Camisa de fuercia

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar
Modelu en camisa de fuerza
Modelu en camisa de fuerza.

La camisa de fuerza ye una prenda diseñada pa inmovilizar los brazos d'una persona. El so usu ye común pa inmovilizar o caltener so control a reus, persones violentes o lloques. Xuntu coles esposes ye unu de los mecanismos más conocíos de control físicu de persones.

Ta fecha de lona o cualesquier otra tela fuerte, abierta por detrás y ciérrase con cinchos y febielles; les cordures reforzar con piel y les mangues, desaxeradamente llargues, tán cosíes nos estremos pa retrasar y entorpecer l'usu de les manos, que arréyense pel costazu de cuenta que los brazos caltiénense cruzaos sobre'l pechu. Tien amás una correa pola entepierna pa evitar que la chaqueta sía tirada escontra riba, dellos modelos lleven al frente una correa por onde se pasen los brazos pa evitar la so elevación y un petrina de piel a nivel de la cintura abrocháu tamién pel costazu. A pesar de que nun lo paeza, la camisa dexa cierta llibertá de movimientu, por casu, dexa al enfermu caminar y mover un pocu los sos brazos.

Truco de escapismo con camisa de fuerza.

Empezar a utilizar en psiquiatría aprosimao a principios del sieglu XIX. Tien como intención evitar que'l paciente faiga dañu a sigo mesmu o que manque a otres persones. Frecuentemente yeren mal emplegaes pol personal quien desconocía les sos indicaciones y el tiempu que tendría d'aplicáse-y a un enfermu.

Anque se considera un métodu seguru que nun manca'l cuerpu del enfermu por non primir les estremidaes nin causar abrasiones como lo faen les esposes, l'usu d'una camisa de fuerza por llargos periodos de tiempu puede ser doliosu.

El advenimiento de la psiquiatría, los sicofármacos y la sicoterapia fixo que la camisa de fuerza sía cada vez menos utilizada. Na actualidá, la camisa de fuerza utilízase principalmente como parte de trucos de maxa. El famosu ilusionista Harry Houdini, utilizar pa realizar unu de los sos más famosos actos de escapismo, nel cual yera capaz de safase d'una camisa de fuerza colgando pámpana abaxo dende los altores d'un rascacielos.

L'ilusionista austrohúngaru nacionalizado estauxunidense, Harry Houdini fíxose famosu por escapase con facilidá de les camises de fuerza.


Camisa de fuerza