Carlos Robledo Puch

De Wikipedia
(Redirixío dende Carlos Eduardo Robledo Puch)
Carlos Robledo Puch
Vida
Nacimientu Villa Ballester19 de xineru de 1952[1] (72 años)
Nacionalidá Bandera d'Arxentina Arxentina
Residencia La Plata
Estudios
Llingües falaes castellanu
Cambiar los datos en Wikidata

Carlos Eduardo Robledo Puch (19 de xineru de 1952Villa Ballester)[2] ye un asesín serial arxentín, unu de los mayores sociópatas y criminales de la historia del país. Moteyáu'l Ángel Negru o'l Ángel de la Muerte pola prensa, con namái 20 años foi condergáu a cadena perpetua por diez homicidios calificaos, un homicidiu simple, una tentativa d'homicidiu, diecisiete robos, cómpliz d'una violación, y de una tentativa de violación, un abusu deshonesto, dos raptos y dos furtos.[3] Cumple prisión efectiva dende 1972.

Infancia n'Olivos[editar | editar la fonte]

Carlos Robledo Puch vivía en Borges 1956, Olivos, Vicente López. Llegó al barriu colos sos padres cuando tendría diez años. Arrendaben un departamentu que s'atopaba nel primer pisu d'una ferrería. El padre llamábase Víctor y trabayaba en Chevrolet. Yera moricu, daqué peláu, delgáu y colos sos güeyos achinaos. Dicíase que nun yera'l padre de Carlos porque yeren bien distintos. Carlos yera igual a la madre. La madre, d'orixe alemán, yera ama de casa y tenía al so fíu pel branu siempres con pantalones curtios blancos y remera rayada. Andaba nuna bicicleta del so padre, de color negru y como-y quedaba grande, tenía qu'andar de banda pol cañu. Carlos Robledo Puch yera cobarde como la so madre. Siempres taba bien curiáu por ella. El padre trabayaba tol día. Los sábados y domingos ver tomar aperitivos con Roberto Caballero nel almacén "El Vasquito", que taba casa per mediu de la so casa. Mercaben cola famosa llibreta negra, asina que nun yera una persona con gran poder adquisitivu. Teníen un autu negru. Carlos xugaba a les bolita y a les figurines (eses redondes con personaxes de fútbol) o a la payana colos mozos del barriu. Estudiaba pianu, cosa que nun-y gustaba. Cuando empezó la secundaria foi al Colexu Cervantes, en Florida, Vicente López.

Carrera delictiva[editar | editar la fonte]

El día 15 de marzu de 1971, Puch y el so cómpliz Ibáñez ingresaron al boliche Enamour (Espora 3285, Olivos), llevándose 350.000 pesos de la dómina. Antes de fuxir, Puch asesinó al dueñu y al serenu del establecimientu con una pistola Ruby calibre 7.65 mientres dormíen.

El 9 de mayu de 1971, a los cuatro de la mañana, Robledo Puch ya Ibáñez ingresaron a un negociu de repuestos d'automóviles Mercedes-Benz en Vicente López. Al entrar nuna de les habitaciones, atoparon a una pareya y al so fíu naciellu. Robledo Puch asesinó al home d'un disparu y mancó a la muyer de la mesma forma. Ibáñez intentó violar a la muyer mancada -quien sobrevivió y darréu testificó nel xuiciu-. Antes de fuxir con 400.000 pesos, Robledo Puch disparó al trubiecu onde lloraba un ñácaru de pocos meses, quien llogró quedar con vida.

El siguiente 24 de mayu asesinaron al serenu d'un supermercáu n'Olivos.

Pistola Ruby calibre.32

A lo menos en dos causes, a mediaos de xunu d'esi mesmu añu, Robledo Puch executó na ruta a dos nuevos muyeres que fueren víctimes d'abusu sexual (una d'elles pudo evitar ser violada) a manes d'Ibáñez nel asientu traseru del automóvil de vez.

El día 5 d'agostu, en circunstancies bastante dudoses, Ibáñez finó depués d'un accidente automovilísticu. Robledo Puch, quien conducía'l vehículu, fuxó ilesu de la escena depués del accidente. Hai quien abarrunten qu'en realidá se trató d'un axuste de cuentes.

Cola muerte d'Ibáñez, hubo un receso na actividá delictiva de Robledo Puch, que retomó en payares de 1971 xunto col so nuevu cómpliz, Héctor Somoza. El 15 d'esi mesmu mes asaltaron un supermercáu en Boulogne, acribillando al serenu con una pistola Astra calibre 32 que llograren pocos díes antes nel robu a una armería. Dos díes depués d'esti fechu, el 17 de payares, aprucieron nuna concesionaria d'autos y asesinaron al cuidador. Pasada una selmana, foi la vez d'otra concesionaria en Martínez. Amenorgaron al serenu, quitáron-y les llaves y robaron un millón de pesos. Robledo Puch asesinar d'un disparu na cabeza.

Cronoloxía de los sos delitos[editar | editar la fonte]

Los 11 asesinatos de Robledo Puch (los primeros seis fueron col so cómpliz Jorge Ibáñez):

  • El 3 de mayu de 1971, José Bianchi, serenu d'una casa de repuestos de Vicente López foi executáu a tiros ente que la so esposa foi mancada a balazos y violada nel mesmu fechu.
  • El 14 de mayu de 1971, asesinaron a tiros al serenu d'un boliche d'Olivos, Manuel Godoy, y tamién al encargáu de llocal, Pedro Mastronardi, a los que sorprendieron dormíos.
  • El 24 de mayu de 1971, Juan Scattone, serenu d'un supermercáu tamién d'Olivos, foi acribilláu a balazos y los homicidas brindaron con güisqui sobre'l so cadabre.
  • El 13 de xunu de 1971, la moza Virginia Rodríguez foi raptada, violada y executada a tiros a la vera de la Carretera Panamericana.
  • El 24 de xunu de 1971, otra nueva, Ana María Dinardo, foi raptada a la salida d'un boliche d'Olivos y tamién foi violada y asesinada a balazos nel mesmu llugar que Rodríguez.
  • El 5 d'agostu de 1971, Ibáñez morrió nun presuntu accidente automovilísticu que tamién arreyó a Robledo Puch.
  • El 15 de payares de 1971, Robledo Puch y el so nuevu cómpliz Héctor Somoza, asesinaron a Raúl Del Bene, guardia d'un supermercáu de Boulogne.
  • El 17 de payares de 1971 acribillaron a Juan Rozas, vigilador d'una concesionaria d'autos.
  • El 25 de payares de 1971 asesinaron a otru serenu d'axencia d'autu, Bienvenido Ferrini.
  • El 3 de febreru de 1972 fusilaron a Manuel Acevedo nuna ferretería y depués d'una engarra Robledo Puch mató con un soplete al so cómpliz Somoza. Esi mesmu día la Policía detuvo al múltiple asesín de 20 años quien dende entós permanez presu, sacante poles 64 hores que tuvo prófugo depués de fuxir del penal d'Olmos en 1973 y ser recapturado.

Detención[editar | editar la fonte]

El 1 de febreru, Robledo Puch y Somoza ingresaron nuna ferretería de Carupá. Asesinaron al vixilante ya intentaron abrir la caxa de caudales coles llaves. Nuna situación confusa, na qu'aparentemente Robledo Puch sobrosaltóse, asesinó d'un disparu a Somoza. Intentando enzancar la xera de reconocencia per parte de los investigadores policiales, tomó un soplete y quemó la cara del cadabre de Somoza. Depués d'abrir l'arca de caudales col mesmu soplete, recoyó'l botín y fuxó de la escena.

Foi deteníu'l 4 de febreru de 1972 al atopase'l so cédula d'identidá nel bolsu del pantalón de Somoza. Recién cumpliera 20 años.

Xuiciu, reclusión y actualidá[editar | editar la fonte]

Foi xulgáu y condergáu en 1980 a reclusión perpetua por tiempu indetermináu, la pena máxima n'Arxentina. Les sos últimes pallabres ante'l tribunal de la Sala 1ª de la Cámara d'Apelaciones de San Isidro fueron "Esto foi un circu romanu y una farsa. Toi condergáu y prexulgáu de mano"".[4]

Llama l'atención lo espuesto nel remangu psiquiátrica adxunta nel espediente del xuiciu a Robledo Puch.

  • "Vien de un llar llexítimo y completo, ausente de circunstancies hixéniques y morales desfavorables".
  • "Tampoco hubo apremios económicos d'importancia, reveses de fortuna, abandonu del llar, falta de trabayu, desgracies personales, enfermedaes, conflictos afeutivos, hacinamiento o promiscuidá".

Na actualidá, Robledo Puch sigue priváu de la so llibertá nun pabellón del penal de Sierra Chica. Dende xunetu de 2000 puede solicitar la so llibertá condicional.[5] El 27 de mayu de 2008, depués de concedida la prisión domiciliaria al odontólogu Ricardo Barreda, Robledo Puch solicitó la so llibertá condicional. El xuez qu'atendió la so solicitú refugar por considerar que nun se reformó de manera positiva en nengún de los aspeutos sociolóxicos necesarios pa vivir en llibertá, amás de nun tener familiares direutos que puedan contenelo. El 31 d'agostu de 2011 y nuevamente el 30 d'ochobre de 2013 volvió negáse-y la llibertá solicitada.[6]

En payares de 2013 pidió que revieran la sentencia o que lo executaren con una inyeición letal, a pesar de que la pena de muerte nun puede ser aplicada n'Arxentina. El pidíu nun espolletó, pos la Suprema Corte de Xusticia de la Provincia de Buenos Aires falló refugando tal beneficiu. El 27 de marzu de 2015 la Corte Suprema de Xusticia de la Nación refugó un recursu presentáu por Carlos Eduardo Robledo Puch (63), el mayor asesín múltiple de la hestoria criminal arxentina, contra la sentencia enantes mentada que-y refugó la llibertá condicional.

El 10 de mayu de 2016, llevando 44 años presu, Robledo Puch salió del penal de Sierra Chica per un día. Foi lleváu a l'Asesoría Pericial de San Isidro pa ser sometíu a una serie de remangos médicos, por cuenta de la so deteriorada salú. Foi escoltáu ida y vuelta por una decena d'efectivos.

El 4 de febreru de 2018 cumpliéronse 46 años de la so detención.[7]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Identificador NLP (nuevo): 9811278944705606. Afirmao en: MAK. Apaez como: Carlos Eduardo Robledo Puch. Llingua de la obra o nome: polacu.
  2. La Nación. «Robledo Puch foto». Consultáu'l 7 d'abril de 2014.
  3. La Nación (5 de marzu de 2006). «Robledo Puch: l'ánxel negru». Consultáu'l 7 d'abril de 2014.
  4. Artículu que reflexa'l momentu en que Robledo Puch emite la so amenaza al tribunal acusatorio
  5. Clarín (25 de xunu de 2004). «Robledo Puch: l'asesín que nun quier quedar llibre». Consultáu'l 7 d'abril de 2014.
  6. Clarín (1 de setiembre de 2011). «La Xusticia volvió nega-y la llibertá a Robledo Puch». Consultáu'l 7 d'abril de 2014.
  7. Clarín (5 de febreru de 2012). «A 40 años de la detención del mayor criminal de la hestoria arxentina». Consultáu'l 7 d'abril de 2014.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]