Carrera de galgos

De Wikipedia
Galgos antes d'una carrera.

Una carrera de galgos ye una competencia ente galgos. Los perros cuerren tres una llebre artificial hasta llegar a la meta. El primeru en llegar ye'l ganador.

Les carreres de galgos son bien populares en munchos países del mundu. Los animales percuerren un circuitu ovaláu escorriendo una llebre artificial. La llebre, que cuerre por un carril electrificáu, va siempres per delantre d'ellos, y nunca pueden da-y algame.

Tipos de carreres[editar | editar la fonte]

En delles carreres de galgos, asítiase na pista torgues que los perros tienen que saltar. La distancia que tienen de percorrer los galgos varia dende 210 metros hasta 1100 metros y nelles pueden participar hasta ocho animales. Cada perru tien un númberu, lleva un bozal llixeru y va vistíu colos colores distintivos del propietariu. Tolos perros salen coles mesmes d'unos compartimientos independientes que s'abrir al empar. En cuanto ven la llebre, el so instintu impúlsa-yos a correr tres ella y empieza la carrera.

Hai carreres de 500 y 800 metros en pista. Les pistes son rectes, esto ye, una recta de 500 o bien de 800 metros rulada, pola que cuerren los perros de carreres. Nestes competiciones participen los perros de raza inglesa, tamién llamaos ingleses. Son perros d'un gran sprint pero pocu aguantadera.

Carreres en campu abierto, onde solo compiten 2 perros na caza d'una llebre. con 5 xueces montaos a caballos pa calificar la carrera dende cerca. Unu d'ellos ye'l cronometrador que con un reló cronómetru controla'l tiempu de dicha carrera (tien que durar siquier de 55 segundos), 3 xueces que califiquen la carrera y un xuez principal.

Historia[editar | editar la fonte]

El primer intentu rexistráu d'una carrera de galgos sobre una pista facer en Hendon (Gales) en 1876, pero esti esperimentu nun pasó a más. El deporte surdió na so forma moderna, con pistes circulares o ovalaes, una llebre artificial como presa y apuestes nos Estaos Xuníos mientres los años 1920. En 1926 foi introducíu en Gran Bretaña por un estauxunidense, Charles Munn, xunto al mayor Lyne-Dixon y el brigadier xeneral Critchley. Fundaron l'Asociación de Carreres de Galgos y llevaron a cabu'l primer alcuentru británicu nel Belle Vue de Mánchester. El deporte tuvo ésitu en ciudaes y pueblos de tol Reinu Xuníu, y escontra fines de 1927 había yá cuarenta pistes. El deporte foi especialmente curiosu pa espectadores de clase obrera masculina, pa quien los allugamientos urbanos de les pistes y los alcuentros pela tarde yeren accesibles, y pa patrones y dueños de delles fonderaes sociales. Los apuestes fueron per siempres un ingrediente clave de les carreres de galgos.

Al igual que munchos otros deportes, les carreres de galgos ganaron gran atención tres la Segunda Guerra Mundial.

Xerez de la Frontera, sede de la carrera de galgos más antigua d'España, la Copa La Ina de Galgos, cuenta con 100 años d'antigüedá.[1]n'Arxentina foi aprobáu en 2016 un proyeutu de llei que prohibe les carreres de perros en tol país y sanciona con prisión d'hasta cuatro años y el pagu de multes d'hasta 80 mil peso a quien “entame, participe o promueva” eses competencies.[2]

Preses vives[editar | editar la fonte]

N'Andalucía (España) ta llegalizáu l'usu de llebres vives, cuntando l'afición con más de 4.000 federaos[3]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

http://www.adoptaungalgoenargentina.com/]