Letters from Iwo Jima

De Wikipedia
(Redirixío dende Cartes dende Iwo Jima)
Letters from Iwo Jima
Datos
Títulu orixinal 硫黄島からの手紙 (ja)
Xéneru cine bélicu[1], cine dramáticu[1], cine históricu y película basada nun llibru
País d'orixe Estaos Xuníos
Estrenu 2006
22 febreru 2007 (Alemaña)
Idioma orixinal xaponés y inglés
Duración 141 min
Llugar de la narración Xapón y Iōtō (es) Traducir
Rodaxe Islandia, Malibu, Xapón y Leo Carrillo State Park (en) Traducir
Color en color
Ficha téunica
Direición Clint Eastwood[3]
Producción Clint Eastwood, Steven Spielberg y Robert Lorenz
Productor executivu Paul Haggis
Guión Iris Yamashita
Paul Haggis
Música Kyle Eastwood
Fotografía Tom Stern
Edición Joel Cox
Diseñador de producción Henry Bumstead
Repartu Ken Watanabe[3], Kazunari Ninomiya[3], Yuki Matsuzaki[3], Luke Eberl, Tsuyoshi Ihara[3], Ryo Kase (es) Traducir, Nakamura Shidō II (es) Traducir, Eijiro Ozaki[3], Jeremy Glazer[4], Mark Moses[4], Roxanne Hart[4], Ryan Carnes[5], Mathew Botuchis[5], Ryan Kelley[5] y Nori Bunasawa
Ver llista completa
Compañíes
Productora DreamWorks Pictures (es) Traducir, Malpaso Productions (es) Traducir, Amblin Entertainment (es) Traducir y Warner Bros.
Distribuidora InterCom y Netflix
Costu 19 000 000 $[6]
Recaldación 68 673 228 $
Premios y nominaciones
Premios
Nominaciones
Calificaciones
FSK FSK 16 (es) Traducir
JMK free from 16 years (en) Traducir
Medierådet pa mayores de 15 años[7]
Flags of Our Fathers Letters from Iwo Jima
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Letters from Iwo Jima (Cartes dende Iwo Jima n'asturianu) ye una película d'Estaos Xuníos de 2006, producida y empobinada por Clint Eastwood, qu'al pie de Flags of Our Fathers, completa'l dípticu d'esti direutor sobre la Batalla de Iwo Jima, asocedida nel océanu Pacíficu mientres la II Guerra Mundial. Protagonizada por Ken Watanabe, Kazunari Ninomiya, Tsuyoshi Ihara, Ryo Kase, Shidou Nakamura, Nae, Hiroshi Watanabe, Takumi Bandu y Yuki Matsuzaki nos papeles principales. La película amuesa la batalla dende la perspeutiva xaponesa.[8]

Argumentu[editar | editar la fonte]

En 2005, unos arqueólogos xaponeses esquicen túneles en Iwo Jima y atopen daqué soterráu nel suelu.

La película recula a Iwo Jima en 1944. Un soldáu rasu ta llevando a cabu la xera de cavar trincheres con sacos de sable a remolera na sablera. Saigo, un panaderu adolescente, foi reclutado pol Exércitu Imperial Xaponés a pesar de la so mocedá y l'embaranzu de la so esposa. Saigo quexar al so amigu Kashiwara que tendríen de dexar que los norteamericanos tomen Iwo Jima. Al escucha-yos, un enfurecido capitán Tanida empieza a cuti-yos brutalmente por "conspirar con pallabres antipatriotas". Coles mesmes, el xeneral Tadamichi Kuribayashi llega a tomar el mandu de la guarnición y de momentu empecipia una inspeición de les defenses de la isla.

Kuribayashi ordena al capitán Tanida que dexe de cuti-yos, yá que nun pueden dexase'l luxu de mancar a los sos propios soldaos, ya instrúyelu a negar les raciones de comida a Saigo y Kashiwara. Dempués de completar la so inspeición, Kuribayashi recibe males noticies del Teniente Coronel Barón Takeichi Nishi, un vieyu amigu y campeón olímpicu de saltu hípicu. La Flota Combinada xaponesa, de que'l so sofitu dependía la isla, foi destruyida na Batalla del Golfu de Leyte. Disgustáu, Kuribayashi diz-y a Nishi, "El Cuartel Xeneral Imperial non yá engaña a la xente, sinón a nós tamién."

A otru día, la guarnición de Kuribayashi empieza a construyir túneles defensivos sol Monte Suribachi. Esplica que los militares d'Estaos Xuníos van tomar les sableres con rapidez, y que namái les defenses soterrañes tienen una oportunidá de resistencia. Los oficiales subordinaos de Kuribayashi tán indignaos y consideren estes estratexes como una traición del Bushido. Col sofitu de Nishi, sicasí, los túneles escávense.

Les condiciones insalubres y la mala nutrición cóbrense'l so preciu; dellos soldaos muerren de disentería, incluyendo Kashiwara. El sustitutu de Kashiwara, el Superior Shimizu, llega pal serviciu. Saigo ve que Shimizu foi unviáu pola policía militar o Kempeitai "pa informar sobre los pensamientos de traición."

En febreru de 1945, prodúcense los primeros ataques aéreos d'Estaos Xuníos, causando importantes baxes. Pocos díes dempués, los marines d'EE.XX. toquen tierra. Kuribayashi espera hasta que la sablera de desembarcu enllenar de 'marines' y ordena a los sos homes qu'abran fueu. Los infantes de marina sufren munches baxes ante l'ataque xaponés, pero, como predixo Kuribayashi, les defenses de la sablera supérense rápido. L'ataque dirixir a los túneles per debaxo de Monte Suribachi. Mientres apurre un mensaxe al coronel Adachi, Saigo escucha al coronel clamiando a Kuribayashi permisu pa conducir a los sos homes nuna carga suicida. Kuribayashi negar a dexar esto y nel so llugar ordena a la guarnición de Suribachi retirase a les cueves del norte. Adachi, sicasí, considera qu'esto ye cobardía.

Faciendo casu omiso de les órdenes del xeneral, Adachi ordena a los sos oficiales y soldaos que se suiciden. Anque Saigo esplica les órdenes opuestes de Kuribayashi, el capitán Tanida atayar, glayando, "Escapar ye'l camín del cobarde". A les órdenes de Tanida, los soldaos de la so unidá suicídense españando granaes de mano contra l'estómagu. El Capitán Tanida tamién se suicida disparándose na cabeza. Saigo, sicasí, convence a Shimizu que sería meyor sirvir al Emperador por siguir lluchando. Dexando a los cadabres de los sos compañeros, atopar con otros dos soldaos, pero unu se incineran por un infante de marina con un lanzallamas. Tamién son testigos de como marine prindáu ye cutíu hasta la muerte como vengación.

Saigo y los sobrevivientes del monte Suribachi traten de fuxir col teniente coronel Oiso pela nueche, pero atopar con 'marines', qu'afaren con tou, sacante a Saigo y Shimizu. Informen al teniente Ito, un oficial de l'Armada y creyente na llinia dura del bushido. Al anunciar que llegaron de Suribachi, Ito glaya "¿Sobrevivisti Suribachi? ¿Cómo te atreves?". Llevanta la katana pa executar sumariamente, pero Kuribayashi llega y repriende a Ito por intentar matar a dos soldaos innecesariamente. Pa horror de Ito, Kuribayashi confirma que dio personalmente la orde de retirase a les cueves del norte. "Llucha polos tos hermanos cayíos", diz-y a Ito, "hasta'l final".

Atribuyendo a Kuribayashi, "la debilidá del simpatizante d'Estaos Xuníos", Ito entama una carga suicida en masa contra les posiciones d'Estaos Xuníos. Cuando'l teniente esixe la so obediencia, Ito acusa de poner en peligru innecesariamente les vides de los sos homes. Nishi ordena a Ito obedecer a Kuribayashi o apurrir el mandu. Sicasí, Ito lleva a los sos homes escontra les llinies americanes. De siguío, sicasí, él pide que se xunan a Nishi. Ito ensóbiase trés mines a sigo mesmu y diríxese escontra la zona de batalla, col enfotu de refundiase so un tanque.

A la mañana siguiente, Okubo, delegáu de Nishi, dispara a un infante de marina llamáu Sam, que ye prindáu darréu. Pa sorpresa de los sos homes, Nishi pide usar la so escasa morfina pa tratar les firíes de Sam. Tres la muerte de Sam, Nishi atopa una carta de la madre del marine y lleer en voz alta en xaponés. Los soldaos trescalar pola lletra y Shimizu yá nun piensa nos estauxunidenses como xabaces.

Nesi momentu una granada cute la entrada de la cueva y Nishi resulta cegáu. Ordena a los sos homes que se reagrupen con Kuribayashi. Cuando tán saliendo, Nishi ordena al teniente Okubo dexar un rifle. Una vegada solo, Nishi quítase vender de los güeyos y les manes al y llibera el resorte de seguridá del gatíu. Momentos más tarde, Okubo y los soldaos escuchen un disparu entendiendo que Nishi suicidóse.

Saigo anuncia que se va a apurrir y atrévese a denunciar a Shimizu. Pa la so sorpresa, Shimizu revela qu'él foi dau de baxa de la Kempeitai dempués de cinco díes de serviciu. Negárase a siguir la orde del so comandante de matar al perru d'una familia, que coles sos lladríes alteriaba'l toque de queda. Fondamente trescaláu, Saigo diz-y a Shimizu, "siquier agora namái l'enemigu te odia." Shimizu y Saigo entamen fuxir. Saigo suxure que Shimizu asonsañe tener disentería y sala en primer llugar; de siguío, Saigo va poder sigui-y. Cuando sale Shimizu, un soldáu suxúrelu que vaigan apurrise xuntos, pero'l teniente Okubo dispáralos pa torgar. Shimizu escápase, consigue apurrise a una patrulla estauxunidense y atópase con otru prisioneru de guerra xaponés. Patrullar estauxunidense sigue alantre, dexándolos curiaos por dos marines. Mientres Shimizu y los sos compañeros prisioneros de guerra falen de los sos planes pa dempués de la guerra, los dos marines quexar de tener que xixilalos. A lo último, unu de los infantes de marina executa sumariamente Shimizu y l'otru prisioneru de guerra. Los dos cuerpos son atopaos pol teniente Okubo, que los cita como una lleición contra la rindición. Llorando, Saigo envolubra'l senninbari de Shimizu sobre'l so cadabre.

Mentanto, el teniente Ito, desesperáu y malnutrido, enóxase y vuelve a les cueves. Cuando atopa una patrulla de marines, apurrir ensin incidentes.

Más tarde, Saigo y el restu de patrullar de Okubo vense obligaos a pasar al traviés d'un tirotéu na so retirada escontra'l norte de la isla. Dellos homes, incluyíu Okubo, muerren na escaramuza. Saigo preséntase ante'l xeneral Kuribayashi, que queda impresionáu al saber que Saigo percorrió tol camín dende'l Monte Suribachi. Kuribayashi sorprender al enterase de que salvó dos veces la vida, y depués comenta que les coses siempres vienen de trés en trés. Dempués de recoyer el restu de los sos homes, el xeneral Kuribayashi ordena a Saigo quedase tras y quemar tolos documentos y cartes mientres l'ataque final en llugar de xunise a la llucha, salvando asina la so vida per tercer vegada. Saigo, sicasí, nun s'atreve a quemar les cartes de los sos collacios a les sos families y nel so llugar soterrar.

Afatiáu como un soldáu d'infantería común, Kuribayashi llanza una carga final a la cabeza de los sos soldaos sobrevivientes. Los infantes de marina y los xaponeses dedicar a un combate cuerpu a cuerpu feroz a la muerte. Kuribayashi, sicasí, ta mancáu de gravedá cuando la metralla agospiar nes sos piernes. Fujita, lleal ayudante del xeneral, abasnar fora de la batalla mientres los refuerzos estauxunidenses llegáu p'acabar col restu de les fuercies xaponeses.

A la mañana siguiente, les fuercies xaponeses fueron vencíes y los estauxunidenses tomaron el restu de la isla. A puntu de vencer a les sos firíes, Kuribayashi ordena a Fujita degollalo. Con un lloru Fujita llevanta'l so katana, pero muerre pol disparu d'un francotirador de los marines.

Llega Saigo y el xeneral ordena al so postreru soldáu que lu sotierre por que el enemigu nun atope'l so cuerpu. Entós, Kuribayashi saca la so pistola M1911, un regalu d'un oficial amigu americanu antes de la guerra. Kuribayashi entruga, "¿Ye esti suelu inda xaponés?" Saigo respuende: "Sí, esto sigue siendo Xapón." El xeneral fatalmente dase un tiru. Saigo en lloru abasna'l cuerpu de Kuribayashi pa soterralo.

Mentanto, una patrulla atopa'l cuerpu de Fujita y una katana. El xefe de patrullar atopa la pistola de Kuribayashi y meter na so petrina como un troféu. Busquen na zona y atopen a Saigo cola so pala. Al ver la pistola de Kuribayashi en poder del enemigu, Saigo enfurecido empieza a amenaciar cola pala pero ta demasiáu débil pa lluchar. Sicasí, el teniente ordena a los sos homes que nun-y disparen. Finalmente, Saigo ye cutíu cola culata d'un rifle ye unviáu nuna camiya al campamentu de prisioneros. Al espertar, Saigo ve la puesta de sol sobre los sables negros de la sablera y sonri tristemente.

La película termina colos arqueólogos xaponeses atopando les cartes que Saigo soterrara.

Repartu[editar | editar la fonte]

Actor Papel
Ken Watanabe Xeneral Tadamichi Kuribayashi
Kazunari Ninomiya Saigo
Tsuyoshi Ihara Barón Takeichi Nishi
Ryo Kase Shimizu
Nakamura Shido II Teniente Ito
Nae Yuki Hanako
Hiroshi Watanabe Teniente Fujita
Takumi Bandu Capitán Tanida
Yuki Matsuzaki Nozaki

Receición[editar | editar la fonte]

Munchos críticos allabaron el filme, considerándolo entá meyor que'l so tamién aclamáu paralelu. Foi proclamada como meyor película de 2006 pola Asociación de Críticos de Cine de Los Ánxeles y la National Board of Review of Motion Pictures,[9][10] y consiguió dos nominaciones a los Globos d'Oru, como meyor direutor pa Clint Eastwood (tamién nomáu Flags of Our Fathers, siendo per primer vegada un direutor nomáu dos veces el mesmu añu por esti gallardón) y como meyor película de fala non inglesa, al tar rodada íntegramente en xaponés. Nel sitiu d'internet Rotten Tomatoes, la cinta tien un altu índiz d'aprobación del 91%.[11]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 URL de la referencia: http://www.metacritic.com/movie/letters-from-iwo-jima. Data de consulta: 30 xunu 2016.
  2. URL de la referencia: http://www.kinokalender.com/film5916_letters-from-iwo-jima.html. Data de consulta: 28 avientu 2017.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 URL de la referencia: http://www.filmaffinity.com/es/film176123.html. Data de consulta: 30 xunu 2016.
  4. 4,0 4,1 4,2 URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt0498380/fullcredits. Data de consulta: 30 xunu 2016.
  5. 5,0 5,1 5,2 Afirmao en: ČSFD. Llingua de la obra o nome: checu. Data d'espublización: 2001.
  6. 6,0 6,1 URL de la referencia: http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=lettersfromiwojima.htm. Data de consulta: 25 agostu 2010. Direición web d'archivu: https://www.webcitation.org/66SxhZldl. Data d'archivu: 27 marzu 2012.
  7. Afirmao en: Filmografía Nacional Danesa.
  8. Berardinelli, James. «Letters from Iwo Jima». Consultáu'l 2018.
  9. «Eastwood's 'Letters' named 2006's best». CNN. https://www.cnn.com/2006/SHOWBIZ/Movies/12/06/filme.nationalboard.ap/index.html. Consultáu'l 2006. 
  10. «Awards for 2006». National Board of Review of Motion Pictures. Archiváu dende l'orixinal, el 2007. Consultáu'l 2006.
  11. «Letters from Iwo Jima (2006)». Rotten Tomatoes. Consultáu'l 2009.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]