Carlos Luis Álvarez

De Wikipedia
Carlos Luis Álvarez
Vida
Nacimientu Uviéu14 de xineru de 1928[1]
Nacionalidá España
Muerte 15 d'agostu de 2006[1] (78 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu escritorperiodista
Premios
Seudónimos Cándido
Cambiar los datos en Wikidata

Carlos Luis Álvarez Álvarez (14 de xineru de 1928Uviéu – 15 d'agostu de 2006), más conocíu pol so seudónimu Cándido, foi un escritor y periodista asturianu.

Biografía[editar | editar la fonte]

Fíu de periodista, estudió Derechu, pero antes de llicenciase matricular na Escuela Oficial de Periodismu, na que se graduó en 1955. Empezó la so carrera periodística en 1956 nel diariu madrilanu ABC, onde tuvo hasta 1978 y fixo bien popular el so seudónimu Cándido n'homenaxe al famosu personaxe de Voltaire, anque tamién usó'l menos popular de Arturo en publicaciones como Enriba y Pueblo.

Foi subdireutor de la revista Índiz ente 1969 y 1970. Collaboró en L'Español, Mocedá, Enriba y la prensa del Movimientu (1975). Foi redactor en Pueblu (1975-1976) y na Hoja del Lunes de Madrid (1978). Amás foi columnista de Informaciones en 1979.

Volvió a ABC cola columna "D'ayeri y de güei", y depués empezó a collaborar colos editores del Grupu Z. Dirixó la última etapa de la revista humorística El Falpayar hasta'l so zarru en 1978 y formó parte del grupu creador d'otra del mesmu xéneru, Hermano Lobo. Ente 1982 y 1983 foi por cuatro meses xefe del Gabinete de Rellaciones Esternes de RTVE, cargu del que dimitió n'abril. Foi asesor de Presidencia del Grupu Zeta, Conseyeru de l'Axencia EFE y de Telemadrid. Collaboró nes publicaciones Tiempu, Interviú, El Periódico de Catalunya y l'Axencia d'Información OTR. Miembru de l'Asociación de Periodistes Europeos (APE), presidió la seición española d'esta asociación dende la so fundación en 1981 hasta'l so fallecimientu.

Ente les reconocencies de Cándido tán los premios periodísticos González-Ruano, Luca de Tena (1961), Mariano de Cavia (1976) y el Premiu Nacional de Periodismo Miguel Delibes (2001). Amás, foi Periodista del Añu en 1968, Premiu Foru Teatral al meyor llabor críticu (1973) y Premiu Européu de Periodismu 1990 pol so defensa de los valores que constitúin les pilastres de la integración europea.

En xineru de 1996 l'Asociación de la Prensa de Madrid concedió-y el Premiu Javier Bueno al Meyor Llabor Periodísticu. Esi mesmu añu, el presidente de la Xunta de Galicia fíxo-y entrega de la 'Pluma d'Oru' del Club de la Escritura. N'avientu de 2005 foi gallardoniáu cola medaya al Méritu nel Trabayu.

Amás formó parte de dellos xuraos n'entregues de premios, ente ellos el Príncipe d'Asturies y el Premiu de Teatru Mayte (Cándido exerció en bastantes ocasiones la crítica teatral).

N'abril de 2006 recibió la Gran Cruz del Méritu Civil en reconocencia a la so trayeutoria profesional.

Finó na Clínica de La Moraleja de Madrid el 15 d'agostu de 2006 por causa de un cáncer de colon que carecía dende diba tiempu agraváu pol so diabetes crónica; los sos restos fueron encenraos. Tuvo casáu con Carmen Aguarón, cola que tuvo trés fíos, y casóse en segundes nupcias en xunetu de 1989.

Producción lliteraria[editar | editar la fonte]

Escribió delles obres, ente elles Los cientu y una últimes hores de Cándido, La rueda. Miseria y rellumanza de la India (1965), Penúltima hora, Azorín ante'l cine, Caperucita y los llobos (1976), Setenta y cuatro artículos de Cándido en ABC (1982). En 2001 publicó dos obres, Pecáu escarlata y ¿Qué ye la dignidá?

Escribió amás numberosos llibros de memories bien importantes pol so arrogante estilu y pola penetración de los sos analises sobre la vida española del franquismu y la transición: Un periodista na dictadura (1976), que salió bien estragado d'errates; D'ayeri a güei (1978) y Memories prohibíes (1995), ensin dulda el más importante y autobiográficu de toos.

Un añu dempués publicó El sangre de la rosa. El poder y la dómina (1982-1996), nel que realiza un analís críticu de los gobiernos del PSOE. Como articulista caracterizó-y la concisión, una intelixente ironía y un estensu y humanista bagaxe cultural de base grecollatina. Eduardo Haro Tecglen comentaba nes sos memories sobre esti amigu so que

Tien una cultura, una conocencia sagrada de clásicos y modernos, los romanos o los asturianos, Cicerón o Pérez de Ayala, un xiru llatín, una llectura particular y misterioso de lo sagrao, un fondu milenariu de sefardita, y escribía con tou ello.

Pela so parte, el tamién periodista Martín Prieto escribió tamién:

Siempres lu almiré desque, adolescente, lleí un artículu so que namái rellataba les sos reflexones viendo per una ventana a un obreru tundiendo arena... Yera un foliu, pero pa escribir aquello yera requisitu previu lleer a Heiddeger.

Nos sos Memories prohibíes narra tamién cómo trabayó como "negru" lliterariu en 1956 por 25.000 pesetes. Encargar el subdireutor xeneral de Prensa, Valentín González Durán, en nome de frai Justo Pérez de Urbel, y de xuru col permisu o instigación del direutor xeneral Juan Aparicio y el Ministru d'Información, Arias Salgado. Trátase de redactar trescientos folios pa venti biografíes sol títulu de Los mártires de la Ilesia y el subtítulu Testigos de la so fe que morrieren asesinaos mientres la Guerra Civil; l'encargu yera tan urxente que tenía de tar concluyíu nun mes y diría robláu por frai Justo Pérez de Urbel, abá del Monesteriu del Valle de los Cayíos, que cobró 40.000 duros d'entós (200.000 pesetes); les prieses fixeron que Cándido inventárase munchos d'esos heroicos mártires de la fe pa dir más rápidu; el beneficiariu nunca-y dio les gracies nin se fadió en verificar la obra.

Les trescientes setenta páxines fueron un amiestu d'invención y de plaxu. (...) Inventé llocures y profanaciones y sentí piedá polos humildes. (...) Plaxé abondo, como digo. Ente otros llibros, Cheques de Madrid, de Tomás Borrás, del que furtié munches páxines. (...) Un día averé a él y díxi-y: "Oya Borrás, copié-y trenta o cuarenta páxina de Cheques de Madrid, puede llevame a la cárcel, pidime cien millones d'indemnización o llevar a la cárcel a frai Justo Pérez de Urbel, que ye'l que robla'l llibru que yo escribí".
Carlos Luis Álvarez, Cándido

El diariu del Vaticanu, L'Osservatore Romanu, según Cándido, fixo grandes aponderamientos del llibru y agoró que llueu munchos d'aquellos mártires xubiríen a los altares. Cándido aprovechó esta anéudota pa construyir con ella la so única novela, Pecáu escarlata (2001), na expió el so escuru llabor de negru lliterariu en clave d'esperpento.

Obra[editar | editar la fonte]

  • Miseria y rellumanza de la India: lo que yo vi (1965)
  • Azorín ante'l cine (1975)
  • Caperucita y los llobos (1976)
  • Un periodista na dictadura (1976)
  • D'ayeri a Güei (1978)
  • Setenta y cuatro artículos de Cándido en ABC (1982)
  • Memories prohibíes (1995)
  • El sangre de la rosa (1996)
  • El poder y la dómina (1982-1996) (1997)
  • Pecáu escarlata (2001)
  • Qué ye la dignidá (2001)

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Antonio López de Zuazo Algar, Catálogu de periodistes españoles del sieglu XX. Madrid, 1981.
  • Carlos Luis Álvarez, Memories prohibíes. Barcelona: Círculu de Llectores, 1995.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Diccionario biográfico español. Identificador DBE: 10395/carlos-luis-alvarez-alvarez. Apaez como: Carlos Luis. Cándido Álvarez Álvarez. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Editorial: Real Academia de la Historia. Llingua de la obra o nome: castellanu. Data d'espublización: 2011.
  2. Identificador del Boletín Oficial del Estado: BOE-A-2006-3927.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]