Carpintería

De Wikipedia
(Redirixío dende Carpinteru)
Carpintería
oficio cualificado (es) Traducir, oficiu y ocupación
Cambiar los datos en Wikidata

La carpintería ye'l nome del oficiu y del taller o llugar onde se trabayen tantu la madera como los sos derivaos, y a quien lo exerz denominar carpinteru. El so oxetivu ye camudar la forma física de la materia primo pa crear oxetos útiles al desenvolvimientu humanu, como pueden ser muebles pal llar, marcos pa puertes, moldures, xuguetes, escritorios, llibreríes y otros.

L'oficiu del carpinteru ye'l trabayu cola madera, yá seya na construcción (puertes, ventanes, etc.) o na manufactura de moblame. L'ebanista ye'l carpinteru especializáu na ellaboración de muebles y otros trabayos más ellaboraos empobinaos a decoración fundamentalmente.

El trabayu de la madera ye una de les actividaes de la industria humano más antigües qu'esisten, polo cual en cada cultura y rexón vamos atopar distintes maneres y ferramientes pa trabayar esti material.

Orixinalmente, una de les principales manufactures na carpintería yeren les puertes y ventanes. Por cuenta de l'apaición de nuevos materiales pa la ellaboración de puertes y ventanes, la de madera foise sustituyendo pol aluminiu o PVC, y los antiguos carpinteros que trabayaben con madera especializar na realización d'estes manufactures conocíes tamién como carpintería metálica, «carpintería d'aluminiu» y «carpintería de PVC».

El términu de carpintería metálica ye bien recién y suel aplicase a les empreses que se dediquen a la fabricación y comercialización de productos d'aceru, fierro, aluminiu, cobre, latón, bronce, cristal y plásticu principalmente.

Perfiles especiales na carpintería metálica son: tubos, dellos perfiles en L, pletinas-perfiles n'O, perfiles en T, perfiles en H y cuadradillos. Tamién se consideren empreses de carpintería metálica les que realicen trabayos de puertes y rexes de fierro, mampares, zarramientos, escaleres, barandielles, celosías, ventanes, toldos, persianes y marquesines y forxáu artísticu, utilizándose cada vez más nel acondicionamientu de llares y oficines.

Les carpinteríes metáliques tamién realicen trabayos como construcción d'estructures metáliques y naves industriales. Los principales veceros de los carpinteros metálicos son la construcción, industria, sector agrariu, decoración y llar, a los que se suelen realizar trabayos como zarramientu integral de la vivienda, persianes enrollables laminadas o extrusionadas de seguridá, caxones de rexistru laminados, extrusionados, PVC y de frayatu térmicu, postigos de lames orientables, mosquiteres, accesorios de accionamiento, etc.

Equipos[editar | editar la fonte]

Les principales ferramientes manuales son:

Ferramientes llétriques:

Máquines pa trabayu de la madera:

Otros accesorios necesarios:

Dalgunes de les principales operaciones na carpintería son:

Presentación de la madera y los sos derivaos[editar | editar la fonte]

La presentación de la madera dar n'estáu macizu o procesada.

N'estáu sólidu atopamos:

  • Madera macizo
    • Bloques
    • Tables
    • Listón
  • Chapa

Ente maderes procesaes atopamos:

Maderes comunes[editar | editar la fonte]

Exemplu de trabayu de carpintería[editar | editar la fonte]

Mesa de madera plegable.
Posición d'usu:
a) Vista cimeru.
b) vista fronteru.
c) Vista llateral derecha.

Posición plegada:
d) Vista fronteru.
y) Vista llateral derecha.

Materiales:

  • Cinco rectángulo de madera acordies coles dimensiones deseyaes. Unu pa la mesa, otru pa la barra de soporte principal, dos más pa les barres de soporte de los triángulos y otru más va ser cortáu diagonalmente de cuenta que formen dos triángulos.
  • Goncios, un gonciu llinial y goncios pa los soportes (triángulos).
  • Serruchu, martiellu, parafusa con broques pa madera y paré, llixa, taquetes y barniz.

Procedimientos:

  1. Una vegada cortaes toles pieces de tamañu correutu acordies colos requerimientos, fáense dos furos afechiscamente espaciados pa fondiar los torniellos de suxeción a la paré; solo preséntase al llugar onde se va instalar pa marcar los furos na paré.
  2. Depués fáense los furos na paré y asítiense los taquetes.
  3. A cada barra pequeña fáense-y dos furacos pa los torniellos de suxeción.
  4. Les pieces se llixen, se resanan y barnícense acordies con el gustu. Déxense ensugar.
  5. Xunir col gonciu líneal la tabla y barra principales. Presentar na so posición de destín y márquense los furos na paré. Retírase y fáense los furos asitiándo-yos taquetes.
  6. Xunir con goncios los triángulos a les sos barres, una vegada que tenemos los trés partes correutamente ensambladas y escarcavonaes. Amás de los furacos en paré, damos en asitiar tou empezando polos soporte triangulares.

Nota:

  1. Los goncios tienen d'asitiase de tala forma que dexen el plegáu de la mesa. El gonciu principal va quedar per debaxo. Los goncios de los soportes tienen de dexar qu'éstos se muevan quedando —dende una vista llateral— ocultos tres les sos barres respeutives, de tala forma que la tabla principal pueda cayer llibremente.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]