Carlos Rivera

De Wikipedia
Carlos Rivera
Vida
Nacimientu Huamantla15 de marzu de 1986 (38 años)
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Estudios
Llingües falaes castellanu
inglés
Oficiu cantante, actor, actor de televisión, actor de cine, actor de teatru, productor, compositor de cantaresartista d'estudiu
Premios
Xéneru artísticu pop llatín
mariachi
balada
Mena de voz tenor
Instrumentu musical voz
Discográfica Sony Music
Creencies
Relixón catolicismu
IMDb nm1843782
carlosrivera.com.mx
Cambiar los datos en Wikidata

Carlos Augusto Rivera Guerra (15 de marzu de 1986Huamantla), conocíu a cencielles como Carlos Rivera, ye un cantante, compositor y actor mexicanu. Empecipió la so carrera artística al salir ganador del reality show de TV Azteca, L'Academia en 2004.[2] Dende la so infancia empezó a presentase en programes de concursos de cantar en Tlaxcala, onde amás trabayó como llocutor nuna radio local.[3]

En 2005, robló un contratu cola compañía discográfica Sony BMG, en 2006 concursó nel programa televisivu'l Desafío de estrellas xunto a los sos compañeros de L'Academia,[4] con quien realizó una xira musical pola República Mexicana en ciudaes como Monterrey, Guadalaxara, Veracruz y Puebla.[5]

Amás trabayó n'obres musicales tales como Bésame enforma y Orgasmos la comedia, en 2007 protagonizó'l musical Beauty and the Beast como bestia xunto a Lolita Cortés como bella.[6] En 2010 collaboró nel musical orixinal mexicanu, Mamma Mia! como remplazo de Jorge Lau.[7] Ente qu'en 2011 dar a conocer n'España cola so interpretación de Simba en The Lion King,[8] obra que tamién se llevaría a cabu en Méxicu en 2015.[9]

Rivera tamién hai incursionado como actor incorporándose en programes de Televisión Azteca como La vida ye un cantar[4] y la so apaición nun capítulu de la telenovela mexicana, Los Sánchez.[10] En 2016, interpretó a Andrés[11] na serie de televisión de Televisa, El hotel de los secretos.[12]

Cuenta con cuatro materiales discográficos; llanzó'l so álbum debú homónimu en febreru de 2007,[13] col qu'algamó discu d'oru por más de 50 000 copies vendíes en Méxicu.[14] El so segundu álbum, Mexicanu salió a la lluz en 2010,[5] nel que rinde honor a cantares mexicanos tales como La Malagueña, y a cantantes como Juan Gabriel, José Alfredo Jiménez y Consuelito Velázquez,[15] esti discu tamién recibió discu d'oru por más de 30 000 copies asitiándose ente los 20 discos más vendíos en Méxicu nesi añu.[16]

En xunu de 2013 reveló'l so tercer álbum, L'hubiera nun esiste, cola participación d'artistes como Mario Domm y Leonel García,[17] d'esti álbum estrayen los senciellos «Solo tu» y el dueto «¿Qué foi de la nuesa vida?» con Franco De Vita.[18] ​El so más recién producción ye Yo creo, recibiendo bona audiencia nel so país natal, amás de países como Arxentina y España.[10][19]

anguaño atópase n'unu de los momentos mas esitosos de la so carrera y caltién una rellación sentimental cola tamién ex alumna de l'academia cynthia rodriguez anque se sabe bien pocu de la rellación, por cuenta de que prefieren ser mas recervados

Biografía[editar | editar la fonte]

1986-2003: Entamos[editar | editar la fonte]

Huamantla, ciudá natal de Carlos.

Orixinariu de Huamantla, Tlaxcala; nació'l 15 de marzu de 1986.

Dende neñu Carlos esfrutó cantar y nunca perdió la oportunidá de faelo en cualquier espaciu a la so disposición, igual facer en fiestes o nos diversos concursos del colexu o del estáu y conceyu onde nació, siempres resultando ganador.

A partir de l'adolescencia y teniendo una gran seguridá nel so talentu, él mesmu empezó a entamar los sos conciertos, buscar patrocinadores y dase a conocer ante un públicu cada vez mayor. En delles ocasiones ganó'l concursu estatal de cantar y llueu se convirtió en toa una personalidá na rexón.

Carrera[editar | editar la fonte]

2004-2005: L'Academia y Sony[editar | editar la fonte]

En marzu de 2004, en pasando infinidá de pruebes, audiciones y desafíos, llogró entrar al reality show musical de Televisión Azteca, L'Academia, onde depués de meses de competencia ganó'l respetu de los xueces y con más del 80% de los votos convertir nel ganador de la tercer xeneración. Na final del 4 de xunetu de 2004, interpretó “Qué nivel de muyer” del cantante mexicanu Luis Miguel y “Esta nueche ye p'amar (Can you feel the love tonight)” de la película animada de Disney, The Lion King.[20][21]

En 2005, robló contratu con Sony Music, compañía que nesi añu tuvo una alianza estratéxica con BMG Entertainment. A partir d'esi momentu, Carlos marcó l'entamu d'una carrera dientro de la industria musical.

2006: Televisión y Teatru[editar | editar la fonte]

En xineru de 2006, Carlos ingresó como participante al segundu Desafío de estrellas de TV Azteca, onde compitió con artistes como Aranza, Nadia Yvonne, Cynthia Rodríguez, José Joel, Raúl Sandoval y Erika Alcocer Lluna. Llegó a la gran final, sicasí quedó nel sestu llugar de la competencia.

Mientres preparaba'l so primer álbum, interpretó pa la película estauxunidense-mexicana Mar de suaños la tema "Y Si Tu Supieres", que foi nomáu a la Diosa de Plata por Meyor Cantar de Cine.

N'agostu de 2006, debutó en teatru al protagonizar la obra musical Bésame Enforma.

2007-2009: Primer álbum y Teatru[editar | editar la fonte]

El 27 de febreru de 2007, llanzó a la venta'l so primer álbum, Homónimu, que inclúi los senciellos “Te Vasme” y “Nun Soi l'Aire”. Esta producción llogró la reconocencia de Discu d'Oru en vendiendo más de 30 000 copies.

En febreru de 2008, incorporar a la puesta n'escena Orgasmos, La Comedia.

En xunu d'esi añu, cuntando con 22 años d'edá, convertir nel actor más nuevu del mundu en protagonizar como convidáu especial el rol masculín de la obra musical Beauty and the Beast, primer gran producción de Disney On Broadway montada en Méxicu.

En xunu de 2009, ingresó a Mamma Mio como actor titular. Esti proyeutu valió-y el reconocencia de la APT (Agrupación de Periodistes Teatrales) na categoría de Meyor Co-actuación Masculina del Añu.

2010-2013: Segundu álbum y Internacionalización[editar | editar la fonte]

Carlos Rivera presentó en 2010, la so segunda producción discográfica cola cual tamién llogró la reconocencia de Discu d'Oru y na qu'interpretó un puñáu de grandes cantares mexicanos. L'álbum titúlase, Mexicanu, foi producíu por Kiko Campos y presentar nel Teatru de la Ciudá. Esti álbum vendió más de 30 000 copies.

En 2011, llegó a la vida de Carlos Rivera la producción musical de Disney, The Lion King, que marcaría un finxu na so carrera.

Tres diversos intentos por rexistrase al casting vía internet, foi al traviés d'Ocesa Teatru como recibió la invitación pa faer una prueba en videu, que foi tan bien recibida pola compañía productora n'España, Stage Entertainment, que de momentu se -y pidió viaxar a España pa faer la prueba en direuto frente a los direutores de Disney.

Nuna competencia con más de diez mil aspirantes de tol mundu, dempués d'una audición Carlos llogró'l protagónico de Simba. Esta foi la primer vegada qu'un artista mexicanu encabezó'l repartu d'una obra de Disney nel so arranque fora de Méxicu.

D'esta miente llegó la oportunidá d'entrevistes, reportaxes ya invitaciones a los máximos eventos de la sociedá española. En poques pallabres taba guardándose el trunfu d'un mexicanu nel estranxeru. L'interés de Carlos por interpretar a Simba vien dende la so infancia cuando vio la película per primer vegada a los 8 años, siendo'l primer discu que mercó un karaoke de cantares de The Lion King,[22] amás de ganar el primer llugar nel reality de L'Academia cola interpretación de “Esta nueche ye p'amar” el 4 de xunetu de 2004.[22]

Ente 2011 y 2013, cerca d'un millón de persones guardaron más de 700 funciones nel Teatro Lope de Vega na tradicional Gran Vía de Madrid. Estos fechos llevar a faese acreedor al Premiu al Actor Revelación nos Broadway World Spain Awards en 2012.

2013-2014: Tercer álbum[editar | editar la fonte]

Col álbum L'hubiera nun esiste, llanzáu'l 4 de xunu de 2013, Carlos amosó la so faceta como autor, sumando les sos composiciones a los cantares qu'autores como Mario Domm, Franco de Vita, Leonel García y Pablo Preciado escribieron a midida pa él.

Esti proyeutu xeneró temes como "Fascinación", "Namái Tu", "Gracies a Ti", "Por Ti" y "Qué Foi de La nuesa Vida", esti postreru a dúu con Franco de Vita.

L'artista recibió la reconocencia del Premiu Antena CIRT por Méritu Artísticu, que foi-y apurríu pol Presidente de Méxicu, Enrique Peña Nieto, en payares de 2013.

En marzu de 2014, recibió n'España los Premiu Dial na categoría d'Artista Revelación.

2014: Festexu de 10 años[editar | editar la fonte]

El 5 de xunetu de 2014, presentó un conciertu nel Teatru Metropólitan de la Ciudá de Méxicu pa celebrar el so primeres 10 años de carrera. D'esi conciertu grabó un álbum en direuto tituláu, Con ustedes... Carlos Rivera en vivu.

El documentu audiovisual foi presentáu pola voz del gran Franco de Vita, quien foi maestru y unu de los artistes que más creyó en Carlos dende los sos entamos, compartiéndo-y el so escenariu en múltiples ocasiones y en distintos países.

2015-2016: Teatru y Televisión[editar | editar la fonte]

En mayu de 2015, el musical The Lion King volvió cruciase nel camín de Carlos y nuevamente interpretó'l papel de Simba, pero agora en Méxicu.

El musical volvióse'l más taquilleru na historia del país de la que Rivera actuó en más de 300 representaciones ente 2015 y 2016, sumando ente Méxicu y España más de mil funciones y más d'un millón 400 mil espectadores.

Lo anterior convirtió a Carlos nel primer actor en tol mundu en liderar dos producciones orixinales de The Lion King (darréu esto tamién foi llográu pol actor neozelandés Nick Afoa[23]) y l'únicu protagonista en grabar dos discos de la banda sonora del musical, amás de participar na adautación de les lletres de los cantares pa la puesta mexicana.

D'ochobre de 2015 a mayu de 2016, grabó como actor co-estelar la so primer telenovela, El hotel de los secretos, interpretando'l papel d'Andrés Salinas Gómez. El so estrenu n'Estaos Xuníos foi'l 25 de xineru de 2016 al traviés d'Univision. En Méxicu estrenóse'l 10 d'abril de 2016 por Televisa.

2016-2017: Cuartu álbum y Pixar[editar | editar la fonte]

El 5 de febreru de 2016, llanzó a la venta l'álbum tituláu Yo creo, debutando como'l númberu unu na llista xeneral de ventes d'AMPROFON en Méxicu, el númberu 1 d'iTunes xeneral d'España y a tan solo unes selmanes de ser editáu consiguió la certificación de Discu d'Oru en Méxicu y recibió per segunda ocasión el Premiu Dial n'España por Trayeutoria Musical.

El 26 de mayu del 2017, llanzó l'álbum Yo creo (Deluxe Edition), que contién el senciellu «Dicir con Xente de Zona, mesmu que desque foi llanzáu asitióse a otru día en primer llugar de ventes en iTunes.

En payares d'esi añu, participó mientres el filme de la película «Cocu» de Pixar, interpretando'l cantar «Recuérdame», composición entemecida de los xéneros pop con mariachi.

Discografía[editar | editar la fonte]

Álbumes d'estudiu[editar | editar la fonte]

Re-Ediciones y Álbumes en direuto[editar | editar la fonte]

  • 2011: Mexicanu (En conciertu, edición Especial: "El Rei") [CD+DVD]
  • 2013: L'hubiera nun esiste (Edición Especial) [CD+DVD]
  • 2014: Con ustedes... Carlos Rivera en vivu [CD+DVD]
  • 2014: L'hubiera nun esiste (Sesión En Vivu) [Namái Plataformes Dixitales]
  • 2017: Yo creo (Deluxe Edition) [CD+DVD]
  • 2018: Yo vivu [CD+DVD]

Senciellos[editar | editar la fonte]

  • Y si tu supieres (2006)
  • Nel amor nun se manda (Ft. Yuridia) (2007)
  • Te vasme (2007)
  • Nun soi l'aire (2007)
  • La malagueña (2010)
  • Amar y vivir (2011)
  • Fascinación (2013)
  • Por ti (2013)
  • Solo tu (2013)
  • Gracies a ti (2013)
  • Cielu azul (Ft. Kaay) (2014)
  • Nun yeres para mi (2015)
  • ¿Cómo pagate? (2015)
  • Quedame equí (2015)
  • Voi amar (2016)
  • Otres vides (2016)
  • Que lo nueso quédese nuesu (2016)
  • Dicir (Ft. Xente de Zona) (2017)
  • Muerro (2018)
  • Berru de Guerra (2018)
  • Tórname'l mio corazón (2018)

Videos oficiales[editar | editar la fonte]

Xires[editar | editar la fonte]

Teatru[editar | editar la fonte]

Televisión[editar | editar la fonte]

Premios[editar | editar la fonte]

Premios World Broadway Spain[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Trabayo Resultáu
2012 Meyor actor revelación The Lion King d'España Ganador

Premiu Antena de la CIRT[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Trabayo Resultáu
2013 Méritu artísticu L'hubiera nun esiste Ganador

Premiu Dial[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Trabayo Resultáu
2014 Artista revelación L'hubiera nun esiste Ganador
2016 Trayeutoria musical 12 años de carrera Ganador

Premios Oi![editar | editar la fonte]

Añu Categoría Trabayo Resultáu
2012 Solista o Grupu Rancheru Mexicanu Nomáu

Premios TVyNovelas (Méxicu)[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Trabayu Resultáu
2017 Meyor actor co-estelar El hotel de los secretos Ganador
Meyor actor revelación
Meyor tema musical Que lo nueso quédese'l nuesu - Ensin rastru de ti Nomáu

Vida privada[editar | editar la fonte]

En 2004, mientres la so participación en L'Academia, tuvo un novialgu cola so ex compañera de xeneración Hiromi Hayakawa, quien finó en setiembre de 2017, y dichu por él mesmu como'l so primera gran amor. El cantar Tu Fuisti Para Mi escribir pensando nella.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Data: 2022.
  2. «Carlos Rivera, ganador de L'Academia, llega a Televisa». Puebla online. Consultáu'l 30 de xineru de 2018.
  3. «sos-26-anos/ Carlos Rivera, esitosu a los sos 26 años». Socesión Online Diariu. Consultáu'l 30 de xineru de 2018.
  4. 4,0 4,1 «Carlos Rivera». Ecoured. Consultáu'l 30 de xineru de 2018.
  5. 5,0 5,1 «sos-26-anos/ Carlos Rivera». Socesor Online. Consultáu'l 30 de xineru de 2018.
  6. «bestia---mexico-400 Beauty and the Beast». Rede teatral. Consultáu'l 30 de xineru de 2018.
  7. «Carlos Rivera suple a Jorge Lau». Mamma mia. Consultáu'l 30 de xineru de 2018.
  8. «rei-leon El rei leon, Carlos Rivera». L'Universal. Consultáu'l 30 de xineru de 2018.
  9. «Carlos Rivera». iTunes. Consultáu'l 30 de xineru de 2018.
  10. 10,0 10,1 «Carlos Rivera». Música. Consultáu'l 30 de xineru de 2018.
  11. «secretos-un aciertu_0_707929389.html Carlos Rivera nel Hotel de los secretos». Mileniu. Consultáu'l 30 de xineru de 2018.
  12. «Carlos Rivera diz adiós a "Andrés" de "L'Hotel de los Secretos"». Radio formula. Consultáu'l 30 de xineru de 2018.
  13. «tener-mieu-en-el so-nuevu-album/4RWJDGGOMFABVLFIKBU43TLLAI/story/ El cantante mexicanu Carlos Rivera atrever a nun tener mieu nel so nuevu álbum». La Nación. Consultáu'l 30 de xineru de 2018.
  14. «Carlos Rivera». CMTV. Consultáu'l 30 de xineru de 2018.
  15. «Carlos Rivera, biografía». Last.fm. Consultáu'l 30 de xineru de 2018.
  16. «mexicanu editorial=La chicuela Carlos Rivera algama discu d'oru.». Consultáu'l 30 de xineru de 2018.
  17. «el so-valor-los compositores editorial=L'Universal carlos rivera da-y el so valor los compositores». Consultáu'l 30 de xineru de 2018.
  18. «Esiste-Edici%C3%B3n-Especial/release/5480810 Carlos Rivera – L'Hubiera Nun Esiste». Discosgs. Consultáu'l 30 de xineru de 2018.
  19. «Carlos Rivera». Al día Dallas. Consultáu'l 30 de xineru de 2018.
  20. Carlos Rivera - Que nivel de muyer (L'Academia 3 Final), 12 d'avientu de 2008, https://www.youtube.com/watch?v=8avof2sF_Ck, consultáu'l 16 de marzu de 2017 
  21. Carlos Rivera - Esta nueche ye p'amar (L'Academia 3 Final), 14 de xunu de 2009, https://www.youtube.com/watch?v=P9KA8Ptftiw, consultáu'l 16 de marzu de 2017 
  22. 22,0 22,1 The Lion King el musical (22 de mayu de 2013). «The Lion King - Conoz a Carlos Rivera» (castellanu). Consultáu'l 15 de marzu de 2016.
  23. «Disney. The Lion King. Get to know the Cast.». Consultáu'l 20 d'abril de 2017.