Carlos Sáenz Herrera

De Wikipedia
Carlos Sáenz Herrera
Vida
Nacimientu Bruxeles1 de setiembre de 1910
Nacionalidá Bandera de Costa Rica Costa Rica
Muerte San Xosé7 de payares de 1980 (70 años)
Familia
Padre José Carlos Sáenz Esquivel
Oficiu políticu
Cambiar los datos en Wikidata

Carlos Sáenz Herrera (1 de setiembre de 1910Bruxeles – 7 de payares de 1980San Xosé) foi un médicu costarricense iniciador de la pediatría en Costa Rica.

Los sos padres fueron José Carlos Sáenz Esquivel y Úrsula Celina Herrera y Paut. Casó en primeres nupcias en Cartago, Costa Rica, el 4 d'avientu de 1937 con María Virginia Pacheco Gutiérrez, fía de José Joaquín Pacheco Cooper y Carlota Gutiérrez Urtecho, y en segundes en San Xosé, Costa Rica, el 1° de setiembre de 1958 con Ángela Carbonell Massenet, fía de Franciscu d'Asís Carbonell i Reverter y Juana Bautista Massenet Pozu.

Cursó estudios primarios na Escuela Juan Rafael Mora y secundarios el Llicéu de Costa Rica en San Xosé onde llogró'l bachilleratu. Al concluyir los sos estudios secundarios viaxó a Bélxica (1928), onde se graduó de doctor en Medicina na Universidá Llibre de Bruxeles (1934). Darréu especializóse en pediatría na Universidá d'Estrasburgu, y tornó a Costa Rica en 1935.

Actividá profesional[editar | editar la fonte]

Foi'l iniciador de la pediatría en Costa Rica. Mientres munchos años foi xefe de la Seición de Pediatría del Hospital San Juan de Dios, y a los so esfuerciu debió la fundación del Hospital Nacional de Neños, inauguráu en 1964, que güei lleva'l so nome.

Cargos públicos[editar | editar la fonte]

Foi ministru de Salú de 1949 a 1951 y vicepresidente de la República de 1962 a 1966. Exerció interinamente la presidencia en 1963 y 1965, en sustitución del presidente Francisco José Orlich Bolmarcich. Tamién foi presidente de la Caxa Costarricense de Seguru Social, profesor y decanu de la Facultá de Medicina de la Universidá de Costa Rica y presidente del Colexu de Médicos y Ciruxanos.

El Gobiernu de Bélxica condecorar en 1963 cola Orde de la Corona.

Actividaes privaes[editar | editar la fonte]

Foi un importante criador de ganáu de lleche nes sos finques Los Jaúles, Bretaña y El Retiru, y llogró importantes premios n'esposiciones ganaderes nacionales ya internacionales.

Entá al día de güei el so nome ye queríu y respetáu por quien lo conocieron, por una bien merecida reputación d'arrogancia y entrega a los sos pacientes, un impresionante amor pola niñez costarricense y una reconocida pasión pola medicina pediátrica y l'investigación.

Fallecimientu[editar | editar la fonte]

Morrió en San Xosé, Costa Rica, el 7 de payares de 1980. L'Asamblea Llexislativa de Costa Rica declarar beneméritu de la Patria en 1980.

El so fíu Alberto Sáenz Pacheco ye tamién un eminente médicu y ocupó el puestu de presidente de la Caxa Costarricense de Seguru Social.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Bonilla, H. H., Los Presidentes, San José, Imprenta Nacional, 1a. ed., 1979, vol. II, páxs. 620-621.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]