Carl Gustaf Emil Mannerheim

De Wikipedia
Carl Gustaf Emil Mannerheim
6. Presidente de Finlandia

4 agostu 1944 - 4 marzu 1946
Risto Heikki Ryti - Juho Kusti Paasikivi
Chief of Defence (en) Traducir

17 ochobre 1939 - 12 xineru 1945
Hugo Österman (es) Traducir - Erik Heinrichs
Regent of Finland (en) Traducir

12 avientu 1918 - 25 xunetu 1919
Pehr Evind Svinhufvud - ensin valor →
Vida
Nacimientu Louhisaari Manor (en) Traducir[1]4 de xunu de 1867 (xul.)[2]
Nacionalidá Bandera de Rusia Imperiu Rusu
Bandera de Finlandia Finlandia
Residencia Mannerheim Museum (en) Traducir
Llingua materna sueco de Finlandia (es) Traducir
Muerte Lausana[3]27 de xineru de 1951[4] (83 años)
Sepultura Cementerio de Hietaniemi (es) Traducir[5]
Causa de la muerte obstrucción intestinal (es) Traducir
Familia
Padre Carl Robert Mannerheim
Madre Helene Mannerheim
Casáu con Anastasia Mannerheim (1892 – 1919)[6]
Fíos/es
Hermanos/es
Familia
Pueblu Mannerheim (en) Traducir
Estudios
Estudios Hamina Cadet School (en) Traducir
(1882 - 1886)
escuela de caballería Nikoláyev (es) Traducir
(1887 - 1889)
Llingües falaes sueco de Finlandia (es) Traducir
rusu
alemán
francés
inglés
finlandés[7]
Oficiu esplorador, políticu, oficialautor
Llugares de trabayu Ḥélsinki, Mikkeli y Vaasa
Premios
Miembru de Real Academia de Ciencies Béliques
Real Academia de les Ciencies de Suecia
Serviciu militar
Cuerpu militar Ejército Imperial Ruso (es) Traducir
Fuerzas Armadas de Finlandia (es) Traducir
Guardia Blanca (es) Traducir
Graduación mariscal de campo (es) Traducir
Teniente xeneral
General de la Caballería (es) Traducir
Lluchó en Primer Guerra Mundial
Segunda Guerra Mundial
Guerra d'Iviernu
Guerra de Continuación (es) Traducir
Guerra civil en Finlandia
Guerra ruso-xaponesa
First Soviet-Finnish War (en) Traducir
Guerra de Laponia (es) Traducir
Creencies
Relixón Iglesia evangélica luterana de Finlandia (es) Traducir
Partíu políticu políticu independiente
IMDb nm0543098
mannerheim.fi
Cambiar los datos en Wikidata

Carl Gustaf Emil Mannerheim (4 de xunu de 1867 (xul.)Louhisaari Manor (en) Traducir – 27 de xineru de 1951Lausana) foi un noble, militar y políticu finlandés, mariscal y comandante en xefe de les Fuercies Armaes de Finlandia, y sestu presidente de la República de Finlandia (1944-1946).

Mannerheim nació na casona Louhisaari, en Askainen, nel senu d'una familia suecu-finesa, con antepasaos neerlandeses, que xubiera a la nobleza en 1768. Los sos padres fueron el conde Carl Robert Mannerheim y la so esposa Hedvig Charlotta Hélène von Julin, siendo'l tercer fíu d'esti matrimoniu, una familia na que los fíos menores heredaben el títulu de Barón (en finés Vapaaherra, en suecu Friherre). Yera coles mesmes pariente del esplorador Adolf Erik Nordenskjöld. Mannerhein, bautizáu Carl Gustaf Emil, yera conocíu pol so segundu nome, Gustaf (en finés Kustaa), y mientres la so vida, robló les sos cartes privaes como Gustaf o G. La so llingua materna yera'l suecu, pero tamién falaba rusu, francés, alemán, inglés y polacu. Curiosamente, Mannerheim nun aprendió a falar finés hasta los 50 años d'edá aproximao.

Oríxenes[editar | editar la fonte]

Carl Gustaf (a la derecha) y los sos hermanos en 1880.

La familia Mannerheim baxaba de Henrik Marhein, un empresariu neerlandés dueñu de dellos molinos qu'emigró a Gävle, en Suecia. El so fíu, Augustin Marhein, foi distinguíu como noble en 1693, y el so apellíu convirtióse finalmente en Mannerheim. El so fíu Johan Augustin Mannerheim, un coronel d'artillería y supervisor de molinos, foi proclamáu barón al pie del so hermanu en 1768. La familia Mannerheim finalmente llegó a Finlandia a finales del sieglu XVIII.

El bisagüelu de Mannerheim, el conde Carl Erik Mannerheim, realizaba delles funciones nel serviciu civil de Finlandia mientres los primeros años del Gran Ducáu, siendo miembru del Senáu. El padre de Mannerheim, el conde Carl Robert (1835-1914), yera poeta, escritor y empresariu. Sicasí, los sos negocios nun fueron esitosos, polo que finalmente acabó na ruina, camudándose a París pa vivir como un artista. La madre de Mannerheim, Hedvig Charlotta (Hélène) von Julin (1842-1881), yera miembru de la familia von Julin. La casona Louhisaari foi vendida en 1880 pa cubrir les deldes del conde Carl Robert, y al añu siguiente la so esposa finó, dexando a los sos fíos sol cuidu de los sos parientes.

Por cuenta de la esmolecedora situación económica de la familia, Mannerheim foi unviáu a la escuela de Cadetes de Finlandia en Hamina en 1882, a la edá de 15 años, magar en 1886 foi espulsáu por problemes de disciplina. Darréu estudió nel Llicéu Priváu de Ḥélsinki, aprobando los sos exámenes universitarios en xunu de 1887. Darréu viaxó a San Petersburgu, onde foi aceptáu na Escuela de Caballería del Zar, una y bones el Gran Ducáu pertenecía dinásticamente a Rusia. Graduóse en 1889, siendo xubíu al rangu d'alférez, y sirvió nel 15º Reximientu de Dragones d'Alexandría, en Polonia, mientres esperaba poder ocupar un puestu na Guardia de Caballeros.

Oficial nel Exércitu Imperial Rusu[editar | editar la fonte]

Finalmente, en xineru de 1891 Mannerheim foi tresferíu a la Guardia de Caballeros de La so Maxestá María Fiódorovna Románova, en San Petersburgu. La so familia iguó'l so matrimoniu con Anastasia Arapova, fía d'un xeneral rusu, por motivos económicos. El matrimoniu terminó nuna separación en 1902, hasta'l divorciu en 1919.

Mannerheim sirvió na Guardia de Caballeros hasta 1904, siendo asignáu a l'Alministración d'Establos de les Cortes Imperiales, dende 1897 hasta 1903. Mannerheim convertir nun espertu en caballos, mercando sementales y caballos especiales pal exércitu. En 1903 foi puestu al mandu d'un escuadrón y convirtióse nun monitor d'entrenamientu ecuestre nos reximientos de caballería. N'ochobre de 1904, Mannerheim foi tresferíu al 52º Reximientu de Dragones de Nezhin, en Manchuria, col rangu de teniente coronel. Lluchó na guerra ruso-xaponesa, siendo xubíu a coronel pola so valentía na batalla de Mukden.

Al tornar de la guerra, Mannerheim pasó los años de 1905 y 1906 en Finlandia y Suecia. Como representante de la caña varonil de la so familia, tuvo presente como miembru de la nobleza na última sesión de la Dieta de Finlandia. De xunetu a ochobre de 1906 dirixó una espedición a China, viaxando dende Taxkent a Kasgar col sinólogu francés Paul Pelliot. Na seronda de 1908 volvió dirixir una nueva espedición a China, con fines antropolóxicos y estratéxicos, una y bones eses árees septentrionales de China yeren potencialmente problemátiques ente Rusia, China ya inclusive el Reinu Xuníu, no que se suel conocer como el Gran Xuegu.

Tres esti viaxe, foi designáu comandante del 13º Reximientu d'Ulanos de Vladimir. Al añu siguiente foi xubíu a mayor xeneral, y designáu como comandante del Reximientu d'Escoltes Ulanos de La so Maxestá en Varsovia. En 1912 entró a formar parte del mandu militar imperial, siendo designáu como comandante de brigada de caballería en 1913.

Na Primer Guerra Mundial, Mannerheim sirvió como comandante de caballería nos frentes rumanu y austrohúngaru. En estremándose en combate contra les fuercies austriaques, foi condecoráu cola Cruz de San Jorge de 4ª clase, unu de los más altos honores del Imperiu rusu. En 1915 foi asignáu al mandu de la 12ª División de Caballería, y tres la Revolución de febreru de 1917, asumió'l mandu del 6º Cuerpu de Caballería nel branu d'esi mesmu añu, siendo xubíu al rangu de teniente xeneral (el so ascensu paralizárase dende febreru de 1915). Sicasí, Mannerheim nun goció del enfotu del nuevu gobiernu, que lo reparaba como unu de los oficiales que nun sofitaren la revolución. En setiembre foi releváu del mandu, al resultar mancáu en cayendo del so caballu, pasando a la reserva y recuperándose de la so cayida en Odesa, onde decidió volver a la vida civil y tornar a Finlandia.

Dende la guerra civil a la Xefatura del Estáu[editar | editar la fonte]

Ver tamién: Guerra civil finlandesa
Carl Gustaf Emil Mannerheim 1918.

En xineru de 1918, el Senáu de l'acabante proclamar Finlandia independiente, sol so líder Pehr Evind Svinhufvud, designó a Mannerheim como comandante en xefe del práuticamente inesistente exércitu finlandés, formáu por pocu más d'un modestu númberu de Guardias Blancos, siendo la misión d'esti cuerpu la de defender al Gobiernu mientres la guerra civil. Mannerheim aceptó'l cargu, a pesar de la so figuración alrodiu de la influencia alemana sobre'l gobiernu finés. Estableció'l so cuartel xeneral en Seinäjoki, y empezó a desarmar les guarniciones ruses qu'entá permanecíen acantonaes nel territoriu finlandés, que'l so númberu xubía a unos 42.500 efeutivos. Mientres la subsiguiente guerra civil (denomada Guerra de la Llibertá pol exércitu blancu) foi xubíu en marzu de 1918 al rangu de xeneral de caballería (Ratsuväenkenraali).

Disgustáu pola creciente influencia xermana, Mannerheim abandonó temporalmente'l país en xunu de 1918. D'esta forma, topábase fora del país mientres la postrera y desastrosa fase del conflictu civil, una etapa de gran morrina de resultes de les epidemies y la inanición nos campos de prisioneros y los enllargaos procesos. Mannerheim trató d'evitar el "terror blanco", oponiéndose a les masives encarcelaciones de los "coloraos".

Na seronda de 1918, Mannerheim sostuvo conversaciones diplomátiques en Londres y París, siendo riquíu en setiembre de vuelta al so país dende París pa ser nomáu Proteutor del Estáu o Rexente (Valtionhoitaja o Riksföreståndare), esistiendo inclusive una faición monárquica que pretendía coronalo como rei. Dempués de que Federico Carlos de Hesse-Kassel fuera señaláu como pretendiente, espertando asina les suspicacias nos Aliaos, el so posterior arrenunciu al tronu dexó a Mannerheim asegurar la reconocencia de la independencia finlandesa per parte del Reinu Xuníu y los Estaos Xuníos, solicitando y recibiendo ayuda alimenticia estranxera pa combatir la fame esistente tres el conflictu civil. A pesar de que yera un fervosu anti-bolxevique, finalmente refugó una alianza col Exércitu Blancu rusu por cuenta de la probabilidá de que nun reconocieren la independencia finlandesa. En 1919 perdió les eleiciones presidenciales nel Parllamentu en beneficiu de Kaarlo Juho Ståhlberg, dempués de lo que retiróse de la vida pública.

Periodu d'enteguerres[editar | editar la fonte]

Nos años ente los dos conflictos mundiales, los oxetivos de Mannerheim fueron principalmente humanitarios. Sofitó a la Cruz Roxa Finlandesa, creando coles mesmes la Fundación Infantil Mannerheim. En 1929 refugó la ufierta que recibiera de los radicales de la derecha política p'alzase en dictador de facto, magar caltuvo dalguna simpatía escontra'l derechiegu Movimientu Lapua, d'enclín semi-fascista. Tres la eleición de Pehr Evind Svinhufvud como Presidente de Finlandia en 1931, Mannerheim foi escoyíu como xefe del Conseyu de Defensa de Finlandia, de la que recibía la promesa escrita de ser proclamáu Comandante en xefe en casu hipotéticu de guerra, promesa que fuera anovada en 1937 pol socesor de Svinhufvud na Presidencia, Kyösti Kallio.

En 1933 llogró'l títulu honoríficu de Mariscal de Campu (Sotamarsalkka, Fältmarskalk). Mannerheim impulsó la industria militar finlandesa, amás d'intentar ensin ésitu una alianza militar defensiva con Suecia. Sicasí, el rearmamientu del exércitu finlandés nun se produció tan rápida o tan efeutivamente como deseyara, siendo por tanto pocu optimista al respective de un hipotéticu conflictu armáu. Nesti sentíu, caltuvo delles disputes con dellos gabinetes, lo cual llevólu inclusive a roblar delles cartes d'arrenunciu.

Comandante en xefe[editar | editar la fonte]

Ver tamién: Guerra d'Iviernu, Guerra de Continuación, Guerra de Laponia
Mannerheim mientres la Guerra d'Iviernu.

Cuando les negociaciones cola Xunión Soviética pola cesión de territorios nel ismu de Carelia fracasaron en 1939, Mannerheim retiró'l so arrenunciu'l 17 d'ochobre, aceptando asina de nuevu'l puestu de Comandante en xefe del Exércitu finlandés en casu de guerra, mandatu qu'entró oficialmente a valir cuando los soviéticos atacaron a Finlandia'l 30 de payares. Asistíu nes decisiones estratéxiques pol teniente xeneral Aksel Airo, Mannerheim estableció'l so cuartel xeneral en Mikkeli, onde permaneció gran parte del tiempu en que se desenvolvieron la Guerra d'Iviernu y la Guerra de Continuación, magar fixo numberoses visites al frente. Caltuvo'l cargu de Comandante en xefe ente dambes guerres, acordies cola carta formal que recibiera de los presidentes Kyösti Kallio y Risto Ryti tres la Paz de Moscú (12 de marzu de 1942).

Mientres la Guerra de Continuación, guardó rellaciones col gobiernu de l'Alemaña nazi de la forma más formal posible, refugando la so propuesta de roblar una alianza ya inclusive refugando la propuesta nazi de que les tropes finlandeses participaren nel asediu de Leningráu.

El 4 de xunu de 1942, el día en que Mannerheim cumplía los 75 años, el gobiernu finlandés dio-y el rangu honoríficu y esclusivu de Mariscal de Finlandia (Suomen Marsalkka, Marskalken av Finland), siendo la primera y la única persona en tener tal rangu. Esi mesmu día recibió la inesperada y non tan prestosa visita d'Adolf Hitler pa felicita-y pol doble acontecimientu, lo cual causó-y cierta aprovecimientu. Hitler programara la visita a Mannerheim pal día del so cumpleaños, magar ésti nun deseyaba un alcuentru col líder nazi, nin en Mikkeli nin en Ḥélsinki, yá que podría interpretase más como una deferencia personal que como una simple visita d'un xefe d'estáu. Otru factor yera l'ofiendo que-y causaben los alemanes, amosándose siempres contrariu a la so influencia nos asuntos políticos y militares de Finlandia. Finalmente, aportó al alcuentru, que tuvo llugar nuna vía muerta del ferrocarril cercanu al aeropuertu de Immola, nel sureste de Finlandia, y foi calteníu de callao.

Entrevista de Hitler con Ryti y Mannerheim.

Dende l'aeropuertu, y acompañáu pol presidente Ryti, Hitler foi conducíu hasta Mannerheim, quien lu aguardaba na vía muerta del tren. Cuando Hitler acolumbró a Mannerheim, corrió al so alcuentru, daqué que'l mariscal finlandés comentó con cierta sorna escontra los oficiales que lu acompañaben: "un oficial nunca cuerre, ye daqué que namái los cabos faen". Hitler, que yera muncho más baxu que Mannerheim (quien midía 1,94 m), vistía pa la ocasión unes botes de tacón más altu, ordenando a los sos fotógrafos que namái-y retrataren dende un ángulu que nun amosara la gran diferencia d'estatura con Mannerheim. Tres un discursu de felicitación de Hitler, y tres una incómoda comida, Hitler tornó a Alemaña, permaneciendo tan solo cinco hores en suelu finlandés. La intención d'esti viaxe sería la de solicitar a los finlandeses que siguieren les sos operaciones militares contra los soviéticos, pero'l difícil alcuentru con Mannerheim paeció frena-y a la de plantegar cualquier demanda concreta nesti sentíu.

Los llogros de Mannerheim como comandante en xefe de les fuercies finlandeses nun son fáciles de determinar. Naquel tiempu, ya inclusive hasta los nuesos díes, el gran prestíu de Mannerheim creó tamién detractores que catalogaron les sos aiciones de guerra como l'equivalente a una traición, especialmente aquelles crítiques procedentes de les fontes soviétiques o de los comunistes finlandeses. Ye por tanto necesariu analizar la figura de Mannerheim dende dos perspeutives: la militar y la política.

Como comandante militar, Mannerheim foi xeneralmente afortunáu. Sol so lideralgu les Fuercies de Defensa de Finlandia llibraron una esitosa guerra qu'a la fin salvó al so país de la ocupación soviética. Mannerheim tuvo enforma curiáu de nun esbardiar la vida de los sos soldaos, según tampoco corrió riesgos innecesarios. Quiciabes el so mayor defectu foi'l so refugu a delegar xeres: anque tenía un gran númberu de subordinaos bien capaces (el principal d'ellos, el teniente xeneral Aksel Airo), Mannerheim aportunaba en que tolos xefes de serviciu de los cuarteles xenerales finlandeses teníen d'informa-y direutamente, dexando asina pocu que faer a Erik Heinrichs, xeneral d'infantería y xefe del Estáu Mayor. Ello ye que Mannerheim llegó a dicir que nun deseyaba ser "prisioneru d'un namái home". Mannerheim acorviar col trabayu, y en consecuencia la coordinación ente los diversos departamentos nos cuarteles xenerales viose afeutada negativamente, daqué que pudo influyir en que la ofensiva soviética nel ismu de Karelia en xunu de 1944 coyera despreveníos a los finlandeses. Nun esistía otra autoridá salvu Mannerheim que axenciara tola información y entornar n'órdenes operacionales.

Per otru llau, puede dicise que Mannerheim devasó'l so llabor políticu. Entá siendo un soldáu, que por tanto nun tenía de tomar partíu na política, Mannerheim nun podía ayudar al so país ensin ser una importante figura política. Una cuestión crucial mientres la guerra había de ser el momentu de buscar la paz cola Xunión Soviética. Demasiao llueu podría significar represalies per parte de l'Alemaña nazi, y demasiáu tarde, la ocupación soviética de Finlandia. A partir de 1942 quedó cada vegada más claru qu'Alemaña podría nun ganar a la Xunión Soviética. Mannerheim foi pos acordáu nesti aspeutu, pa dir tomando gradualmente'l lideralgu del país y conducilo a la paz. Mannerheim desempeñó esti papel de forma bien hábil, yá que tenía una clara visión sobre cómo Finlandia tenía de conducir la so guerra na delicada situación del momentu, cuando'l final de la guerra permanecía entá inciertu. Sabía cómo axustar colos alemanes pa llograr tola ayuda militar posible ensin arreyar a Finlandia nun tratáu a palpu. Por casu, mientres los preparativos de la Guerra de Continuación de 1941, a Mannerheim ufiertóse-y el mandu de les tropes alemanes esplegaes en suelu finlandés. Aceptar esta ufierta significara facilitar el desenvolvimientu de la guerra, pero Mannerheim alvirtió que Hitler nun dexaría llibertá a los finlandeses na direición de los combates, dientro de la ofensiva xermana xeneral nesta zona. Yá que Mannerheim deseyaba evitar por tolos medios executar órdenes direutes dende Berlín o qu'afectaren a Alemaña, finalmente refugó la ufierta.

Sicasí en xunu de 1944, por cuenta de la amenaza que suponía una inminente ofensiva soviética sobre'l frente finlandés, Mannerheim creyó necesariu que Finlandia aportara a roblar el pactu d'alianza que demandaba'l Ministru d'Asuntos Esteriores alemán, Joachim von Ribbentrop, pa poder asina asegurar l'ayuda militar alemana. Pero inclusive entós Mannerheim trató d'alloñar la so figura del alcuerdu, consiguiendo que fora'l Presidente Risto Ryti el firmante del pactu, conocíu como'l alcuerdu Ryti-Ribbentrop. La estratexa de Mannerheim tuvo la so conclusión esperada cuando l'alcuerdu foi revocáu tres la dimisión de Ryti n'agostu d'esi mesmu añu, dempués de lo que Mannerheim asocedió a Ryti como Presidente de Finlandia.

Final de la guerra y curtia presidencia[editar | editar la fonte]

Nel momentu que Alemaña amosóse abondo debilitada, y gracies a que la ofensiva de branu de la URSS foi finalmente frenada y llevada a una guerra de posiciones arriendes de la batalla de Tali-Ihantala, los líderes finlandeses acolumbraron una oportunidá p'algamar la paz cola URSS, máxime tres la dimisión de Ryti, lo cual dexaba ensin enforma valor l'alcuerdu alcanzáu ente Ryti y Ribbentrop en xunu de 1944. Mannerheim foi entós escoyíu como Presidente'l 4 d'agostu, principalmente porque yera la única figura col abondu prestíu tanto internacional como nacional pa ocupar el cargu nesi momentu. Por cuenta de les singulares condiciones del país nesos intres nun se celebraron eleiciones xenerales, polo que foi'l Parllamentu quien nomó a Mannerheim Presidente de la República.

La peligrosa situación en que s'atopaba Finlandia nesi momentu foi reflexada nel discursu inaugural de Mannerheim nel Parllamentu de Finlandia:

Señor voceru, deseyo espresar el mio fondu agradecimientu polos sos atentos pallabres empobinaes escontra mi. Honorables miembros del Parllamentu, al aceptar per segunda vegada, nesti momentu críticu del destín nacional, les xeres de Xefe d'Estáu, doi por dafechu informáu de les responsabilidaes que me correspuenden. Grandes son les dificultaes que vamos tener que superar pa salvaguardar el nuesu futuru. Primero de too tengo en mente al Exércitu de Finlandia, agora nel so quintu añu de combate. En ficies del Toupoderosu, espero y creo, sofitáu pol parllamentu y el gobiernu, que col sofitu unánime del pueblu detrás de nós, vamos tener ésitu pa caltener la nuesa independencia y l'esistencia de la nuesa nación.

Un mes dempués d'ocupar el cargu, concluyó la Guerra de Continuación nunes dures condiciones impuestes polos soviéticos, magar fueron menores que les impuestes a otros países estremeros de la Xunión Soviética, que llegaríen inclusive a perder la so independencia (como los países bálticos). Finlandia caltuvo'l so soberanía, la so democracia parllamentaria y la so economía de mercáu, siendo les sos perdes territoriales bastante llindaes, anque los arreglos de guerra fueron alzaes. Amás, Finlandia tuvo entá que lluchar contra les tropes alemanes establecíes nos sos territorios del norte, en retirada escontra Noruega, no que se conoz como la Guerra de Laponia.

Mannerheim dimitió de les sos funciones presidenciales el 4 de marzu de 1946, alegando motivos de salú. Los sos esfuercios en pos de la paz fueron reconocíos inclusive polos comunistes finlandeses, los sos enemigos en 1918. Foi sustituyíu nel cargu pol so primer ministru, Juho Kusti Paasikivi, conservador anque d'enclín rusófila.

Mannerheim establecer na casona de Kirkniemi, en Lohja, col enfotu de pasar ellí los sos últimos años, magar tres una operación d'úlcera en 1947 encamentóse-y viaxar al sanatoriu de Valmont en Montreux (Suiza), pa recuperase ellí y redactar les sos memories. Morrió finalmente en Lausana el 28 de xineru (fecha de Finlandia; 27 de xineru, fecha llocal) de 1951, a los 83 años d'edá. Foi soterráu nel campusantu de Hietaniemi de Ḥélsinki nun funeral d'estáu con honores militares, siendo reverenciado güei día como unu de los más grandes xefes d'estáu de Finlandia.

El día del so cumpleaños, el 4 de xunu, ye celebráu en Finlandia como'l día de la bandera poles Fuercies de Defensa de Finlandia, actu que se celebra dende 1942 en que fuera nomáu Mariscal de Finlandia nel so 75 cumpleaños. El día de la bandera ye celebráu con un desfile nacional, y con distinciones y promociones pa los miembros de les Fuercies de Defensa.

Carrera militar[editar | editar la fonte]

Exércitu del Imperiu rusu[editar | editar la fonte]

Exércitu de Finlandia[editar | editar la fonte]

Condecoraciones[editar | editar la fonte]

Anecdotario[editar | editar la fonte]

  • Foi una de les poques persones que recibió condecoraciones militares de dambos bandos en conflictu, tantu na Primera como na Segunda Guerra Mundial. Tamién foi condecoráu por Suecia, un país neutral en dambos conflictos.
  • A los trenta años Mannerheim foi convidáu a una cacería d'un tigre pol rei de Nepal. Foi Mannerheim quien ablayó al animal, unu de los mayores que s'hayan midíu, y que llegara a matar a dos persones. La piel del animal exhibir nel Muséu Mannerheim de Helsinki.
  • Nos sos tiempos na Guardia de Caballeros, los guardias yeren agasayaos con un tragu de vodca acaldía. El vasu curtiu onde s'arramaba yera rellenáu hasta'l mesmu cantu, p'asina asegurar que tolos homes bebíen la mesma cantidá, y tenía de ser baleráu d'un suerbu. Mannerheim siguió esta tradición hasta'l so maduror. Coles mesmes, nun apreciaba los llicores esistentes en Finlandia, polo que siempres solicitaba que lu entemecieren xinebra y vermú secu francés con cualesquier akvavit. L'amiestu resultante ye bien afamada en Finlandia, conocida como Marskin ryyppy ("El tragu del mariscal").
  • Por cuenta del so reumatismu, siempres dormía nun senciellu colchón militar plegable.
  • De tolos comandantes militares que participaron na Segunda Guerra Mundial, Mannerheim yera quien ostentaba la mayor graduación mientres la Primer Guerra Mundial, pos yá yera xeneral de caballería (Ratsuväenkenraali) al rematar la guerra en 1918.
  • El 5 d'avientu de 2004, Mannerheim foi escoyíu como'l finlandés más destacáu de tolos tiempos nel programa Suuret Suomalaiset ("El gran finlandés") .

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Everyman's Encyclopaedia. Tomu: 8. Páxina: 29. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 31 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  4. Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Carl-Gustaf-Emil-Mannerheim. Apaez como: Carl Gustaf Mannerheim. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  5. Identificador Find a Grave: 7701. Afirmao en: Find a Grave. Llingua de la obra o nome: inglés.
  6. Identificador GND: 118881574.
  7. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  8. Afirmao en: Suomen Valkoisen Ruusun ja Suomen Leijonan ritarikunnat. Páxina: 214. Editorial: Edita. Llingua de la obra o nome: finlandés. Data d'espublización: 2017. Autor: Antti Matikkala.
  9. 9,0 9,1 9,2 9,3 9,4 Afirmao en: Q118455666. Páxina: 119. Editorial: Ajatus Kirjat. Llingua de la obra o nome: finlandés. Data d'espublización: 2003.
  10. 10,00 10,01 10,02 10,03 10,04 10,05 10,06 10,07 10,08 10,09 10,10 10,11 10,12 10,13 10,14 10,15 10,16 10,17 10,18 10,19 10,20 10,21 10,22 10,23 Afirmao en: Q118455666. Editorial: Ajatus Kirjat. Llingua de la obra o nome: finlandés. Data d'espublización: 2003.
  11. 11,0 11,1 11,2 11,3 11,4 11,5 11,6 URL de la referencia: http://www.mannerheim.fi/13_erity/kunnmerk.htm. Data de consulta: 12 avientu 2022.
  12. URL de la referencia: https://president.ee/et/teenetemargid/teenetemarkide-kavalerid/24073-karl-gustaf-emil-mannerheim. Data de consulta: 12 avientu 2022.
  13. URL de la referencia: https://president.ee/et/teenetemargid/teenetemarkide-kavalerid/19214-karl-gustaf-emil-mannerheim. Data de consulta: 12 avientu 2022.
  14. Afirmao en: Q113837913. Páxina: 19. Llingua de la obra o nome: finlandés. Data d'espublización: 2018.
  15. Afirmao en: Q123194928. Páxina: 73. Editorial: Gummerus. Llingua de la obra o nome: finlandés. Data d'espublización: 2006.
  16. 16,0 16,1 16,2 Afirmao en: Q106825045. Páxina: 344. Editorial: Sociedad de Literatura Finesa. Llingua de la obra o nome: finlandés. Data d'espublización: 2017. Autor: Antti Matikkala.
  17. 17,0 17,1 URL de la referencia: https://kansallisbiografia.fi/kansallisbiografia/henkilo/625. Data de consulta: 22 xunu 2022.
  18. Afirmao en: Q106825045. Páxina: 327. Editorial: Sociedad de Literatura Finesa. Llingua de la obra o nome: finlandés. Data d'espublización: 2017. Autor: Antti Matikkala.
  19. Afirmao en: Q106825045. Páxina: 328. Editorial: Sociedad de Literatura Finesa. Llingua de la obra o nome: finlandés. Data d'espublización: 2017. Autor: Antti Matikkala.
  20. Afirmao en: Q116697901. Páxina: 109. Llingua de la obra o nome: finlandés. Data d'espublización: 2015.
  21. Afirmao en: Suomen Valkoisen Ruusun ja Suomen Leijonan ritarikunnat. Páxina: 488. Editorial: Edita. Llingua de la obra o nome: finlandés. Data d'espublización: 2017. Autor: Antti Matikkala.
  22. Afirmao en: Suomen Valkoisen Ruusun ja Suomen Leijonan ritarikunnat. Páxina: 491. Editorial: Edita. Llingua de la obra o nome: finlandés. Data d'espublización: 2017. Autor: Antti Matikkala.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Risto Ryti
Presidentes de Finlandia
1944-1946
Socesor:
Juho Kusti Paasikivi