Carlos Lemos Simmonds

De Wikipedia
Carlos Lemos Simmonds
Presidente de Colombia

12 xineru 1998 - 24 xineru 1998
Ernesto Samper - Ernesto Samper
Vicepresidente de Colombia

19 setiembre 1996 - 7 agostu 1998
Humberto de La Calle - Gustavo Bell
Canciller de Colombia (es) Traducir


Ministro del Interior de Colombia (es) Traducir

Vida
Nacimientu Popayán23 d'ochobre de 1933
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
Muerte Bogotá30 de xunetu de 2003 (69 años)
Causa de la muerte cáncanu de pulmón
Estudios
Estudios Universidad del Cauca (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu periodista, diplomáticu, políticuabogáu
Premios
Creencies
Partíu políticu Partido Liberal Colombiano (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Pal actor español Carlos García Lemos, vease Carlos Lemos (actor)

Carlos Lemos Simmonds (23 d'ochobre de 1933Popayán – 30 de xunetu de 2003Bogotá) foi un abogáu, políticu, escritor y periodista colombianu, qu'exerció como vicepresidente de Colombia tres l'arrenunciu de Humberto de la Calle y como Presidente de Colombia en 1997, exerciendo per una selmana mientres una llicencia por enfermedá del titular Ernesto Samper.[1]

Nacencia y primeros años[editar | editar la fonte]

Nació na ciudá de Popayán el 23 d'ochobre de 1933, nel llar del médicu y diplomáticu Antonio José Lemos Guzmán, quien se desempeñó per munchos años como rector de la Universidá del Cauca y foi tamién embaxador en Chile, y de María Antonia Simmonds Pardo, que la so muerte prematura dexó a Lemos güérfanu a temprana edá.

Cursó los sos estudios de primaria nel Colexu Champagnat de Popayán. Asistió al Llicéu de la Universidá del Cauca pa faer el so bachilleratu y darréu graduóse como abogáu de la Universidá del Cauca.[2]

Vida política[editar | editar la fonte]

Al terminar los sos estudios exerció'l cargu de Xuez Municipal de Piendamó nel departamentu del Cauca. Dempués treslladóse a Bogotá, onde empezó la so carrera política al ser escoyíu Conceyal de la capital a principiu de la década de 1970, cargu que desempeñó mientres tres periodu y que dexó pa llanzase como representante a la Cámara. Mientres el gobiernu del ex-presidente Julio César Turbay, Lemos ocupó'l cargu de Secretariu Xeneral de la Presidencia de la República, y darréu desempeñóse como Ministru de Rellaciones Esteriores, Ministru de Comunicaciones, Ministru de Gobiernu y Ministru de Xusticia.

A los anteriores cargos siguiólos el d'Embaxador de Colombia ante la OEA, Constituyente, Embaxador de Colombia n'Austria, Embaxador de Colombia nel Reinu Xuníu, Senador de la República, Vicepresidente y Presidente de la República. Esti últimu cargu llegar a ocupar mientres nueve díes nel gobiernu d'Ernesto Samper (1994-1998). Lemos reemplazara al Vicepresidente Humberto de la Calle tres el so arrenunciu y por causa de una incapacidá médica de Samper, asumió la presidencia temporalmente.

Los sos apurras a la vida pública viéronse reflexaos en delles instancies adicionales. Como miembru de la Comisión Asesora de Rellaciones Esteriores, fixo apurras pa enfrentar a Nicaragua nes sos reclamaciones sobre l'archipiélagu colombianu de San Andrés y Providencia. Tamién participó nes negociaciones que llevaron a un alcuerdu de paz cola guerrilla del M-19 en 1990. Integró l'Asamblea Nacional Constituyente que redactó la Constitución Política de 1991 y ente xunetu y payares d'anguaño fixo parte y co-presidió la Comisión Especial qu'exerció les funciones llexislatives hasta la eleición d'un nuevu Congresu.

Presidente interín de Colombia[editar | editar la fonte]

Cuando Lemos terminó la so presidencia interina, que duró tan solu nueve díes, numberoses voces de protesta alzar dende distintes medios de comunicación en columnes d'opinión y artículos de la prensa nacional como reacción a l'arrogante pensión vitalicia a la que se fixo acreedor tres l'efímeru exerciciu del so cargu. Les crítiques acoradaron fondamente a Lemos y asina lo fixo saber n'entrevistes concedíes con posterioridá a la so presidencia. Siempres se defendió aduciendo que nunca había acumuláu bienes de fortuna y que consideraba esa pensión como la reconocencia a una llarga vida al serviciu del país. Puesto que les crítiques nun menguaron col tiempu, Lemos decidió conseñar como la so última voluntá qu'a la so muerte arrenunciaría por completu a recibir los honores d'Estáu reservaos a los presidentes de Colombia - anque non a la mentada pensión, que, como s'axusta na llei, va siguir recibiendo la so señora esposa mientres ella viva.

Muerte[editar | editar la fonte]

Finó na Clínica El Country de Bogotá el 29 de xunetu de 2003, a los setenta años d'edá, víctima de cáncer.[1] Dando cumplimientu a la so última voluntá, el so cuerpu foi veláu con sobriedá na biblioteca de la so residencia nel norte de la ciudá y nun recibió honores de Xefe d'Estáu.

A la so muerte atopábase casáu con Martha Blanco, con quien contraxera matrimoniu en 1985, dempués de que la Santa Sede dio-y l'anulación del matrimoniu con María Victoria Pérez y Sotu.

Obres publicaes[editar | editar la fonte]

Amás de dedicar gran parte de la so vida al serviciu públicu, Lemos tamién se desempeñó como periodista, escritor ya historiador. Mientres munchos años escribió pal diariu L'Espaciu, onde publicaba una columna habitual titulada "Ente la Romana y el Pasaxe" y onde eventualmente exerció'l cargu de subdireutor del periódicu. Adicionalmente, llegó a dirixir la revista Conseña, fundada por Jorge Mario Eastman.

Dalgunes de les sos obres memorables son: Memories d'un antigobierno, L'Estáu Lladrón, El Rescate de la moral, "Turbay, de la Base al Cume" y "Santander". Foi columnista de la seición "Opinión" del periódicu El Tiempo, publicó artículos na Revista Diners y fundó'l "Diario Liberal".

Programes de Televisión[editar | editar la fonte]

En televisión, condució programes como Mesa de Café, Alderiques Cascoxu y Fuercia de la Hestoria. Llector infatigable, tenía una vasta cultura xeneral y la so pluma carauterizar pol manexu impecable de la llingua española y la claridá na espresión de les sos idees.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Humberto de la Calle
Vicepresidente de Colombia

10 de setiembre de 1996 - 7 d'agostu de 1998
Socesor:
Gustavo Bell