Carrera a cuerpu

De Wikipedia
Nesti casu cumple la definición de carrera, al esistir un momentu en que nenguna estremidá toca'l suelu.

Correr ye un procesu complexo y coordinao qu'arreya a tol cuerpu. Cada ser humanu cuerre d'una manera distinta, pero ciertos aspeutos xenerales de los movimientos de la carrera son comunes.

Les carreres a cuerpu son competiciones d'atletismu pa determinar cuál de los competidores cuerre determinada distancia nel menor tiempu. Esisten campeonatos mundiales de carreres a cuerpu, ente ellos los Xuegos Olímpicos y el Campeonatu Mundial d'Atletismu

Neñu de 2 años corriendo

La carrera[editar | editar la fonte]

Execútase como una secuencia de pasos alternaos de los dos (piernes). Cada reblagu puede estremase en tres fases: sofitu, impulsu y recuperación. El sofitu y l'impulsu asoceden cuando'l pie tien contautu col suelu. La recuperación asocede col pie nel aire. Por cuenta de que al correr solamente un pie ta nel suelu, siempres hai una pierna en recuperación mientres la otra pasa poles fases de sofitu ya impulsu. Por un intre, mientres el corredor salta, dambes piernes tán en recuperación.

Impulso[editar | editar la fonte]

La fase de sofitu pasa rápido a la d'impulsu. La rodía de la pierna impulsora estiéndese, según el correspondiente cadril; de tal manera que les dedes caltienen contautu col suelu al momentu que dicha pierna queda detrás del cuerpu. El pie emburria tras y embaxo creando un vector de fuercia diagonal, que nun estilu eficiente de carrera, apunta direutamente al centru de gravedá del corredor. Por cuenta de que el vector diagonal tien un componente vertical, la fase d'impulsu tamién aprove soporte contra la gravedá y puede considerase como una estensión de la fase de sofitu. Mientres l'impulsu, tamién puede estendese el pie per mediu de la flexón de los músculos sóleo y ximielgu de la pantorría. En dellos estilos de carrera, como les de llarga distancia, los pies abásnense” (caltiénense cerca del suelu), calteniendo los todíos más o menos ríxidos mientres l'impulsu. Por cuenta de que la rodía endréchase, anque non dafechu, la mayor parte de la fuercia del impulsu vien del grupu muscular cuádriceps. N'otros, llógrase fuercia adicional de les pantorríes, qu'estienden el pie pa un mayor impulsu. Esti movimientu reparar na carrera de velocidá (inglés: “traspinte”; Arxentina, Paraguái: “pique”).

Recuperación[editar | editar la fonte]

Cuando les dedes impulsor pierden contautu col suelu, empieza la fase de recuperación. Mientres ésta, la cadril se flexiona impulsando rápido la rodía alantre. El movimientu de la parte inferior de la pierna débese muncho más a les fuercies tresmitíes dende la parte cimera de la mesma qu'a l'acción de los músculos. Al avanzar la rodía, exerz un par de xiru fuercia de rotación, “torque”) sobre la parte inferior de la pierna al traviés de la rodía, faciendo que la pierna muévase sópitamente enriba. L'altor a la que se llevanta la pierna puede controlase a voluntá del corredor, con más o menos fuercia muscular. Na última etapa de la recuperación, el cadril algama la flexón máxima, depués la pierna endrechar de manera pasiva, la rodía algama'l so mayor estensión (anque non la máxima). Nótese que mientres esta estensión de la pierna y flexón del cadril, precísase que los músculos femorales y pómpares espurrir rápido. Los músculos al espurrise respuenden contraer por actu reflexu. La recuperación termina cuando'l pie toca'l suelu, pasando a la fase de sofitu.

Movimientos de la parte cimera del cuerpu[editar | editar la fonte]

Son bien importantes pa la carrera, porque compensen los movimientos de la parte inferior del cuerpu calteniendo'l cuerpu n'equilibriu de rotación. Los costazos y torso tamién s'arreyen. Por cuenta de que l'impulsu de la pierna ye más lentu que la patada de recuperación, el movimientu enriba del brazu tamién lu ye. El movimientu embaxo del brazu ye más rápidu y fuerte.

Cuantimenos eficientes sían los movimientos de la parte inferior del cuerpu, más esaxeraos van ser los movimientos de la parte cimera p'absorber l'impulsu.

La mayor parte de la enerxía gastada na carrera ye pa permediar los movimientos. De tal manera, van llograse grandes aumentos de velocidá y economía esaniciando movimientos incorreutos y desbalidores.

Cuanto más rápida la carrera, mayor va ser la enerxía disipada per mediu de movimientos de compensación en tol cuerpu. Esa ye la razón pola cual ameyorar velocistes tienen bien acondicionada la parte cimera del cuerpu. Al aumentar la distancia de la competencia, mengua la masa muscular de los corredores d'altu nivel de cada eventu.

Elementos d'una bona téunica de carrera[editar | editar la fonte]

La postura tien de ser irguida ya inclinada llixeramente alantre.

Postura[editar | editar la fonte]

Tien De ser irguida y llixeramente inclinada alantre. Esto asitia'l centru de gravedá del corredor na parte frontera del pie, evitando d'esta manera cayer sobre los talones y usando'l mecanismu de rebote del pie. Tamién evita que los pies tríen delantre del centru de gravedá col resultante efeutu de frenáu na carrera de bicicletes.

Cadencia[editar | editar la fonte]

Los fisiólogos deportivos afayaron que la candencia de pasos de los corredores profesionales ye desaxeradamente consistente, ente 85 a 100 pasos per minutu. La diferencia principal ente corredores de curtia y llarga distancia ye'l llargor del pasu, primero que la cadencia.

Mientres la carrera, la velocidá de desplazamientu del corredor puede calculase multiplicando la cadencia pol llargor del pasu. La velocidá de la carrera suel midise en minutos per quilómetru.

Músculos al realizar la carrera a cuerpu[editar | editar la fonte]

El mecanismu de la carrera ye similar al de la marcha. El llanzamientu facer con un miembru y la receición col otru. El tueru inclínase notoriamente, tolos movimientos son más poderosos y esaxeraos y hai un momentu onde'l cuerpu esta momentáneamente nel aire. El toque del suelu nun se fai col talón, sinón cola cabeza de los metatarsianos.

Diferencia ente caminada y carreres[editar | editar la fonte]

Na caminada, un pie siempres ta en contautu col suelu, les piernes permanecen nuna postura relativamente estendida y el centru de gravedá allúgase sobre les piernes. En comparanza, mientres la carrera los seres humanos salten d'una pierna a la otra. Cada saltu alza'l centru de gravedá mientres el despegue y baxar mientres l'aterrizaxe. Na metá del arcu trazáu pol desplazamientu, dambos pies tán nel aire. Esta continua xubida y baxada del pesu corporal produz un enorme gastu d'enerxía pa vencer la gravedá y p'absorber l'impautu de la cayida. L'acción de correr arreya l'usu de más enerxía que la caminada pa una mesma distancia, y la carrera ye un mediu de locomoción menos eficiente considerando les caloríes consumíes, anque ye más rápidu.

Mancadures que se producen al correr[editar | editar la fonte]

Como actividá d'altu impautu, la carrera acomuñar a delles mancadures. Les más comunes son la "rodía del corredor" (dolor na rodía), dolor nes espiníes, estirones musculares (especialmente de los femorales), “tetilla del corredor” (dolor nel tetu, por cuenta del resfregón), torción del todíu, síndrome de la banda iliotibial, inflamación del tendón d'Aquiles. Quebrar por estrés suelen asoceder a corredores baxu rexímenes d'entrenamientu d'altu volume o intensidá. Les mancadures más comunes dar por práutica escesiva. La falta de descansu causa un estrés repetitivu a los texíos por non dexar qu'éstos se recuperen, amás d'un estilu probe o desequilibrios musculares, factores que combinaos de la mesma causen munches de les mancadures citaes más arriba. Polo xeneral, puede embrivise la posibilidá d'escurrimientu d'estes mancadures por aciu el calentamientu previu, l'usu de calzáu fayadizo pa correr, la meyora del estilu de la carrera, la práutica d'exercicios de fortalecimientu, y descansu fayadizu. Esiste un fuerte consensu ente les comunidaes atlética y científica de que toos estos factores pueden ayudar a embrivir l'escurrimientu o a la recuperación de mancadures. Otru métodu de prevención de mancadures que s'encamienta comúnmente na comunidá atlética ye'l estiramientu, pero ye revesosu. La lliteratura médica sobre la tema nun atopa consensu sobre la so efectividá. Dellos estudios inclusive conclúin qu'en nada ayuda. Una revisión sistemática de 2002 de 27 estudios homologados concluyó que nun hai abonda evidencia que sostenga l'afirmación de que l'estiramientu seya efectivu na prevención de mancadures o nel amenorgamientu del dolor. Los de la comunidá atlética creen que la razón del discutiniu ye que los métodos d'estudiu son inconsistentes, y el fallu n'establecer controles fayadizos y determinar métodos d'estiramientu fayadizu; y que'l estiramientu ye de fechu útil, o a lo menos, inofensivu.

Trote[editar | editar la fonte]

El trote referir a un tipu de carrera lenta, popularizada nos años 1960 y 1970 nos Estaos Xuníos como un mediu d'acondicionamientu físicu, onde se conoz como “jogging”. Enantes llamar “roadwork”, y yera practicáu por atletes y boxeadores que trotiaben dellos quilómetros al día como parte del so entrenamientu. L'exerciciu físicu ye una sub-categoría de l'actividá física y estrémase por ser de calter repetitivu, programáu y cola finalidá principal d'ameyorar la salú y la condición física. Tien De ser prescritu afechiscamente en cuanto al tipu, frecuencia, intensidá y tiempu.

El trote ye una manera de carrera qu'ameyora aptitúes físiques (fitness) y non la competencia. N'otres pallabres, ye una modalidá pa ponese en forma practicáu por mozu, adultos y vieyos, anque se cuestiona si ye realmente saludable.

Delles investigaciones n'Estaos Xuníos determinaron que cerca del 70% de les persones que trotien regularmente, van sufrir l'afección d'una o delles articulaciones, especialmente: rodíes, cadril, columna y pies. Una de les razones ye la biomecánica del trote na cual el cuerpu caltiénse más argutu y l'impautu repetitivu del pesu del cuerpu sobre les articulaciones (comparar al choque d'un carru a 40 km/h) provoca manques si nun se tomen midíes preventives o nun se plania apropiadamente. Amás, el 90% de los sedentarios van sufrir este mesmu tipu de mancadures.

A nivel de les rodíes

L'impautu ye 5-9 vegaes el pesu del cuerpu del que trotia con cada pasu que da, exerciendo un trauma repetitivu sobre la estructura de les rodíes (cartílagu, meniscos, tendones, lligamentos), col consecuente dolor ya incapacidá de les rodíes.

A nivel de los pies

L'impautu ye de 2-5 vegaes el pesu del cuerpu en cada pisada, causando d'igual forma sufrimientu sobre l'anatomía del pie. Nes otres articulaciones (cadril y columna) pueden dase afecciones pero en menor magnitú.

A nivel de músculos

Pueden presentase mancadures igualmente, como contractures o distensiones pero acomúñense más a fatiga. Tocantes a desprendimientos d'órganos internos considero que son más bien mitos yá que por qu'asoceda ten de ser un trauma d'alta magnitú.

Colo anterior nun dicimos que trotiar seya malu, sinón que se debe realizar siguiendo encamientos tocantes a la superficie onde se trotia, tipu de zapatielles, posición del cuerpu, y sobremanera, respetar les fases y principios del entrenamientu.

Diez recomendaciones importantes:

- El calentamientu ye obligatoriu siempres que se cuerra.

- Trotiar en terrenes blandos, preferiblemente grava o tierra. Evitar asfaltu.

- Caltener una correuta postura al trotiar, cola mirada al frente y costazos relaxaos.

- Utilizar zapatielles con amortiguación. Preferiblemente, realizase pruebes pa conocer el tipu de pisada y adquirir el calzáu d'alcuerdu a esto. Camudales cuando l'usu seya cercanu a los 550 km.

- Si tien dalgún tipu de mancadura articular, tien de realizase otru tipu d'exerciciu de baxu impautu sobre les rodíes (bicicleta, elíptica, caminada).

- Nun entepasase na intensidá y duración.

- Nunca escaecer el principiu de reposu y recuperación fayadiza.

- Hidratarse siempres antes y dempués d'una rutina.

- Escuchar siempres la nuesa mente y el nuesu cuerpu.

- Desafiar la nuesa mente, ye importante anque si siéntese dolor, tien de parase.

El trote ye una modalidá d'exerciciu, pero nun puede ser prescritu arbitrariamente en tol que quiera activase físicamente, esisten otres escelentes opciones d'exerciciu como la caminada y la bicicleta pa casos en que se riquir.

Llendes de velocidá[editar | editar la fonte]

Usain Bolt, vistíu en verde y mariellu, mientres la carrera en qu'estableció el vixente récor mundial nos 100 metros

La velocidá máxima cola qu'un ser humanu puede correr vese afeutada por munchos factores, varia enforma en tola población, y ye importante nel atletismu y munchos deportes. L'home más rápidu reconocíu oficialmente ye Usain Bolt, quien ostenta dichu títulu en percorriendo los 100 metros en tan solo 9.58 s, con una velocidá permediu de 37.57 km/h y una velocidá llende de 44.72km/h, mientres el Campeonatu Mundial d'Atletismu de 2009. Anque estudios científicos de biomecánica y fuercia muscular apunten que ye teóricamente posible que'l ser humanu cuerra a una velocidá de 64 km/h.

Referencies[editar | editar la fonte]