Cantón de Turgovia

Coordenaes: 47°35′N 9°04′E / 47.58°N 9.07°E / 47.58; 9.07
De Wikipedia
Cantón de Turgovia
Alministración
Estáu federáu Suiza
ISO 3166-2 CH-TG
Tipu d'entidá cantón de Suiza
Capital Frauenfeld (es) Traducir
Llingües oficiales alemán
División
Xeografía
Coordenaes 47°35′N 9°04′E / 47.58°N 9.07°E / 47.58; 9.07
Superficie 991.77 km²
Llenda con Cantón de Sankt Gallen, Cantón de Zúrich, Cantón de Schaffhausen y Baden-Württemberg
Puntu más altu Hohgrat (es) Traducir
Puntu más baxu Ríu Thur
Altitú media 417 m
Demografía
Población 276 472 hab. (31 avientu 2018)
Densidá 278,77 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00 y UTC+02:00
Fundación 1803
tg.ch
Cambiar los datos en Wikidata

El cantón de Turgovia (n'alemán Thurgau, en francés Thurgovie, n'italianu y romanche Turgovia) ye un cantón de Suiza. Alcuéntrase nel nordeste de Suiza. La so población ye de 234.886 habitantes (2006). La capital ye Frauenfeld.

Etimoloxía[editar | editar la fonte]

El nome oficial n'alemán ye Thurgau que significa país del Thur. El términu "país" (Gau n'alemán na edá media) designaba una rexón del imperiu carolinxu.

Xeografía[editar | editar la fonte]

El cantón llenda al norte col llagu de Constanza, al frente del cual alcuéntrense Alemaña y Austria. El ríu Rin constitúi la so frontera noroccidental; al sur llenda col cantón de Sankt Gallen y al oeste colos cantones de Zúrich y Schaffhausen.

L'área del cantón ye de 991 km² ésta pue ser estremada en tres mases montascoses o de llombes. La primera estiéndese a lo llargo del llagu de Constanza, na parte norte; la segunda, ta allugada al interior del cantón ente los ríos Thur y Murg; la tercera, asítiase nes llendes meridionales del cantón y fúndese col monte de Hörnli yá nos prealpes appenzelleses.

Historia[editar | editar la fonte]

En tiempos prehistóricos, les tierres del cantón fueron habitaes pola cultura Pfyn, que anicióse nel nichu del llagu Constanza. Mientres la dómina romana, el cantón formó parte de la provincia romana de Recia en 450, depués el territoriu foi invadíu polos alamanes. Foi solu nel sieglu VIII que'l cantón vuélvese una entidá como la conocida güei. Naquel tiempu, les fronteres nun taben definíes claramente y variaben constantemente. Enantes la estensión del cantón de Turgovia yera cimeru, pero mientres el medievu, el cantón amenorgó'l so territoriu considerablemente. Los duques de Zähringen y los condes de Kyburgu conquistaron gran parte del territoriu. Cuando en 1264, la dinastía de los Kyburgu escastóse, los Habsburgos atroparon les tierres.

La Confederación Helvética, aliada con 10 xurisdicciones del antiguu ducáu de Toggenburgu, conquistaron a los Habsburgu les tierres del cantón Turgovia en 1460. En 1798 estos territorios volviéronse un cantón de la República Helvética. En 1803 el cantón de Turgovia entra a ser miembru plenu de la Confederación Suiza.

Economía[editar | editar la fonte]

El cantón de Turgovia ye bultable pola so bona producción agrícola, sobremanera la producción de frutes, peres, miel y verdures. La mayoría de les terraces esistentes nel cantón dedicar a la producción de sidra. El vinu ye producíu nel valle del Thur.

Tamién la industria ta presente nel cantón de Turgovia. Les principales empreses alcuéntrense nel sector de los testiles, la manufactura y l'estampáu. La mayoría de la industria atópase alredor de la capital.

Demografía[editar | editar la fonte]

La población ye principalmente de llingua alemana. Cerca de dos tercios de la población son protestantes, el restu confiesen la relixón católica.

Casa típica de la rexón de Turgovia.

Distritos[editar | editar la fonte]

Dende'l 1 de xineru de 2011, el cantón de Turgovia ta dixebráu en cinco distritos que son llamaos según el nome de la so capital. Enantes el cantón taba estremáu n'ocho distritos, trés de los cualos fueron fundíos colos actuales cinco distritos. Los trés distritos sumíos son: distritu de Bischofszell, distritu de Diessenhofen y distritu de Steckborn.

Comuñes[editar | editar la fonte]

Turgovia cunta con ochenta comuñes, que tán partíes nos cinco distritos presentaos na seición cimera. Amás ente les sos comuñes cunta con cinco ciudaes:

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]