sotillo de la Adrada Este: Rozas de Puerto Real (Comunidá de Madrid)
Suroeste: Sotillo de la Adrada Sur: Sotillo de la Adrada Sureste: Santa María del Tiétar

Clima[editar | editar la fonte]

El municipio de Casillas presenta una precipitación media anual de 978 mm y una temperatura media anual de 12,10 °C. La media de temperaturas mínimas del mes más frío es de 1,10 °C, y la de temperaturas máximas del mes más cálido de 30,20 °C.[3]

Historia[editar | editar la fonte]

Conceyu de Casillas.

Incluyida dientro de la estensión de 242,60 km² que-y fueron concedíos a La Adrada, el 14 d'ochobre de 1393, fecha na que se constituyó como villa, la so historia tuvo amestada a la d'esti pueblu, daos los venceyos tanto xurisdiccionales como territoriales qu'esistíen ente dambos.

Comunicaciones[editar | editar la fonte]

La principal vía d'accesu al conceyu y al restu del Valle del Tiétar ye por aciu la cercana carretera comarcal C-501, más conocida como Autovía de los banzaos. Esta carretera parte de la llocalidá madrilana d'Alcorcón y transita por tol valle pasando pola capital de la contorna, Arenas de San Pedro, y rematando na llocalidá estremeña de Plasencia.

La entrada a Casillas puede faese por aciu dos puntos, siempres pasando pola citada carretera comarcal. El primer puntu ye por aciu la glorieta que s'atopa nel quilómetru 70 de la C-501, nun llugar llamáu llocalmente como La Venta. L'otru puntu d'accesu a Casillas realízase tomando la carretera de Casillas que naz na llocalidá vecina de Sotillo de la Adrada y que comunica dambes de forma direuta.

Casillas dispón d'un serviciu regular d'autobús proporcionáu pola empresa El Gatu S.L. que xune la llocalidá abulense con Madrid y que transita poles llocalidaes vecines, lo que comunica al pueblu coles mesmes de forma regular.

Población[editar | editar la fonte]

El conceyu tien una población de 849 habitantes (INE, 2008) llegando a crecer na dómina veraniega. Esta población caltúvose, teniendo llixeres variaciones, mientres la segunda parte del sieglu.

Gráfica d'evolución demográfica de Casillas ente 1900 y 2017

     Población de derechu (1900-1991) o población residente (2001) según los censos de población del INE.[4]      Población según el padrón municipal de 2017 del INE.

Xentiliciu[editar | editar la fonte]

El xentiliciu de los habitantes de Casillas ye «casillanos».

Cultura[editar | editar la fonte]

Gastronomía[editar | editar la fonte]

La gastronomía de Casillas ye la típica montañesa d'Ávila, con predominiu de carnes nos segundos platos. La riqueza del so suelu dexa complementos bien variaos en cuestión de frutes y verdures con productos frescos de la tierra.

Unu de los sos platos típicos son les pataques revolconas (pataques y pimentón, al que se añedir productos cárnicos de la matanza).

Na dómina serondiega y pa combatir los primeros rigores de la seronda, destaca'l so frutu secu estrella: la castaña. Mientres un mes gran parte de los habitantes dedícase a recoyer les castañes pa consumu propiu o bien pa la so venta a la cooperativa del pueblu. La castaña consúmese cruda o asada preferentemente.

Festividaes[editar | editar la fonte]

Les fiestes n'honor a San Sebastián son el 20 de xineru participando nelles tola llocalidá, combinándose na mesma la celebración relixosa y algazara popular.

Per otru llau, el 13 de xunu celebrar na llocalidá la festividá de San Antonio vistiéndose la llocalidá de color y entusiasmu arimándose ésti a tolos habitantes y visitantes de Casillas .

Educación[editar | editar la fonte]

El colexu públicu de Casillas, onde s'imparte educación Infantil y Primaria, atópase incluyíu nel C.R.A. Alto Tiétar, nel cual, amás de dicha llocalidá, atópense los colexos de dellos pueblos de la zona como Higuera de las Dueñas , Santa María del Tiétar y Navahondilla.

De la mesma la llocalidá cunta con una biblioteca municipal con más de cinco mil exemplares pa la so llectura y préstamu amás de diversos equipos pa la conexón a Internet gratuitamente.

Otra actividá cultural ye la que se desenvuelve nel telecentro de Casillas onde s'ufierten diversos cursos pa neños y adultos amás de dar accesu a Internet de forma gratuita.

Muséu[editar | editar la fonte]

Muséu Etnográficu "La Resina asitiáu na Paraxa "L'Amanadiza", consta de dos esposiciones:

- Chozo I: Esposición permanente dedicada a la resina.

- Chozo II: Sala con esposiciones itinerantes.

Nel muséu fai un percorríu rápidu por una de les actividaes que mientres muncho tiempu xeneró una gran fonte de trabayu en Casillas: la resina.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. 2,0 2,1 «RESOLUCIÓN de 14 d'agostu de 1998, de la Diputación Provincial de Ávila, referente a la aprobación del escudo heráldico y la bandera municipales del Ayuntamiento de Casillas.» (castellano). Boletín Oficial del Estado nᵘ 215. Gobierno de España (8 de setiembre de 1998). Consultáu'l 20 de mayu de 2013.
  3. Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente. «Datos físicos de municipio - Casillas.». Visor del programa SIGA. Archiváu dende l'orixinal, el 9 de xunetu de 2012. Consultáu'l 22 de mayu de 2013.
  4. Instituto Nacional de Estadística (España) (ed.): «Alteraciones de los municipios en los Censos de Población desde 1842 - Casillas». Consultáu'l 26 d'ochobre de 2012.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]