Casa de Glücksburg

De Wikipedia
Casa de Glücksburg
dinastía
Parte de Schleswig-Holstein-Sonderburg (es) Traducir y Casa de Oldemburgo (es) Traducir
Formáu por Mountbatten-Windsor, familia real danesa (es) Traducir, familia real griega (es) Traducir, Familia real noruega (es) Traducir y Casa de Monpezat (es) Traducir
Estáu Dinamarca, Reinu de Dinamarca, Reinu de Grecia, Reinu d'Islandia, Noruega y Reinu Xuníu
Fundador/a Federico Guillermo de Glücksburg (es) Traducir
Creación 1825
Cambiar los datos en Wikidata

La Casa de Schleswig-Holstein-Sonderburg-Glücksburg (en danés: Slesvig-Holsten-Sønderborg-Lyksborg), llamada tamién Casa de Glücksburg, por tener el so orixe en Glücksburg, ciudá del norte d'Alemaña, ye la dinastía reinante en Dinamarca y Noruega, y foi la casa de los reis de Grecia hasta l'abolición de la monarquía nesi país. El so lema ye "Ισχύς μου ἡ ἀγάπη τοῦ λαοῦ" (Iskhýs mou hē agápē toû laoû, qu'en griegu significa "La mio fuercia ye l'amor del pueblu").

Cuntar ente los sos miembros, la reina Sofía d'España y el duque Felipe d'Edimburgu. Ye una caña de la dinastía de los Oldenburg, casa real danesa descendiente del rei Cristián III. Esta particular caña de la realeza de Dinamarca provién del ducáu de Schleswig-Holstein-Sonderburg-Beck. Esti postreru depués llamaríase Glücksburg y camudó el so títulu d'alcuerdu a los deseos del duque Federico Guillermo de Schleswig-Holstein-Sonderburg-Glücksburg, que tuvo casáu cola princesa Luisa Carolina de Hesse-Kassel, una nieta del rei Federico V de Dinamarca.

Nin el ducáu de Beck nin el de Glücksburg yeren soberanos del so territoriu, ellos ocuparon el feudu a los duques de Schleswig y Holstein - el rei de Dinamarca y (antes de 1773) al ducáu de Holstein-Gottorp.

Cristián IX, el cuartu fíu de Federico Guillermo, foi escoyíu pol rei Federico VII de Dinamarca, quien nun tenía fíos, pa ser el so herederu. Como Cristián casóse cola prima hermana de Federico, Luisa de Hesse. Guillermo, el segundu fíu del príncipe herederu a la corona Cristián y la princesa Luisa, foi escoyíu rei de Grecia el 30 de marzu de 1863 p'asoceder al depuesta representante de la casa de Wittelsbach, Otto de Grecia, y tomó el nome de Jorge I de Grecia. El so padre convertir en rei de Dinamarca tomando'l nome de Cristián IX el 15 de payares de 1863. El príncipe Carlos, segundu fíu de Federico VIII de Dinamarca, el fíu mayor de Cristián IX, tresformar en rei de Noruega'l 18 de payares de 1905 llamándose Haakon VII de Noruega. Les fíes de Cristián IX: Alexandra de Dinamarca y Dagmar de Dinamarca (quien se llamaría depués María Feodorovna), casóse con Eduardu VII del Reinu Xuníu y Alexandru III de Rusia, respeutivamente. Lo que significa que pa 1914, los descendientes del rei Cristián IX asumieren cuasi tantos tronos europeos como los descendientes de la reina Victoria.

Ducáu de Glücksburg (1825-1931), ducáu de Schleswig-Holstein (1931-presente)[editar | editar la fonte]

El castiellu de Glücksburg, unu de los castiellos renacentistes más importantes del norte d'Europa.

Reis de Dinamarca, 1863-presente[editar | editar la fonte]

Reis de Grecia, 1863-1973[editar | editar la fonte]

Reis de Noruega, 1905-presente[editar | editar la fonte]

Otros miembros notables[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]