Casa consistorial de Sevilla

Coordenaes: 37°23′19″N 5°59′40″W / 37.38869°N 5.99444°O / 37.38869; -5.99444
De Wikipedia
Conceyu de Sevilla
Bien d'Interés Cultural
Ayuntamiento (es)
Casa Conceyu
Llocalización
País España
Autonomíasimple Andalucía
Provincia provincia de Sevilla
Conceyu Sevilla
Coordenaes 37°23′19″N 5°59′40″W / 37.38869°N 5.99444°O / 37.38869; -5.99444
Casa consistorial de Sevilla alcuéntrase n'España
Casa consistorial de Sevilla
Casa consistorial de Sevilla
Casa consistorial de Sevilla (España)
Historia y usu
Apertura1527
Dueñu Conceyu de Sevilla
Arquiteutura
Arquiteutu/a Diego de Riaño
Demetrio de los Ríos
Balbino Marrón
Estilu plateresco (es) Traducir
Patrimoniu
BIC RI-51-0000892[1]
Cambiar los datos en Wikidata

La casa consistorial de Sevilla, n'España, constitúi una de les muestres más notables de l'arquiteutura plateresca, y ye la sede principal del Conceyu de Sevilla.

Historia[editar | editar la fonte]

Emblemes de Carlos V, na decoración del sieglu XVI de la casa consistorial de Sevilla.

En 1526, arriendes de la boda, celebrada en Sevilla, del emperador Carlos V cola so prima Sabela de Portugal, siéntese la necesidá de construyir un edificiu pal conceyu que fuera representativu del poder y l'importancia de la ciudá na dómina.

Hasta entós el Conceyu o Cabildru de Sevilla tuviera la so sede nunes cases de la corrolada de les Llameres, llugar que güei ye ocupáu pola plaza de la Virxe de los Reis, al llombu de la catedral. Pal nuevu edificiu escuéyese la plaza de San Francisco, que yera un llugar céntrico y comercial, delantre del conventu que-y daba nome y enfrente de l'audiencia.

Les obres empiecen so la direición del arquiteutu Diego de Riañu, al qu'hai que considerar autor de trazar y que dirixó les obres ente 1527 y el so fallecimientu en 1534. Encargóse-y que llabrara una construcción de piedra, duradera y con fachaes a la plaza Mayor ante'l conventu de San Francisco. D'esta miente, esti maestru executó'l sector meridional del Conceyu, que fai frente anguaño a la plaza de San Francisco, el arquillo de comunicación col monesteriu franciscanu y dos plantes recubiertes de relieves platerescos con representaciones de personaxes históricos y míticos, heráldiques y emblemes alusivos a los fundadores de la ciudá.

Fachada de la casa consistorial de Sevilla, a la plaza de San Francisco.
Fachada principal de casa consistorial de Sevilla, a la plaza Nueva.

Nel sieglu XIX, tres el valtamientu del conventu de San Francisco, entámase una reforma del edificiu, executada por Demetrio de los Ríos y Balbino Marrón, quien trazaron una nueva fachada principal, empobinada a la plaza Nueva, de corte neoclásicu. De la mesma, reorganizaron l'interior alredor de dos patios y una gran escalera.

Edificiu[editar | editar la fonte]

Esterior[editar | editar la fonte]

Fachada a plaza de San Francisco[editar | editar la fonte]

La fachada desenvolver con marcada horizontalidá articulada por aciu una composición arquitectónica precisa, distribuyida en cinco módulo, con dos plantes, recubiertes de relieves platerescos que s'amuesa en fustes y dinteles cubiertos con vibrantes talles escultóriques que tien como elementos grutescos d'acentu florentín, escudos heráldicos, emblemes alusivos a la xusticia, l'harmonía y el bon gobiernu, representaciones de personaxes amestaos a la ciudá como Hércules, Xuliu César que dio'l primer Cabildru, y l'Emperador Carlos que fizo de Sevilla una de les capitales del so imperiu. Esti llabor de talla foi llevada a cabu por artistes procedentes de bien diversos llugares ente los que destaquen Juan de Begines, Diego Guillén, Hernando de Texer, Pedro de Pamanes, Pedro de Guadalupe y Toribio de Llébana.

El arquillo que nel so momentu daba pasu al conventu de San Francisco, y qu'anguaño comunica cola plaza Nueva, foi construyíu so la direición de Juan Sánchez, socesor ente 1535 y 1540, de les obres de Diego de Riañu.

Fachada principal a plaza Nueva[editar | editar la fonte]

La fachada principal que da a la plaza Nueva rematar en 1867, executada por Demetrio de los Ríos y Balbino Marrón.

Interior[editar | editar la fonte]

Planta baxa[editar | editar la fonte]

Na planta baxa asítiense:

  • Apeaderu (accesu al edificiu), sala rectangular, paralela a la fachada a la plaza de San Francisco, con elementos híbridos ente'l góticu y el renacentista platerescu *

Antecabildo cola escalera, que s'estrema en dos tramos estremaos, unu con bóveda cuasi plana y otru cubiertu por cúpula, dambos executaos por Juan Sánchez.

  • Cabildru Baxu o sala Capitular, con una magnífica bóveda, con casetones nos que s'atopen esculpildas imáxenes de reis. La sala atopa cubierta arrodiada por una doble fila de bancos, los murios presenten un frisu con medallones y grutescos.
  • Sala del Xulgáu, xunto al arquillo y ensin comunicación coles anteriores.

Primer planta[editar | editar la fonte]

La escalera desagua nel antepar de la planta alta, na que s'atopen:

  • Biblioteca, dende la que s'apuerta a la sala Capitular Alta.
  • Sala capitular alta, cubierta de alfarje de madera acasetonado. Anguaño espónense nesta cortil dalgunes de les pintures municipales más importantes, como son la Inmaculada y el Semeya de Fray Pedro de Oña, de Zurbarán, La procesión de santa Clara y La derrota de los sarracenos de Valdés Leal.
  • Salón Colón, tamién denomináu salón de los Borbones, nel que s'atopen una serie de semeyes reales. Nél celebren los plenos municipales dende 2008.
  • Comedor de Gala, con una galería de semeyes de personaxes rellacionaos cola ciudá.
  • Sala del Archivu.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • ALFREDO MORALES, MARÍA JESÚS SANZ, JUAN MIGUEL SERRERA Y ENRIQUE VALDIVIESO, Guía artística de Sevilla y la so provincia. ISBN 84-7798-210-4
  • Arquiteutura renacentista. Historia de l'arquiteutura española. Tomu 3. Editorial Planeta. 1986.
  • Alfredo J. Morales, Arquiteutura del XVI en Sevilla. Morales. Cuadiernos d'Arte Español. 1992.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]